Перейти к основному содержанию

1 просмотр

Қазақстан инвесторлардан миллиард сұрап отыр

Үкіметтің ҚПО-ға қаржылық талабы бар

Фото: Shutterstock.com

Bloomberg агенттігі белгісіз дереккөзіне сілтеме жасай отырып, Қазақстан Үкіметі «Қарашығанақ Петролиум Оперейтинг» (ҚПО) халықаралық консорциумы құрылтайшыларынан 1 млрд доллар көлемінде қаржы талап етіп отырғанын хабарлады. 

«Қарашығанақ Петролиум Оперейтинг» – Қарашығанақ кен орнында  1997 жылдан бері соңғы өнімді бөлісу келісімі негізінде жұмыс істейтін  халықаралық консорциум (оның акционерлері: Eni – 29,25%, RoyalDutchShellPlc – 29,25%, Chevron – 18, «Лукойл» – 13,5% және «ҚазМунайГаз» – 10%). Кейінгі кезде өнім бөлісу келісім жүйесі осы шарт қолданылатын елдерде қоғам сынына ұшырап жұр. ӨБК үлгісі бойынша мұнай-газ келісімдерін трансұлттық компаниялар  көбінесе мұнай қорына бай, бірақ оны  өздігінен игеруге қаржысы жоқ үшінші әлем елдерінің үкіметімен жасаған. 

Бөлшектейтін жүйе 

ӨБК тетігінің мәні  – инвестор жобаға қажетті инвестиция құяды да, содан кейін өндірілген мұнайды сату есебінен кеткен қаражатын ақырындап қайтарып алады. Кеткен шығынын толық өтегенше инвестор шикізаттың 80 пайызына дейін ала алады, содан кейін таза пайда түсе бастаған кезде, теңгерім өзгеріп, инвесторға 30-20 пайызы тиесілі болса, қалған бөлігін мемлекет өзі иеленеді.
 
2011 жылдың жазында сол кезде  ҚР Мұнай және газ министрі болған Сауат Мыңбаев мемлекет пен ҚПО консорциумы арасындағы қатынасты былай түсіндірген еді: 

«Мәселен 100 пайыз түсімнің 60 пайызы – costoil деп аталады,  ол кеткен шығынды жабуға жұмсалса, қалған 40 пайызы табыс әкелетін шикізат ретінде қарастырылып, кірген кіріс салық салынғаннан кейін, жобаның кезеңіне байланысты түрлі пропорцияда бөлінеді.  20%-дан 80%-ға дейін мемлекет пайдасына, сәйкесінше, 80%-дан 20%-ға дейін –консорциум пайдасына бөлінуі мүмкін. Ол енгізілген триггерлерге, яғни жекелеген индикаторлардың шекті мәніне тәуелді. Қазір Қазақстан мұнайдан түскен табыстың 20 пайызын иеленеді. Оның едәуір бөлігі салыққа жұмсалады».

Жалпы, ӨБК жүйесі аса жаман да емес, алайда түйткілдің бәрі майда-шүйде мәселеде жатыр. Мемлекет тарапынан қатаң бақылау болмаса, инвестор өз шығынын «көпіртіп» жіберуі әбден мүмкін, өйткені оның шығыны өскен сайын, мұнайды да молынан алады. Осы ретте ӨБК тарихына көз салсақ, Қазақстанда да, Ресейде де қажетті құрал-жабдық пен қызметті қымбат сатып алу, топ-менеджерлердің жеке ұшақпен ұшқан қымбат іссапарларын, корпоративтер мен бағалы сыйлықтарды өтелетін шығын қатарына қосқан жағдайлар аз емес. Тіпті бір компания шетелден іссапарға жіберілген қызметкерлер үшін сатып алынған контрацептивтерді өтелетін шығын қатарына қосып қойған. Айта кетейік, Ресейде де, Қазақстанда да 2000-жылдардың басында ӨБК жүйесі бойынша келісім-шарт жасауға заңнамалық негізде тыйым салынған, қазіргі кезде қолданып жүрген құжаттардың барлығы  ХХ ғасырдың 90-жылдарында қол қойылған келісімдер.

20 жылдан кейін 

Қазақстан Үкіметінің миллиард долларлық талабы ҚПО консорциумы өтелетін шығынын дұрыс есептемеген деген шағымға негізделген. Құзыретті органның айтуынша, миллиард доллар –  консорциум акционерлерінің Қарашығанақ мұнайы мен сұйық газын сатудан түскен табыстан Қазақстанға  толық төлемеген қаржысы. 4 жыл бұрын үкімет ҚПО акционерлеріне дәл осындай талап қойған-тұғын, алайда ол кезде қайтарылуы тиіс қаржы екі есе көп, $2 млрд долларға жетеғабыл еді. 

«Бұл табысты есептеу әдістемесінің кемшілігі: «өтемдік мұнай» дегеніміз не, ал «табыс мұнайына» нені жатқызамыз? Біздің бұл мәселе туралы түсінігіміз әртүрлі»,– деп мәлімдеген еді сол кездегі Энергетика министрі Қанат Бозымбаев.  Қазақстан үкіметі «әділдік индексін» есептеудің жаңа әдісін тапқысы келетінін, бұл  Қазақстанның болашақта мұнайдан түсетін табыстағы үлесін арттырып, сондай-ақ, өткен жылдары жоғалтқан кірісін қайтаруға мүмкіндік беретінін айтып өтті. Егер келісімге қол жеткізілмесе Қанат Бозымбаев халықаралық арбитражға жүгінуге және бұл ақшаны сот арқылы өндіріп алуға уәде берген еді. 

Келіссөз 3 жылға жуық жүрді. Нәтижесінде консорциум мәселені бейбіт жолмен шешкенді жөн көрді. 2018 жылдың 1 қазанында ҚР Үкіметі мен Қарашығанақ жобасының акционерлері «әділдік индексі» бойынша туындаған дауды реттеудің негізгі шарттарын бекіткен «Принцип туралы келісімге» қол қойды.
 
Аталмыш құжат аясында келесі келісімдерге қол жеткізілді: 

  1. Консорциум $1,111 көлеміндегі өтемақыны Қазақстанға 3 бөліп төлейді: 2019 жылы – $400 млн, 2020 жылы – $500 млн және 2021 жылы – $211 млн. Бұл қаражаттың бәрі Ұлттық қорға түседі. 
  2. Өнім бөлу жүйесіне өзгерістер енгізіледі, соның нәтижесінде жобадан елімізге 2037 жылға дейін мұнай бағасы барреліне $80 доллар болған жағдайда, $415 млн көлемінде қосымша кіріс түседі. 
  3. Консорциум Қазақстанға инфрақұрылым жобасын салу үшін 10 жыл мерзімге $1 млрд көлемінде ұзақ мерзімді қарыз береді немесе шамамен $200 млн сомаға қарыздың баламалы құнын (Қазақстан қарыздан бас тартқан жағдайда) төлейді.

Энергетика министрлігінің хабарламасында аталмыш келісімнің республика үшін ақшалай жиынтық құны $1,7 млрд құрайды, соның ішінде шамамен 1,3 млрд долларды мемлекет таяу жылдары алады деп хабарланған.

Консорциум қаржы міндеттемелерімен қатар, болашақта Қарашығанақты дамыту үшін маңызды инвестициялық жобаларды жүзеге асыруды өз мойнына алу туралы келісімге қол жеткізілді. Салынатын инвестиция көлемі шамамен $5 миллиардқа бағаланған. Осы жобалар жүзеге асырылған соң, 2037 жылға дейін республика қосымша кірісінің өсімі шамамен $ 23,5 млрд-қа жетуі мүмкін. Дәл сол күндері жоба серіктестері Қарашығанақ өңдеу кешеніндегі газ өндірістік шектеулерді алып тастау жобасын (СПОГ жобасы) санкциялау туралы келісімге қол қойғанын мәлімдеді.

+ $1 млрд

Егер Bloomberg агенттігі дереккөзінің ақпаратына сүйексек, ҚР Үкіметі жыл өтпей жатып, 1 миллиард доллар көлеміндегі кіріс туралы мәселені қайта қозғаған. «Курсивтің» «осыдан 4 жыл бұрын қойылған талапта Қазақстан үлесін есепшілер қате есептеген бе» деген сауалына Энергетика министрлігі номер тапсырылғанға дейін жауап бермеді. 

2014 жылы «консорциум инвесторлары салған инвестициясын толық өтеп, енді Қарашығақтан табыс тауып жатыр» деп ресми түрде хабарланғанын еске сала кетейік. Қарашығанақты 2038 жылға  дейін дамыту шарттарын өнім бөлу келісімі анықтайды.

1385 просмотров

Стоимость реконструкции аэропорта в Уральске может превысить 2,4 млрд тенге

Строительные работы планируют завершить в следующем году

Фото: Shutterstock.com

С начала реконструкции уральского аэропорта проект переделывали дважды, и стоимость увеличилась с 1,5 до 2,4 млрд тенге. В управляющей компании рассказали, что поскольку речь идёт о строительстве - сумма может ещё увеличиться.

«Изначально проект шёл, как реконструкция терминала. Сейчас известно, что просадка здания не позволяет ничего надстраивать или делать какие-либо пристройки: и фундамент, и колонны имеют высокий износ. Мы дважды переделывали проект. Теперь уже речь идёт не о реконструкции, а о строительстве нового аэропорта», - сообщил первый заместитель председателя АО «СПК «Орал» Артур Доскалиев.

Сумму на строительство терминала выделяет нефтедобывающая компания KPO B.V. (нидерландское юрлицо, участвующей в разработке Карачаганакского месторождения) в рамках договорных социальных обязательств. На торжественном закрытии аэропорта на ремонт в июле 2019 года генеральный директор компании Эдвин Блом говорил о 1,5 млрд тенге инвестиций. 

По договору с правительством Казахстана за право разрабатывать месторождение, компания KPO B.V. обязана ежегодно выплачивать $30 млн на социальные объекты для населения ЗКО.

Новый эскиз здания уральского аэропорта..jpg
 
В январе 2020 года власти презентовали новый эскизный проект. Стоимость нового терминала оценили в 2,4 млрд тенге. Согласно документу в новом аэропорту должна была появиться возможность установки рукава для посадки пассажиров на борт самолета, увеличиться площадь с 3,85 тыс. до 7 тыс. квадратных метров, и вырасти пропускная способность – со 160 тыс. до 350 тыс. пассажиров в год. 

Тогда заместитель акима области Тимуржан Шакимов заверил, что этот проект – окончательный, что к обследованию привлекли проектный институт АО «КАЗНИИС строительства и архитектуры», и если где-то еще в процессе строительства найдутся поврежденные конструкции — их тоже заменят. Но всё снова пошло не по плану.

«Поскольку теперь мы говорим о строительстве – сумма может вырасти еще. Мы создали новый эскиз, прорабатываем, чтобы терминал был полностью готов и никаких проблем не возникло», - пояснил Артур Доскалиев.

Перед началом реконструкции в 2019 году аэропорт был продан АО «СПК Орал», а после окончания снова будет возвращён в частные руки на условиях поэтапного выкупа и возмещения затрат. Необходимость таких «манёвров» объяснили тем, что по закону социальные объекты, на которые KPO B.V. выделяют деньги должны быть в собственности государства. Сумму сделки в СПК не назвали, сославшись на коммерческую тайну. 

«Акимат не может управлять аэропортом – вида деятельности такого нет. Тут или создавать новое предприятие, или передавать имеющемуся с таким видом деятельности. Поэтому после завершения всех работ, аэропорт планируется продать прежним управляющим – ТОО «Международный аэропорт «Орал», - рассказал заместитель председателя СПК.

Новый эскиз здания уральского аэропорта. (2).jpg

В конце апреля директор аэропорта Хайретдин Раскалиев в интервью газете «Время» обвинял проектировщиков в искусственном удорожании проекта. По его словам, руководство ТОО «Международный аэропорт «Орал» заинтересован в прозрачном финансировании, так как впоследствии им придётся возмещать затраты на строительство. В СПК «Орал» заверили, что все конфликтные вопросы с бывшими владельцами аэропорта были улажены, и смета полностью соответствует требованиям.

«Тут как: мы закладываем в смете пропускной сканер, например, а он уже есть (у ТОО «Международный аэропорт «Орал» - прим. «К»). Но мы не можем его не включить, ведь сейчас аэропорт у нас в собственности, а у нас нет сканера. Поэтому проект мы обязаны считать полностью, учитывая каждую деталь, чтобы в нём было абсолютно всё при открытии. Конечно, впоследствии, при закупе, мы будем вычитать то, что уже есть у прежних владельцев», - пояснил Артур Доскалиев.

ТОО «Международный аэропорт «Орал» зарегистрировано 17 февраля 1997 года. Директором аэропорта числится Хайретдин Раскалиев, а единственным учредителем ТОО «Беркут Аэропорт». 

В составе учредителей ТОО «Беркут Аэропорт» - два ТОО и одно физическое лицо.

Одно из предприятий владельцев - ТОО «Меридиан Капитал» принадлежит Нурболу Султану. Господин Султан приходится сыном покойному экс-главе администрации президента Сарбаю Калмурзаеву, а также входит в топ-50 самых богатых людей Казахстана по версии Forbes. 

Ещё одним владельцем ТОО «Беркут Аэропорт» значится ТОО «STAIER GROUP», учредителем которого является Айтмухаммед Алдажаров, являющийся по совместительству членом совета директоров (независимым директором) сразу трёх газовых предприятий: АО «ЭмбаМунайГаз», АО «ОзенМунайГаз» и АО «Интергаз Центральная Азия».

Физическим лицом в руководителях ТОО «Беркут Аэропорт» числится экс-руководитель ТОО «Bek Air» и жена главы «Bek Air» Нурлана Жумасултанова - Айгуль Жумасултанова. Она проработала на посту руководителя компании с 29 августа 2013 года по 18 июля 2016 года. 

На отчётной встрече с населением аким ЗКО Гали Искалиев упомянул, что строительство хотят завершить в 2021 году. Удастся ли уложиться в этот срок, в СПК ответить затруднились.

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

drweb_ESS_kursiv.gif