Перейти к основному содержанию

kursiv_in_telegram.JPG


260 просмотров

Қазақстан аяқ киім өндірушілері арзан импортпен бәсекелесе алмайды

Олар импортты шектеуді сұрап отыр

Фото: Depositphotos

Қазақстан аяқ киім өндірісінің өкілдері «сырттан келетін арзан өніммен бәсекелесу мүмкін емес» деп мәлімдеп,  ішкі нарықты одан қорғау шараларын қолға алуды сұрайды. Сала өкілдері  импорттық аяқ киім жұбының ең төменгі құнын 20$ сомасында бекітуді ұсынды. 

Импорттың дәурені жүріп тұр

Отандық өндірушілер аяқ киім тасымалдауда демпингке қарсы шараларды қолға алу керек деп тұжырымдайды. «Lux Shoes» ЖШС бас директоры Қайрат Хасанбаевтың пайымдауынша, отандық етікшілердің басты мәселесі –арзан тауардың ішкі нарықты басып қалуы. 
 
Егер, орта есеппен, әр адамға жылына әр маусымға сай 4 жұп аяқ киім керек деп алсақ, отандық нарықтың жылдық сыйымдылығы – 70-80 миллион жұп аяқ киім.  Сырттан келетін тауар өте көп, нарық аузы-мұрнынан шығып жатыр. «Қара» нарықтың үлесі басым болғандықтан, оның нақты көлемін айта алмаймыз»,– дейді Қайрат Хасанбаев. 

ҚР ҰЭМ Статистика комитетінің мәліметі бойынша, 2019 жылдың басында Қазақстанға импортталған аяқ киім өнімдері 96,7%-ды құраған. Шымкент  қаласы кәсіпкерлер палатасының бізге берген дерегіне сүйенсек,  Қазақстанға импортталатын аяқ киімдердің 60%-ы –Қытайдан, 20%-ы –Түркиядан, 10%-ы – Ресейден, қалған  10 пайызы басқа елдерден (оның ішінде, Өзбекстанда бар) тасымалданады. 

Сырттан әкелінетін арзан тауарлармен бәсекеге түсу отандық тауар өндірушілер үшін өте қиын. Өйткені олар өз тауарын өзіндік құнынан төмен сата алмайды. 

«Әлемдік нарықта теріден жасалған туфлидің өзіндік құны 30 доллардан аспайды, яғни, теңгеге айналдырсақ, 12-13 мыңның айналасында шығады. Маржалық табыс та бірдей – 10-15 пайыз. Бөлшек саудада бір жұп туфли орта есеппен 15-20 мың теңгеге сатылады. Ең қымбат деген үлгілері (қыстық) біздің фабрикада 18-20 мың теңге тұрады, ал ең арзаны 10 мың теңге», – дейді тауарларының бағасын айтып өткен Қ. Хасанбаев.  

«20-ның» әсері 

Нарықта бәріне тең жағдай қалыптастыру және отандық өндірушілерді қолдау үшін шымкенттік фабрика басшылығы Түркияның тәжірибесі бойынша, елге құны 20 доллардан төмен былғары аяқ киімді кіргізуге тыйым салуды ұсынып отыр. Сарапшының айтуынша, түріктердің заң жүзінде осындай шектеу қоюы жергілікті аяқ киім өндірісінің дамуына жақсы ықпал еткен. Сонымен қатар, ол көрші Өзбекстанды да мысалға келтірді. Иморттық тауарға кедендік баж салығын көбейту мен басқа да қолдау шаралары нарықтағы отандық өнім үлесін 50-60 пайызға жеткізген. Импорттық тауарларға шекті баға енгізу Қазақстан нарығындағы ахуалды өзгертеді деп тұжырымдайды фабрика директоры. 

Отандық аяқ киім өндірісінің дамуы 50-70 шақты өнімнің: тері-терсек, қалып, ұлтан-табан, қорап, фурнитура өндірісінің көлемін арттырады. Яғни, бір саланы дамытудың мультипликативтік әсері мол.

Кез келген қолдау қажет 

Импорт алмастыру бойынша қолға алынатын тағы бір шаруа – жергілікті өндіріс көлемін арттыру. Сонымен қатар, бизнесмен тауар сертификаттауды міндеттеу қажет деген сенімде. Өйткені қазіргі кезде шеттен әкелінетін тауарлардың басым бөлігі  – сертификаты жоқ, контрафакт өнімдер. Мұндай тауарларға 2019 жылғы 30 шілдеден бастап пилоттық жоба ретінде жүзеге асырылып жатқан аяқ киім тауарларын таңбалау  шарасы қарсы тұруы тиіс.  Айта кетсек, Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі мәлімдегендей, таңбалау  – елге аяқ киімдерді заңсыз әкелу мен қара нарықтағы айналымды азайту үшін қажет. Бұл жобаның да авторы  «Lux Shoes»  фабрикасы. 

Одан бөлек, отандық аяқ киім өндірісінің дамуына кедергі келтіріп тұрған түйткілдерді шешу үшін көптеген шараларды қолға алу керек: ҚҚС-ты 12 пайыздан 8 пайызға төмендету, коммуналдық қызмет ақысын арзандату, мемлекеттік тапсырыс пен ұзақмерзімдік арзан несиемен қамтамасыз ету. 

Компания басшылығы өз ұсыныстарын қордаланған түйкілдерді шешуге ықпал ету және отандық өндірушілерге қолдау көрету өтінішімен  Өңірлік кәсіпкерлер палатасына жолдаған. Осы орайда мамандар олардың мүддесін тұрақты және жан-жақты қорғау үшін, салалық қауымдастық құратын уақыт жеткендігін айтады. Тіпті, аяқ киім өндірісін жеңіл өнеркәсіптен бөліп қарау қажет деп тұжырымдайды. 

Бос кеңістікті жаулап алу 

Шымкент қаласы кәсіпкерлер палатасы жобаларды қолдау бөлімінің сарапшысы Бауыржан Бердалиев ұсынылып отырған шаралар отандық аяқ киім өндірісінің дамуына ықпал ететініне сенімді. Бұл ретте, сарапшы аяқ киім өндірісіне қажетті құрамдас бөлшектердің бәрі  сырттан әкелінетіндіктен, бұл салалардың бәрі –  қазақстандық кәсіпкерлер үшін бос жатқан ниша екенін айтады.

Осы орайда, ҚР жеңіл өнеркәсіп кәсіпорындары қауымдастығының президенті Любовь Худова Өзбекстанды мысалға келтіре отырып, өзіміз  шығара алатын өнімді шетелден тасудың қажеті жоқ дегенді алға тартады. 

«Біздің аяқ киім шығаратын кәсіпорындарымыз ішкі нарықтың сұранысын бар-жоғы 1,5 пайызға қамтамасыз етеді. Яғни, нарықтың 99 пайызы – импорттық тауарлар. Ендеше, осы нарықты неге өз өнімімізбен толтырмасқа? Тіпті, қарапайым сүйретпені сырттан тасымалдаймыз. Оны өзіміз шығара алмаймыз ба? Шығара аламыз.  Алайда олар ешбір салық төлеместен, тең-теңімен сырттан тасымалданатындықтан, арзанға түседі. Ал қазақстандық өндірушіге мұндай тауар шығару ешқандай пайда әкелмейді. Сондықтан олар арнайы киім мен аяқ киім тігіп, мемлекеттік тапсырыстың арқасында күн көріп отыр», – деп атап өтті Любовь Худова. 

Ал Шымкент қаласының кәсіпкерлік және индустриалды-инновациялық даму басқармасында  арзан импортпен күресудің бір-ақ жолы бар дейді, ол – тауар сапасын арттыру. Ал өнімнің өзіндік құнын кәсіпорын қуатын арттыру  мен заманауи технологияны қолдану  арқылы төмендетуге болады, аяқ киімді үлкен партиямен шығарған сайын, оның бағасы да арзандайды.


1160 просмотров

Как в Жамбылской области заработать миллион в день

Общественники утверждают, что банкетные залы области скрывают доходы

Фото: Shutterstock

Около 135 банкетных залов Жамбылской области, рассчитанных на проведение массовых торжеств, заплатили в казну в первом полугодии 2019 года около 75 миллионов тенге. Общественники считают, что многие из этих точек общепита, часть из которых в день может заработать свыше 1 миллиона тенге, скрывают истинные доходы. 

Четверть работника на ресторан

Около четырех лет назад в жамбылских масс-медиа приводилась статистика, не поддающаяся логике. Согласно данным областной Ассоциации работников СМИ количество официально работающего персонала ресторанов было меньше, чем число этих заведений.

«Ранее – в те годы я еще работала в жамбылском облфилиале Коммунистической партии – мы решили проверить, отчисляют ли работники ресторанов себе на пенсию, выплачивают ли налоги. В этой связи в департамент статистики Жамбылской области был направлен соответствующий запрос, на который мы получили информацию, что у нас работает около 400 заведений общепита. А в них, по данным статистики, зафиксировано около 70 работников. Получалось, что в одном ресторане могла работать половина или четверть человека?! Или один и тот же человек работал в двух или нескольких заведениях?! В органах статистики нам ответили, что они сделали такие выводы на основе предоставленных субъектами этого бизнеса данных», – рассказала «Курсиву» руководитель ассоциации Жанна Мамашева.
 

За полгода – 75 млн налогов

Сегодня, если судить по сведениям областного налогового департамента, ситуация несколько иная.

В Ассоциацию рестораторов Жамбылской области, которая, по словам ее исполнительного директора Дильшота Мамаюсупова, существует около полугода, сегодня входят всего 17 членов – субъектов общепита.

Всего в Таразе, как сообщил Дильшот Мамаюсупов, более 300 кафе и ресторанов. Сведения о диапазоне цен за их услуги и численности кадрового состава этих заведений исполнительный директор рассказать не смог, пояснив, что для этого необходимо разбираться в каждом конкретном случае.

Между тем, по данным управления камерального контроля облдепартамента в Жамбылской области 272 субъекта общепита. Из них 135 ресторанов и банкетных залов, в которых проводятся торжественные мероприятия. В этих заведениях, по данным налоговиков, официально числятся 1758 человек, то есть в среднем около 13 человек на каждое заведение.

«За первое полугодие 2019 года эти субъекты бизнеса показали доход в размере 2,4 млрд тенге, из них 75 млн тенге поступило в бюджет в виде налогов», – сообщили «Курсиву» в управлении камерального контроля.

Однако, по мнению Жанны Мамашевой, выручка ресторанов занижена.

«Наши банкетные залы пустуют только во время Оразы. В остальные месяцы, начиная с весны и до глубокой осени, они заняты фактически все дни в неделю. Я ни разу не слышала, чтобы кому-то из заказавших банкет выдавали фискальные чеки или акты выполненных работ», – говорит г-жа Мамашева.

По ее словам, некоторые популярные в Таразе рестораны имеют до пяти залов, и нередко все они бывают заняты. В этой связи, считает глава ассоциации, владелец ресторанов может за один день заработать несколько миллионов тенге. И если это так, считает Жанна Мамашева, то предприниматели, зарабатывающие миллионы, должны выплачивать соответствующие налоги в бюджет.

«Холодные» звонки

«Курсив» решил выяснить, насколько правы общественные деятели в своих утверждениях. Так, к примеру, в двух достаточно крупных ресторанах Тараза нам удалось узнать следующее.

В первом банкетном зале, расположенном в спальном районе города, сообщили, что минимальная цена за «пакет» на одного человека составляет 3,5 тыс. тенге. В него входит несколько видов холодных закусок, салатов, сладости, фрукты, одно горячее блюдо и аренда места. Напитки и мясо для первого блюда клиент должен будет закупить сам.

Администратор второго ресторана сообщил, что стоимость одного места начинается от 7 тыс. тенге. Отдельными статьями расходов являются затраты на услуги музыканта, тамады, фото- и видеосъемки.

Если исходить из того, что в одном мероприятии участвуют как минимум 120 человек, то за торжество в зале подешевле необходимо будет выложить от

420 тыс. до 700 тыс. тенге в зависимости от потребностей клиента. Банкет во втором заведении обойдется от 840 тыс. до 1 млн тенге.  

По информации Жанны Мамашевой, в Таразе есть банкетные залы, где стоимость «пакета» на одного человека составляет 15 тыс. тенге и выше.

21_11_240.gif

 
 

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

duster-kaptur_240x400.gif

 

Цифра дня

64-е
место
занял Казахстан по скорости фиксированного интернета в мире

Цитата дня

Популизм – это политика посредственности. Я не раздаю пустых обещаний. Я - человек конкретных дел. Я буду твердо проводить в жизнь свою программу реформ.

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank

Вы - главная инвест-идея

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций