Перейти к основному содержанию

kursiv_in_telegram.JPG


427 просмотров

Қазақстандық балмұздақты шетелге шығаруға не кедергі?

Осы нарықтың ерекшеліктері туралы Еуропа және ТМД елдеріндегі балмұздақ индустриясының сарапшысы Дмитрий Докин айтып берді

Фото: Shutterstock

Euromonitor International агенттігінің зерттеуіне сүйенсек, 2019 жылы балмұздақ нарығы қаржылай 9% -ға, яғни, 84,8 млрд теңгеге, ал сандық тұрғыда 3% -ға артып, 27 мың тоннаға жеткен. Бір балмұздақтың орташа бағасы 6 пайызға қымбаттаған. Осы орайда ТМД және Еуропадағы балмұздақ индустриясының халықаралық сарапшысы Дмитрий Докин «Курсивке» аталмыш нарықтың беталысы қандай және отандық өндірушілер өз өнімін экспортқа шығарарда нені ескеруі керектігін айтып берді.

Дмитрий Докиннің пайымдауынша, қазақстандық балмұздақ өндірушілерінің экспорттық әлеуеті айтарлықтай жоғары. Атап айтқанда, сарапшының пікірінше, ішкі нарықтағы көшбасшы – «Шин-Лайн» компаниясының өз тауарын Қазақстан нарығына ғана емес, сонымен қатар экспортқа шығаруға барлық мүмкіндігі бар. 

Қазіргі кезде қазақстандық балмұздақ Ресей, Моңғолия, Тәжікстан, Өзбекстан, Қырғызстан, Әзірбайжан, Беларусь және Қытайға экспортталады. Компания алдағы уақытта Украина нарығына шығуды жоспарлап отыр. 

«Ресейге экспорт көлемі заттай 40 пайызға, ал қаржылай  тұрғыда 50 пайызға артты. Дегенмен біз Өзбекстанның нарығын мұқият бақылап отырмыз, өйткені Өзбекстан – Орта Азия аймағындағы ең үлкен нарық. Сонымен қатар, біздің көрсеткіштеріміз де жаман емес. Биылғы өсім 280% құрады. Беларусь нарығындағы сатылым динамикасы жақсы. Айтпақшы, олар біздің өнімді көріп, таң қалды. Өйткені ол жақта қазақстандық тауарды көрмеген. Әзірбайжан еліндегі сатылым жақсы жүреді деген ойдамыз. Украинада Өзбекстандағыдай тұтынушы қатары қалың, сондықтан бұл нарыққа шығуға дайындалып жатырмыз»,– деді 20 тамызда өткен журналистермен кездесуде халықаралық сарапшы, «Шин-Лайн» компаниясы балмұздақ санатының директоры Дмитрий Докин.

Қытайлық тұтынушылардың ерекшелігі

Сарапшы посткеңестік елдермен салыстырғанда, Қытайда тауар сату және брендті таныту әлдеқайда қиын екенін айтады. Өйткені күншығыс елі тұрғындарының өзіндік талғамдары бар, сондықтан экспортқа бағыт алған өндірушіге осы ерекшеліктерді ескеруге тура келеді. Сонымен қатар, нарықты мұқият зерттеу қажет.  

«Біз бұл нарықты ұзақ зерттеп, ол жақта тауар сатылымын арттыру үшін қытайларға арнайы дәмі бөлек өнім шығару керек деген тұжырымға келдік. Оларға біз үйреніп кеткен аса тәтті балмұздақ ұнамайды. Айталық, өзбектер біздің балмұздақтың дәмін татып көргенде «о, қандай дәмді» деп бірден ұнатты. Ал қытайлар тура сол өнімді жеп көргенде «туу, тәтті екен» деп аса қуана қоймады»,–дейді сарапшы.
   
Қытайдағы тұтынушылардың тағы бір ерекшелігі – олардың әдет-дағдылары. Қытайлар балмұздақты онлайн сатып алғанды жөн көреді. Бұл қазақстандық экспорттаушыларға өнім қаптамасы көрнекі қылып жасауға тура келеді деген сөз.
«Әрине, Қытайдың Алматыдан 240 шақырымда жатқаны, тұтынушы санының миллиардтан асатыны – бәрі қызықтырады. Алайда бұл нарыққа шығу оңай емес, үлкен еңбекті қажет етеді», – деп тұжырымдайды Дмитрий Докин. 

Экспортқа саясат кедергі келтірмейді 

Ал Қырғыстан жайлы айта келе, сарапшы соңғы 7 айда заттай сатылым көлемі 54 пайызға артса, қаржылай 73 пайызға өсті дейді. Докин мырзаның айтуынша, Моңғолия нарығы да 25 пайыз өсім болжамымен тұрақты сатылым байқатуда. 
Осы орайда өзге қазақстандық өндірушілердің шетелдік нарыққа шығуы неге қиынға соғатынын айта келе, сарапшы мәселенің бәрі білім мен тәжірибеге келіп тіреледі деп тұжырымдайды.

«Мәселен пломбирдің өзін алайық. Олар оның түрі қандай болуы керек, тұтынушыға қалай ұсыну қажеттігін білмейді. Экспортқа шығып жүрген бәсекелестеріміз әйтеуір тауарын сатып жатыр, ал біз сол нарықты зерттеп, тауарды соған ыңғайлап шығарамыз», – дейді Дмитрий Докин.

Қазақстандық өндіруші бет алған Украина нарығының да өзіндік ерекшелігі бар. Бұл ретте Докиннің айтуынша,отандық өндірушіге өнімін аталмыш нарыққа шығаруға ештеңе кедергі келтіріп тұрған жоқ. «Егер біз ресейлік компания болсақ, онда қазір ғана емес, бұдан бұрын да бірқатар қиындықтар туындар еді. Халықаралық Nestle компаниясының өзі  ұзақ уақыт украин нарығына кіре алмады, өйткені олардың тауарының қаптамасында «Мәскеу облысы, Жуковский» деген мекен-жай көрсетілген. Ал бізді қазақстандық компания болғанымыз құтқарып тұр. Нарық туралы сөз қозғағанда, ең бірінші ауызға ілігетіні – тұтынушы, ал олар қалтасының қалыңдығына қарай таңдау жасайды. Біз балмұздақты ақырындап украин нарығына шығарып көрдік, бұл ретте олардың бізге, біздің өнімге деген көзқарасы өте жақсы», – деп атап өтті сарапшы. 

Нарықтағы «Бомба» 

Дмитрий Докиннің ақпараты бойынша, қазақстандық балмұздақ нарығы да, өндіру көлемі де жыл сайын 3 пайызға артады. 

Тұтынушы нарығына халықаралық стратегиялық зерттеу жүргізетін Еuromonitor зерттеу агенттігінің бағалауынша, оның көлемі жылына 36-40 мың тоннаға жетіп жығылады. Салыстыру үшін айтсақ, Ресейде де жан басына шаққандағы көлем тура осындай екен. 

Халықаралық агенттіктің есебі бойынша, Қазақстан нарығындағы көшбасшы үштікті 35 пайызбен «Шин-Лайн» компаниясы бастап тұр. Ал екінші орынға «Балмұздақ» ЖШС (18%) жайғасса, үшінші орында 11,4% үлеспен «Инмарко» компаниясы келеді.

Сонымен қатар, танымал брендтер бойынша сараптама да қызық. Ең көп сатылатын балмұздақ – «Бомба» болса, екінші орында «Aiza» ЖШС шығаратын «Белый медведь» балмұздағы тұр. Ал сатылым бойынша үшінші орынды «Инмарко» компаниясының «Золотой стандарт» балмұздағы иеленген.


1208 просмотров

Как в Жамбылской области заработать миллион в день

Общественники утверждают, что банкетные залы области скрывают доходы

Фото: Shutterstock

Около 135 банкетных залов Жамбылской области, рассчитанных на проведение массовых торжеств, заплатили в казну в первом полугодии 2019 года около 75 миллионов тенге. Общественники считают, что многие из этих точек общепита, часть из которых в день может заработать свыше 1 миллиона тенге, скрывают истинные доходы. 

Четверть работника на ресторан

Около четырех лет назад в жамбылских масс-медиа приводилась статистика, не поддающаяся логике. Согласно данным областной Ассоциации работников СМИ количество официально работающего персонала ресторанов было меньше, чем число этих заведений.

«Ранее – в те годы я еще работала в жамбылском облфилиале Коммунистической партии – мы решили проверить, отчисляют ли работники ресторанов себе на пенсию, выплачивают ли налоги. В этой связи в департамент статистики Жамбылской области был направлен соответствующий запрос, на который мы получили информацию, что у нас работает около 400 заведений общепита. А в них, по данным статистики, зафиксировано около 70 работников. Получалось, что в одном ресторане могла работать половина или четверть человека?! Или один и тот же человек работал в двух или нескольких заведениях?! В органах статистики нам ответили, что они сделали такие выводы на основе предоставленных субъектами этого бизнеса данных», – рассказала «Курсиву» руководитель ассоциации Жанна Мамашева.
 

За полгода – 75 млн налогов

Сегодня, если судить по сведениям областного налогового департамента, ситуация несколько иная.

В Ассоциацию рестораторов Жамбылской области, которая, по словам ее исполнительного директора Дильшота Мамаюсупова, существует около полугода, сегодня входят всего 17 членов – субъектов общепита.

Всего в Таразе, как сообщил Дильшот Мамаюсупов, более 300 кафе и ресторанов. Сведения о диапазоне цен за их услуги и численности кадрового состава этих заведений исполнительный директор рассказать не смог, пояснив, что для этого необходимо разбираться в каждом конкретном случае.

Между тем, по данным управления камерального контроля облдепартамента в Жамбылской области 272 субъекта общепита. Из них 135 ресторанов и банкетных залов, в которых проводятся торжественные мероприятия. В этих заведениях, по данным налоговиков, официально числятся 1758 человек, то есть в среднем около 13 человек на каждое заведение.

«За первое полугодие 2019 года эти субъекты бизнеса показали доход в размере 2,4 млрд тенге, из них 75 млн тенге поступило в бюджет в виде налогов», – сообщили «Курсиву» в управлении камерального контроля.

Однако, по мнению Жанны Мамашевой, выручка ресторанов занижена.

«Наши банкетные залы пустуют только во время Оразы. В остальные месяцы, начиная с весны и до глубокой осени, они заняты фактически все дни в неделю. Я ни разу не слышала, чтобы кому-то из заказавших банкет выдавали фискальные чеки или акты выполненных работ», – говорит г-жа Мамашева.

По ее словам, некоторые популярные в Таразе рестораны имеют до пяти залов, и нередко все они бывают заняты. В этой связи, считает глава ассоциации, владелец ресторанов может за один день заработать несколько миллионов тенге. И если это так, считает Жанна Мамашева, то предприниматели, зарабатывающие миллионы, должны выплачивать соответствующие налоги в бюджет.

«Холодные» звонки

«Курсив» решил выяснить, насколько правы общественные деятели в своих утверждениях. Так, к примеру, в двух достаточно крупных ресторанах Тараза нам удалось узнать следующее.

В первом банкетном зале, расположенном в спальном районе города, сообщили, что минимальная цена за «пакет» на одного человека составляет 3,5 тыс. тенге. В него входит несколько видов холодных закусок, салатов, сладости, фрукты, одно горячее блюдо и аренда места. Напитки и мясо для первого блюда клиент должен будет закупить сам.

Администратор второго ресторана сообщил, что стоимость одного места начинается от 7 тыс. тенге. Отдельными статьями расходов являются затраты на услуги музыканта, тамады, фото- и видеосъемки.

Если исходить из того, что в одном мероприятии участвуют как минимум 120 человек, то за торжество в зале подешевле необходимо будет выложить от

420 тыс. до 700 тыс. тенге в зависимости от потребностей клиента. Банкет во втором заведении обойдется от 840 тыс. до 1 млн тенге.  

По информации Жанны Мамашевой, в Таразе есть банкетные залы, где стоимость «пакета» на одного человека составляет 15 тыс. тенге и выше.

21_11_240.gif

 
 

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

duster-kaptur_240x400.gif

 

Цифра дня

64-е
место
занял Казахстан по скорости фиксированного интернета в мире

Цитата дня

Популизм – это политика посредственности. Я не раздаю пустых обещаний. Я - человек конкретных дел. Я буду твердо проводить в жизнь свою программу реформ.

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank

Вы - главная инвест-идея

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций