Перейти к основному содержанию

kursiv_in_telegram.JPG


386 просмотров

Шығыс Қазақстан тұрғындары неліктен ішкі туризмді таңдайды?

«Курсив» аймақтағы ішкі және сыртқы туризмнің арасалмағы қандай екенін анықтап көрді

Фото: Shutterstock

Соңғы жылда Шығыс Қазақстандағы туристердің саны 30 пайызға артқан. Бұқтырма мен Алакөлдің демалыс орындарына жолдама көктемнің басында-ақ сатылып кеткен көрінеді. 

Шынайы статистика

Шығыс Қазақстан облысының туристік саласы жылдан-жылға өсім көрсетіп келеді. Мәселен, Статистика комитетінің сайтында жарияланған деректерге сүйенсек, 2018 жылы ШҚО-да ішкі туристердің қатары 339 мың адамнан асып жығылған. Аталмыш көрсеткіш аймаққа нақты мақсатпен: демалыс пен ем-дом қабылдап, денсаулығын түзеу  үшін келген адамдардың саны (оған іс-сапармен келген жандар кірмеген). 2017 жылмен салыстырсақ, өсім 30 пайызды құрайды.
  
Демалыс барысында туристер ШҚО-да 21,2 млрд теңгеден аса қаржы қалдырған, ол бір жыл бұрынғы көрсеткішпен салыстырғанда 9 пайызға артық. Бұл қаржының 3,5 млрд теңгесі қонақүйлерде тұруға кетсе, 4,2 милларды – ішіп-жем, ал 3,9 млрд теңгесі көлік қызметіне жұмсалған. Ал ем-дом мен сауықтыру шараларына жұмсалған ақша 803 млн теңгені құрады. 

ШҚО-дағы демалыс орындарына келушілердің 74%-ы – жергілікті тұрғындар.  Қалғандары Қазақстанның өзге облыстары мен шетелден келгендер. Шығысқазақстандықтардың басым бөлігі демалысын туған жерде өткізгенді жөн көретінін статистика деректері де растап тұр. ШҚО Статистика департаменті мамандарының деректеріне сүйенсек, облыс тұрғындарының арасында ішкі туристердің саны шетелге шығатындардан 7,5 есе көп екен. 

Себебі айқын 

Облыс бойынша саяхаттайтындардың саны бір жылда үштен бір есеге өссе, демалысын шетелде өткізгенді жөн көретін шығысқазақстандықтардың қатары 45 пайызға артыпты. 2018 жылы ШҚО-ның 42 мыңнан аса тұрғыны шетелде демалып қайтқан (2017 жылы олардың саны 29 мың болған). Жалпы алғанда олар шетелдік демалысқа 11 млрд теңге жұмсаған. 
 
Шығыс Қазақстан тұрғындарының облыс аумағындағы демалыс орындарын таңдауының басты себебі – жолдама құны. Шығыс Қазақстан облысы тұрғындарының 11 пайызының ғана шетелдік турларға жолдама алуына мүмкіндігі жетеді. 

БАӘ, Тайланд пен Хайнань аралдарына 1 адамдық жедел жолдаманың құны – 130-150 мың теңге. Бұл сомаға чартерлік рейстер ұшатын Алматы немесе Нұр-Сұлтан қалаларына жетуге кететін жолпұлды қосыңыз. Өскеменнен тікелей тек Түркияға ұшуға болады. Доминикан, Иордания, Вьетнам, Тунис пен Пхукет аралдарына жолдама бағасы сәл қымбаттау (адам басына 250-316 мың теңге аралығында). Осылайша екі адамнан тұратын отбасының ыстық елде демалуы үшін 260-632 мың теңге аралығында қаржы кетеді. Бұл – түрлі мәдени шаралар мен экскурция, қонақүйден тыс тамақтану мен шопингке кететін ақшаны есепке алмағандағы сома.

Екі адам Бұқтырма су қоймасындағы (Алтай аймағында) апталық демалыс үшін 70 мыңнан 300 мың теңгеге дейін жұмсайды (тұру мен ішіп-жем жағдайына байланысты). Шағын коттеждер мен қонақ үй бөлмелері бағасының айырмашылығы үлкен. 
Су мен кәріз жүйесі жоқ, тамақты өзің жасап ішетін шағын ғана қалқан үйлерде бір түн түнеу құны 10-15 мың теңге. Сәл-пәл өркениет белгілері бар орындар күндігіне 18-22 мың теңге тұрады. 

Ал бір күндік құны 5 мың теңгеден басталатын, кеңес заманынан келе жатқан қонақүйлердегі бөлмелер – ең қолжетімді нұсқа. Үш мезгіл тамағы бар, люкс отельдегі бір күндік демалыс 38 мың теңгеден басталады. 

Ал Алакөл жағалауындағы жаңа салынған шағын қонақүйлерден адам басына 10-15 мың теңгеге орын алуға болады. Бұл сомаға тамағы да кіреді. 

Ең бастысы – қызмет сапасы 

Sanur Tour туристік агенттігінің жетекшісі, travel-блогер Айнұр Атантаеваның айтуынша, аймақта шетелге шыққысы келетіндердің көбею себебі, жағдайы бар адамдар сервис үшін қымбатырақ төлеп, «бәрі қосулы» принципі бойынша қызмет көрсететін шетелде демалғанды жөн көреді.

260-300 мың теңгелік жедел жолдамамен 4 жұлдызды қонақ үйдегі демалыс пен Бұқтырмадағы апталық саяхатты салыстыруға келмейтіні анық.  

 «Жылдан-жылға шетелге саяхаттау танымал болып, сәнге айналып келеді. Адамдар өздерінің саяхаттап жүрген достарына, таныстарына  қарап, шетелге шығудың жолын қарастырып, ақша жинап, тіпті несие де алып жатыр. Оның үстіне туристік индустрияның көшбасшылары – Қытай мен Түркия ұсынатын сервисті ескерсек, бұндағы демалыс құны Қазақстанда, соның ішінде біздің аймақта демалу құнынан біршама арзан», – деп атап өтті Айнұр Атантаева.

Туризм саласының мамандары қызмет көрсету сапасындағы жер мен көктей айырмашылықтың негізгі себебі ретінде  шенеуніктердің туристік кластерге деген алақұла көзқарасын атайды. Ең қонақжай елдердегі қонақүйлерге қаржы салатын инвесторлар сол мемлекеттен өте жақсы жеңілдіктер алады. 

«Мәселен, көл жағалауына шағын ғана демалыс аймағын салуға бел буған жергілікті кәсіпкерлер барлығын өздері істейді. Жалпыға бірдей шартпен несие алып, өз күшімен құрылыс салып, демалыс аймағына қарай инженерлік коммукация тартады. Әрине, оларға кеткен шығынды жабу керек, сондықтан бағаны арзандата алмайды. Кейде оларға жаным ашиды, таңнан қара кешке дейін еңбек етсе де, жолдама бағасы қымбат болса да, қырып ақша тауып жатқаны шамалы», – дейді турагент.

Енді ғана басталды

Айта кету керек, «мемлекет сервисті қамтамасыз етсе, бизнес бағаны төмендетеді» деген тұжырым Шығыс Қазақстанда, Алакөлде енді-енді жүзеге аса бастады. Бұқтырмадағы базалармен салыстырғанда, ала көлдің жағалауындағы демалыс орындарының бағасы арзандау және қызмет көрсету сапасы жақсырақ.

ШҚО туризм және ішкі байланыс басқармасының мәліметтері бойынша, соңғы үш жылда абаттандыру, Алакөлдегі базаларға апаратын жолды жөндеу, әуе және теміржол қатынасын субцидиялауға қазынадан 5,2 млрд теңге бөлінген. Мекеме басшысы Марат Қабақовтың айтуынша, Алакөлге апаратын жолдарды жөндеуге биыл 4 млрд теңге бөлінбек. Әкімдік паркті абаттандыру, 3-4 жұлдызды қонақүй салуға қажетті алаңдарды кептіруге қаржы бөлмек. Курорттық аймақ  Қазақстандағы туристік нысандардың топ-ондығына кіргелі бері, Алакөлдің жағалауы қарқынды түрде абаттанып жатқанын айта кету керек, яғни, туризмнің осы басым бағыты республикалық бюджеттен қаржыландырылады деген сөз.


610 просмотров

Почему местным товаропроизводителям ВКО сложно пробиться на внутреннем рынке

Они не могут занять даже его половины

Коллаж: Вадим Квятковский

Объем товаров и услуг недропользователей, промгигантов, госорганов ВКО только за полгода превысил 488 млрд тенге. Но, к сожалению, местные товаропроизводители заглядываться на весь «пирог» не могут. Доля поставщиков из Восточного Казахстана не достигает даже половины.

Крупный покупатель

Согласно информации руководителя управления предпринимательства и индустриально-инновационного развития ВКО Ержана Шурманова, за первое полугодие системообразующими предприятиями области потрачено на закуп 267 млрд тенге. Из них только 37% поставщиков – компании из ВКО. Примечательно, что самый большой вклад в эти 37% вносят именно предоставление услуг и производство некоторых видов работ. Непосредственно по категории «товары» доля местного содержания небольшая. Лишь четвертая часть всех закупаемых предметов, инструментов, оборудования родом из ВКО. В закупках недропользователей из ВКО ситуация почти аналогичная. Из 132 млрд тенге только 58 млрд тенге приходится на региональных поставщиков.

По части государственных закупок процент местного содержания еще ниже. Лишь 13% товаров и услуг, закупаемых госорганами ВКО, произведено в восточном регионе. Если общий чек за полгода достиг 89 млрд тенге, то отечественные товаропроизводители из этой суммы могли претендовать только на 11 млрд тенге.

«На совещании в правительстве наша область подверглась критике. Если брать вкупе, то у нас доля местного содержания около 2%. Это не говорит о том, что мы не закупаем. Это говорит о том, что неправильно все эти данные вносятся на портале госзакупок. Сейчас изменились формы, внесены большие изменения в сам закон о госзакупках, и теперь при объявлении должны обязательно указывать наличие индустриального сертификата либо сертификата CT-KZ. Без них госорганы не имеют права заключать договоры», – отмечает заместитель акима ВКО Ерлан Аймукашев.

В чем причина?

Самый крупный недропользователь региона – ТОО «Казцинк»,  – по данным пресс-службы компании, в год тратит более 300 млрд тенге на закуп. Те товары, которые товаропроизводители готовы предоставить в нужном объеме, закупают у отечественных компаний. Например, 94% объема поставленной спецодежды и средств индивидуальной защиты относится именно к казахстанскому содержанию. Но крупный покупатель ставит и жесткие условия по качеству. Местные товары не должны быть хуже, чем импортные.

У поставщиков госорганов свои проблемы. Не все оформили обязательные сертификаты для участия в тендерах. По данным Ержана Шурманова, CT-KZ в Восточном Казахстане получили 742 компании, индустриальные сертификаты – всего семь компаний. Лучше всех дела идут у предприятий легкой промышленности – их доля превышает 53% в закупках в рамках экономики простых вещей. Отчасти этого удалось добиться лишь в этом году, когда региональный бюджет выделил 500 млн тенге на пошив школьной формы именно местным фирмам. 16 компаний взялись за подряд.

Что касается других отраслей, таких как мебельная, пищевая промышленность, то у них дела хуже. Руководитель управления предпринимательства приводит лишь несколько фирм, занимающихся поставками мебели для школ.

Серьезным испытанием для товаропроизводителей также являются новые требования Закона «О госзакупках» по наличию подтвержденного опыта для победы в тендере. Один из ярких примеров – ситуация крупного завода по производству высокотехнологического электрооборудования ТОО «Кэмонт». Имея 70-летнюю историю, компания не может документально доказать наличие хотя бы 10-летнего опыта для получения преимущества. 

«По качеству продукции нам нет равных, но напрямую участвовать в тендерах мы не можем. Нужно доказывать наш 70-летний опыт работы, предоставив акты выполненных работ и ввода объектов в эксплуатацию 1950-х годов. Конечно, мы не хранили такой объем документов за все годы. Да и нередко компания выступала субподрядчиком. Получается, теперь мы должны бегать по архивам, собирать справки, искать своих покупателей, просить у них какие-то акты. У нас всего несколько компаний в стране, которые могут подтвердить большой опыт документально. А что остальным-то делать?» – задается вопросом генеральный директор ТОО «Кэмонт» Елена Беленцева.

Чтобы поддержать местных товаропроизводителей в борьбе за рынки, палата предпринимателей ВКО привлекает компании к проекту развития поставщиков в Казахстане, финансируемому Всемирным банком. Согласно информации пресс-секретаря ПП ВКО Христины Дорошенко, эксперты региональной палаты предпринимателей проведут бесплатную оценку состояния бизнеса по методологии международного аудита у тех предприятий, которые войдут в проект.

Из ВКО на первом этапе участвуют пять компаний. Если они попадут в сотню участников проекта на уровне республики, в дальнейшем им будет оказана как методологическая помощь, так и финансовая. Поставщики смогут получить минимум 70% от суммы расходов на приобретение международного сертификата. Это значительно повысит их шансы на поиски покупателей не только на территории Казахстана, но и за рубежом.

Безымянный_73.png

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Цифра дня

64-е
место
занял Казахстан по скорости фиксированного интернета в мире

Цитата дня

Популизм – это политика посредственности. Я не раздаю пустых обещаний. Я - человек конкретных дел. Я буду твердо проводить в жизнь свою программу реформ.

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank

Вы - главная инвест-идея

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций