Перейти к основному содержанию

bavaria_x6_1200x120.gif


295 просмотров

Жаңа салық шағын кәсіпкерлерге салмақ салып тұр

Оралдық саудагерлерге барлық даулы мәселелерді шешу үшін бір апта берілген

Фото: Shutterstock.com

Қолданыстағы заңнамаға жарнамаға салынатын салық туралы  енгізілген кезекті өзгерістер 2019 жылдың 11 сәуірінен өз күшіне ене сала, қала билігі оралдық саудагерлерге бірден ескерту жасап, тауарларыңды өз сауда орындарыңда жармалағыларың келсе – салық төлеңдер деген. Ал кәсіпкерлер қазір жаңа салық енгізетін уақыт емес, сауда-саттық онсыз да түсіп кетті деп шырылдайды. Жарнама агенттіктерінің жағдайы тіптен мүшкіл, кәсіпкерлердің  айтуынша, «Жарнама туралы» заңға енгізілген өзгерістер оларды бірден тақырға отырғызады. 

Жарнама керек пе – төле 

«10 сәуір күні саудагерлерге маңдайшадағы  жазудың қайсысы жарнама, қайсысы жарнама емес екенін түсіндіру үшін Оралдың орталық көшесі – Назарбаев даңғылында  рейд жүргіздік», – дейді Орал қалалық сәулет және құрылыс басқармасының бас маманы Ирина Вайдиева.

Оның айтуынша, бір күннің ішінде 160-тан аса сауда орындары тексерілген. Рейд барысында көптеген кәсіпкерлерден жарнама тақтайшаларын безендіруде түрлі кемшілік анықталған. Айталық, заң бойынша, жарнама екі тілде жазылуы керек, көпшілігінде тек орыс тілінде ғана ілініпті. Сондай-ақ, сауда орнының қасына штендер қою талаптары да бұзылған. Ендігі жерде ары-бері қозғалтуға ыңғайлы жарнама  құрылымына да салық салынады: оның бір жақ бетіндегі жарнама үшін – 5 АЕК (12625 теңге), 2 жағына да жарнама жазылса – 10 АЕК көлемінде салық төленуі керек. Әкімдік қызметкерлері әзірге кемшіліктерді жою туралы ескертпе беріп, егер жарнама ілгілері келсе, қосымша салық төлеуге дайын болыңдар деген. Барлық дүкен, мейрамхана мен дәмхана иелеріне сауда орындарын заң талаптарына сай безендіруі үшін бір апта уақыт беріпті.  «Сауда орнының атауы мен жұмыс уақыты жазылған маңдайша жарнамаға жатпайды. Сатылатын өнім үлгісі орналасатын сөре мен терезе, оларды іш жағынан безендіру де жарнама емес. Ал жеңілдіктер мен түрлі акция туралы плакаттар, сөренің сырт жағына жарнамалық хабарландыру ілінсе, жарнамаға жатады»,– деп түсіндірді Ирина Вайдиева.

Бұндай жарнаманың көлемі 2 шаршы метрге жетпесе, айына 1 АЕК көлемінде салық төленуі тиіс. Егер бизнес нысанның қасбетінде жүгімежол экраны болса, ол үшін 2 АЕК (5050 теңге) салық салынады. 

Ирина Вайдиеваның айтуынша, алдағы 2-3 ай бойы рейд тұрақты түрде жүргізіліп тұрмақ. 

«Әзірге кәсіпкерлер заңнамаға енген өзгерістер туралы біліп, түсінуі үшін түсіндіру жұмыстарын жүргізудеміз. Одан кейін маңдайшасын ретке келтіріп, жарнамалық құрылымдарды талапқа сай безендірмесе, оларды әкімшілік жауапкершілікке тартуға мәжбүр боламыз»,– деп нақтылады Вайдиева.

Жаңа салық саудаға салмақ салады 

БҚО Мемлекеттік кірістер департаменті мемлекеттік қызмет басқармасының басшысы Тимур Төлеповтің мәліметіне сүйенсек, 2018 жылы оралдық кәсіпкерлер жарнаманың барлық түрі үшін  54,3 млн теңге көлемінде салық төлеген. Ал 2019 жылдың үш айында бұл сома 13 миллионнан асқан. 
«Бұл кіріс бірден жергілікті бюжетке түседі. Сәйкесінше, қазынаға түсетін салық көлемі артқан сайын, облыстың дамуына да көп қаржы жұмсалады», – дейді Тимур Төлепов.

Алайда сыртқы жарнамаға салынатын салық есебінен облысты дамыту кәсіпкерлердің көңілінен шығып тұрған жоқ. 

Юрий Замалютдинов  – сыртқы жарнама үшін салық төлеу керек деген ескертпені ең бірінші боп алғандардың бірі.
  
«Қазір шағын кәсіпкерге өз дүкеніндегі жарнама үшін салық төлеттіретін уақыт емес. Сауда түсіп кетті. Біз қазір тек жан бағып отырмыз. Иә, сөрелерде жеңілдіктер туралы ақпарат жазылған. Бірақ неге біз бұндай қадамға барып жатырмыз? Өйткені айналымдағы қаржының аздығынан біз салық төлей алмай, қызметкерлердің жалақысын бере алмай отырмыз», – деп пайымдайды кәсіпкер.  

Антиквар сағат сататын шағын дүкеннің иесі Александр Карнаухов салық заңнамасына енгізілген кезекті жаңалықтан кейін «бұл бизнесті қоятын уақыт келген жоқ па» деген ой мазалап жүргенін жасырмайды. 

«Қазір онсыз да сауда жүрмей тұр, енді келіп жаңа салықпен аяқтан шалмақ. Рейд келіп кеткен соң, әйнектегі жеңілдіктер туралы жарнаманы жұлып тастадым. Менің түсінбейтінім, өз тереземдегі жарнама үшін не үшін тағы да салық төлеуім керек? Меніңше бұл –ақымақтық. Қазір тура осы дүкенді жауып тастағым келіп тұр», – деп қамығады кәсіпкер. 

Жаңа салық жарнама бизнесін тақырға отырғызады 

«РИА МИР» жарнама агенттігінің басшысы Антон Ротштайн  «Курсивпен» әңгіме барысында кейбір сыртқы жарнама қызметтеріне салық төлегенше, одан бас тартқан арзанға түсетінін айтады. 

«Жарнама туралы» заң мен ҚР Салық Кодексіне енгізілген өзгерістердің басым бөлігі әлі шикі деп есептеймін. Бұл өзгерістерді қолдану ережелері де әлі бекітілмеген, жергілікті мемлекеттік органдар оларды қалауынша түсіндіріп жүр. Оның үстіне олардың түсіндіруі кәсіпкердің пайдасына емес», – дейді кәсіпкер. 

Жарнама агенттігі басшысының айтуынша, Салық кодексінің 605-бабы бойынша,  салық көлемі жарнама орналасқан аумаққа тікелей байланысты. Айталық, 20 шаршыметрлік жарнама үшін 10 АЕК көлемінде салық төленуі тиіс. Сколлер мен LED-экран үшін де салық көлемі осындай. 

2019 жылдың 11 сәуірінен кәсіпкерлер жарнама конструкциясының әр беті үшін емес, көрсетілетін әр сурет үшін айына 10 АЕК көлемінде салық төлеуі керек. Бейнежарнамаға салынатын салық 7 АЕК-ке дейін төмендеді. Алайда сәулет басқармасындағылар кәсіпкерлерге сыртқы жарнама нысаны үшін емес, LED-экранда көрсетілетін әр бейнеролик үшін салық төлеу қажет деп түсіндірген. 

«Басқа аймақтардағы әріптестеріммен сөйлестім, алайда жергілік әкімдіктердің ешқайсысы «сыртқы жарнама нысанында орналастырылатын бейнесуреттің әр беті» деген сөзді шенеуніктер неліктен салық әрбір бейнеролик үшін төленуі тиіс деп  ұғынғанын түсіндіре алмады», – дейді Антон Ротштайн.

Кәсіпкердің айтуынша, заңда «бейнеролик» деген түсінік жоқ. «Екіншіден, бейнероликтің ешқандай «жаны», «беті» болмайды, ол шаршы метрмен емес, секундтармен есептеледі, «бейнесуреттің бір жағы» деген сөз –  LED-монитор шығар» деп тұжырымдайды бизнесмен. 

Антон Ротштайн бір LED-экраннан табатын табысы мен шығатын шығысын есептеп берді. Айталық, 20 секундтық бір бейнероликті көрсету үшін тапсырыс беруші айына 27 мың теңге төлейді. Осындай 7-8 бейнероликтен агенттік айына 200 мың теңге көлемінде табыс табады. Оның 60 мың теңгесі электр қуатын төлеуге кетсе, 20 мыңы қажетті бөлшектерді сатып алуға, 20 мың теңгесі салық төлеуге жұмсалады. Қалған ақшадан менеджер мен өзге де қызметкерлерге айлық төлеуі керек.   

«LED-экран – шығыны көп жарнамалық құрылым. Оның тиімділігі өте төмен болса да, өшірмей отырмын, өйткені өз жарнамамды да орналастырамын. Ал айына 8 бейнеролик үшін маған 49 АЕК (123 725 теңге) салық салатын болса, менің тақырға отыратыным анық», – деп пайымдайды кәсіпкер. 
Антон Ротштайнның айтуынша, өзге әріптестерімен бірге олар «Атамекен» ҰКП, Ұлттық экономика министрлігі мен Мәжіліске «Жарнама туралы» Заң мен Салық Кодексіне енген өзгертулерді қайта қарастыру ұсынысымен шыққан. Сондай-ақ, LED-экрандарға салынатын салықты нақтылап, кәсіпкерлерді қосымша қағазбастылықтан құтқаруды сұрайды. Аталмыш өзгертулер мен түзетулердің нәтижесінде жарнама агенттігінің менеджерлері жарнама өзгерген сайын, сәулет және құрылыс басқармасына барып рұқсат алып отыруы керек. Бұрын бұндай құжатты жылына 1-ақ рет алатын еді.  

«Бір тапсырыс берушінің әрбір жаңа жарнамасы үшін айына бірнеше рет салық төлеуге тура келеді, бұл қайталама салық салу»,– дейді Антон Ротштайн. Кәсіпкердің пайымдауынша, бұндай жағдай жергілікті жерлерде жемқорлықтың жайылуына ықпал етпек, өйткені бақылаушы органдар кейбір агенттік жарнамасының тұрақты өзгеретініне көз жұма қарап, екіншісін «жіті қадағалауы» бек мүмкін.


12874 просмотра

Кому выгодно закрыть завод в Кызылорде

Импортозамещающему предприятию грозит остановка из-за долга перед учредителем

Коллаж: Александр Игизбаев

В Кызылординской области сложилась парадоксальная ситуация. В области, выращивающей до 90% риса в республике, почти нет спроса на продукцию завода по производству полипропиленовых мешков. Вместе с тем на завод подали в суд, требуя взыскания десятков миллионов тенге долга перед инвестором. Их единовременная выплата может привести к приостановке деятельности предприятия.

Сколько стоил запуск 

Напомним, завод по производству полипропиленовых мешков ввели в эксплуатацию в 2016 году. ТОО «Polymerproduct» стало совместным детищем ТОО «Orda Technology», АО «НК СПК «Байконыр» и ее дочернего предприятия ТОО «Агропромышленный комбинат «Алтын Камба». Идея подобного завода лежала на поверхности: в регионе ежегодно фасуют миллионы мешков с рисом. Но львиную долю упаковочной тары завозят из Китая.

Сегодня завод производит до 700 тыс. мешков в месяц, или 8,4 млн единиц тары в год. Общая потребность Кызылординской области – 15 млн мешков, из них около 10 млн приходится на рис. Потребность же республики в целом – 1 млрд мешков в год, из них 40% обеспечивают семь казахстанских заводов, остальное завозят из Узбекистана и Китая.

Как рассказал «Курсиву» генеральный директор ТОО «Polymerproduct» Айдос Серекеев, общий бюджет проекта составил 260 млн тенге. «ТОО «Orda Technology» вложило 133 млн тенге, СПК «Байконыр» – 61,6 млн тенге, ТОО «Алтын Камба» – 66,1 млн тенге. Первые два учредителя вложились деньгами, а третий предоставил три здания», – уточнил спикер.

Он также отметил, проект завода был представлен в конце 2015 года. Тогда доллар стоил 280 тенге. Пока получали одобрение проекта, американский «зеленый» подрос до 300 тенге. На момент поездки в Китай за оборудованием – уже 370 тенге. Бизнесменам пришлось вложить еще около 20 млн тенге, чтобы компенсировать девальвацию тенге. В итоге оборудование, его монтаж и наладка обошлись инвесторам в $370 тыс. Выросла и стоимость гранул, которые используют в производстве мешков, – с 22,8 млн тенге до 25,2 млн тенге за 60 тонн.

Поиски клиентов

Надежды нового предприятия возлагались на СПК, которой тогда принадлежал агрохолдинг «Байконур» в одном из райцентров. Холдинг ежегодно закупает мешки на десятки миллионов тенге и мог стать неплохим заказчиком для завода.СПК и стала первым клиентом завода, закупив небольшую партию мешков для агрохолдинга. Но когда в январе 2016 года у корпорации сменилось руководство, у завода начались проблемы.

По словам Айдоса Серекеева, корпорация заказала мешки на 9 млн тенге, требуя двустороннюю печать, тогда как завод на тот момент мог обеспечить лишь одностороннюю. На просьбу дать время на перенастройку оборудования СПК отказала и заказала тару у другого поставщика.

Следующими заказчиками стали местные рисоводы, закупившие мешки в разгар уборочной страды 2016 года. Затем кызылординский завод получил поддержку от «КазАзот» из Актау. После «полимеровцы» заключили контракт с крупнейшим производителем риса в регионе «Абзал и Ко»: тот поддержал новый завод, закупая мешки по рыночной цене. Сегодня мешки у завода закупают около 20 предприятий, по большей части местные.

Оптимизация в минус

В 2016 году предприниматели решили оптимизировать расходы и предложили СПК исключить ТОО «Алтын Камба» из проекта, чтобы они забрали с собой два пустых здания с выплатой оставшейся доли деньгами. Однако в корпорации заявили, что исключить их дочернее предприятие можно только с ними.

«Мы рассчитались с СПК «Байконыр», выплатив в 2017 году их долю – 61,6 млн тенге плюс прибыль 5,9 млн тенге. С «Алтын Камба» был согласован график выплат (с сентября по декабрь 2017 года) их доли в сумме 73 млн тенге», – сообщил собеседник.  

Как он пояснил, потеряв в лице СПК потенциально крупного клиента, компания занялась поисками других. Поэтому смогла выплатить ТОО «Алтын Камба» лишь 5 млн тенге, и то в феврале 2018 года, снизив сумму долга до 68 млн. Предложение частично закрыть долг мешками, на которые в регионе всегда есть спрос, ни у кого поддержки не нашло.

4 апреля 2018 года ТОО «Алтын Камба» подало в суд, который принял решение о взыскании задолженности с Polymerproduct в размере 68 млн тенге долга, 300 тыс. тенге пени и 2 млн тенге госпошлины. Как заявляют на предприятии, единовременная выплата такой суммы при ежемесячных платежах по кредитам по 7 млн тенге приведет к ликвидации производства. Поэтому компания в очередной раз попросила инвестора об отсрочке выплаты в течение нескольких лет.

24 апреля 2018 года на заседании совета директоров СПК «Байконыр» под председательством акима области Крымбека Кушербаева было принято решение о том, что завод снимет обременение с двух неиспользуемых зданий, находящихся в залоге БВУ. Затем разделит земельный участок, на котором находится завод и здания, с оформлением отдельного акта. По итогам новой оценки стоимость двух зданий и участка земли составила 33,5 млн тенге.

Как подчеркнул Айдос Серекеев, они не отказываются от выплаты доли «Алтын Камба», но для этого нужно время. «Если комбинат заберет два здания себе, мы сможем выплатить оставшиеся деньги. Сейчас мы платим по 7 млн тенге кредита в месяц, еще 1–2 млн тенге сверху в пользу комбината мы можем себе позволить», – пояснил гендиректор. 

Ждут суда

Исполнительный директор ТОО «Алтын Камба» Рустем Кулмагамбетов не против этих предложений. «Мы готовы забрать себе два здания и к графику выплаты долга, – заверил он. – Но являясь дочерним предприятием СПК «Байконыр», мы не можем самостоятельно решать такие вопросы. Договор купли-продажи доли СПК и нашего товарищества был утвержден советом директоров СПК. Это в их компетенции».

При этом Кулмагамбетов не преминул отметить, что ситуация для Polymerproduct могла сложиться более благоприятно. «После выплаты 5 млн тенге (в феврале 2018 года. – «Курсив») они не выплатили ни тиына по договору. Хотя у них цех работает, все стабильно. Если они хотя бы по миллиону тенге в месяц выплачивали долг, то на сегодня сумма снизилась бы», – отмечает представитель ТОО «Алтын Камба».

Между тем, по словам руководителя управления индустриально-инновационного развития Кызылординской области Рината Султангереева, 29 мая дело завода рассматривалось в Комитете индустриального развития и промышленной безопасности МИИР РК. По итогам заседания было рекомендовано найти компромисс через процедуру медиации.

«Если «Алтын Камба» заберет себе два пустующих здания, долг Polymerproduct снизится до 35,5 млн тенге. Как будут происходить выплаты оставшейся суммы, решит совет директоров СПК «Байконыр», – резюмировал Ринат Султангереев.

Совет директоров примет решение по завершении судебного процесса. Чтобы приостановить взыскание долга, 8 февраля 2019 года Polymerproduct подал апелляцию. Затем было оформлено ходатайство о приостановке рассмотрения дела до 30 апреля. После чего суд перенесли на 30 мая, затем на 5 июня. Однако из-за болезни г-на Серекеева он не состоялся, и рассмотрение дела перенесли на неопределенный срок.

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Вопрос дня

Архив опросов

Депозиты в какой валюте вы предпочитаете?

Варианты

d1fHAmG5BPI.jpg

almaty2019_kursiv_240×400.jpg

Цифра дня

старше 20 лет
половина продаваемых авто в Казахстане

Цитата дня

Земля должна принадлежать тем, кто на ней работает. Земля иностранцам продаваться не будет. Это моя принципиальная позиция

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций