Перейти к основному содержанию

kursiv_in_telegram.JPG


369 просмотров

Электронды сақтандыру енгізгелі Қазақстанның сақтандыру нарығы қалай өзгерді?

І тоқсанда бір миллионға жуық электронды полис сатылған

Фото: Shutterstock.com

Елімізде электронды сақтандыру жүйесін енгізу оңай болмай шықты: сақтандырушылар әлі күнге мемлекеттік деректер базасына  қатысты туындаған қиындықтарды шешіп, сақтандыру шартының қағаз нұсқасын талап ететін клиенттердің сенімсіздігімен бетпе-бет келіп отыр.
 
Айта кетейік, биыл 1 қаңтардан Қазақстанда электронды сақтандыру енгізіліп, енді сақтандыру полисін толықтай онлайн режимде, сақтандыру компаниясының сайтынан сатып алуға болады. 

Алдын-ала мәлімет бойынша, 2019 жылдың І тоқсанында 1 миллионға жуық электронды полис сатылған, бұл – жылдық көлемнің 20 пайызына тең. Дегенмен, сақтандыру компаниялары сайты арқылы сатып алынған полистердің саны өте аз. 2019 жылдың 1 наурызындағы мәлімет бойынша, міндетті автосақтандыру бағытындағы электронды полистердің үлесі 0,6 пайызды құраған. 

Бұндай жағдай қалыптасатыны әуелде белгілі еді, өйткені, бір жағынан қаржы нарығы, әсіресе сақтандыру нарығы өте консервативті болса, екінші жағынан сақтандырушылар жыл басынан бері мемлекеттік деректер базасындағы кейбір дәлсіз деректермен бетпе-бет келіп отыр. Бұл сақтандыру компаниясының кеңсесіне келмей-ақ, өз бетінше полис сатып алғысы келген көлік иелеріне қолбайлау. 

Жасалған келісім-шарттар туралы деректер Сақтандыру бірыңғай деректер қорында сақталатынына және оны жол полициясы еркін көре алатынына қарамастан, сақтандыру компанияларының клиенттері «электронды сақтандыру кезеңіне» бой үйрете алмай, көпшілігі құжаттың қағаз нұсқасын талап етуде. 

Қазақстан қаржыгерлер қауымдастығының сақтандыру және қор нарығын дамыту орталығының атқарушы директоры Ерлан Бурабаевтың айтуынша, сақтандыру нарығы мемлекеттік деректер базасына қосылғалы бері, осы базадағы ақпараттың тазалығына қатысты бірнеше түйткіл пайда болған. 

Сөз жоқ, бұл мемлекеттік органдарға қате ақпаратты жөндеуге мүмкіндік береді. Бірақ ол сақтанушылардың онлайн полисті өз бетінше рәсімдеуге деген ынтасын жоймай ма? Ал онлайн-полистің басты мақсаты, керісінше, сақтандыру полисін рәсімдеуді жеңілдету болатын.

«Коммеск-Өмір» сақтандыру компаниясының басқарма төрағасы Олег Ханин техникалық қиындықтар негізінен мемлекеттік деректер базасымен интеграциялық үрдіске байланысты туындағанын тілге тиек етті. «Мәселен, кейде мемлекеттік деректер қорына кіре алмай қаласың, кейде клиент ұсынған құжаттағы деректер сәйкеспей жатады. Бұндай жағдайда Сақтандыру бірыңғай деректер базасының операторы – Мемлекеттік кредиттік бюроға сұраныс жіберіліп, клиентке одан әрі не істейтіні түсіндіріледі», – дейді маман. 

Ал Amanat сақтандыру компаниясының өкілдері заңнамадағы өзгерістерге сәйкес, клиент туралы мәліметті мемлекеттік деректер қорындағы деректермен сәйкестендіру қажеттігін айтады. Бұл жеке куәлік, паспорт, жүргізуші куәлігі мен клиент көлігін тіркеу куәлігіне де қатысты: 

«Егер клиент құжаттарында қандай да бір қате болса (мәселен, жеке куәлігі мен жүргізуші куәлігіндегі аты-жөнінің бір әрпі сәйкеспесе), онда міндетті сақтандыру полисін рәсімдей алмайды.  Бұндай жағдайда клиент өзі уәкілетті органдарға құжаттағы қатені жөндеу туралы өтініш түсіруі керек».

Мұңаймайтын нарық 

Сақтандырушылардың айтуынша, қазіргі кезде  ірі-ірі техникалық қиындықтан туындап жатқан жоқ.
 
Тіпті сақтандыру компанияларының клиенттері сағаттап келісім-шарт жасай алмай жатқаны туралы шағым  да түспеген. Бірақ бәрі салыстыру арқылы танылады. «Әрине, анда-санда мемлекеттік деректер базасында техникалық жұмыстар жүріп жатса, клиент деректерін мемлекеттік қордағы деректермен салыстыру барысында қате кетеді. Алайда қаңтар-ақпан айларымен салыстырғанда, бұндай жағдайлардың қатары бірнеше есе азайды», – дейді мамандар. 

Техникалық ақаулар жоқ кезде, электронды полисті рәсімдеу көп уақыт алмайды. Бұл шаруаны 5-10 минуттың ішінде бітіріп тастауға болады. 

«Тәуекелдерге қатысты айтар болсақ, халықтың сақтандыру компаниялары мен онлайн төлемге деген сенімсіздігі полистерді онлайн сатуға кері әсер етуі мүмкін. Оның үстіне сақтандыру шарты жасалғанын тек сақтандыру компаниясы мен мемлекеттік кредиттік бюродан келген SMS-хат қана растайтындықтан, бұл кейбір клиенттердің көңілінен шықпай, олар сақтандыру полисін растайтын қандай да бір құжат беруді талап етеді», – дейді Amanat компаниясының өкілдері. Нәтижесінде полисті онлайн сатып алуды қабылдау қиынға түсіп жатыр.

Осы олқылықтардың қашан жойылатынын сақтандырушылар дөп басып айта алмайды. Алайда, нарық өкілдері бұл түйткілдерді ойлап қамығып отырған жоқ, керісінше, өте оптимистік көңіл-күйде. «Техникалық түйткілдер қалайда өз шешімін табады, ал бизнес-үрдіс жұмыс барысында жақсарып отырады»,– деп атап өтті нарық өкілдері. Дегенмен нарық онлайн сақтандыруды қараусыз қалдырып, өз бетімен жібермейді. 

Мәселенің шешімі 

Жыл соңына дейін сақтандыру компаниялары сайты арқылы онлайн сатылған полистердің қатары 2 пайыздан 5 пайызға дейін жетуі мүмкін. 
«Нарық полистерді онлайн сатудың дамуына мүдделі. Онлайн сақтандыруды енгізу мен оның өсімі сақтандыру нарығының сапасын жақсартып, ашықтығын қамтамасыз етеді. Біріншіден, алаяқтардың жалған полис сатуы азаяды. Жаңа жүйе бойынша, клиент шын плис сатып алатынына сенімді болады», – деп тұжырымдайды Amanat-тың мамандары.  

Нарық өкілдерінің айтуынша, алдағы уақытта онлайн-полистерді сату сақтандырудан бөлек, өзге де қызмет түрлерін ұсынудың арқасында дамып, «полис алу теңгерім толтырумен бірдей» деңгейге жетеді.  

«Кез-келген инновацияны енгізу тексеру мен тестілеуді қажет етеді. Онлайн-сақтандыру – клиенттер үшін ғана емес, сақтандырушылар үшін де, реттеугі орган үшін де жаңалық. Сондықтан біз: сақтандыру нарығы, Ұлттық банк пен Мемлекеттік кредиттік бюромен біріге отырып, жағдайды қатаң қадағалап, полисті онлайн сатып алуға ыңғайлы сервис жасауға тырысып жатырмыз», – деп тұжырымдайды Amanat өкілдері.


1 просмотр

Казахстанские страховщики будут по-новому оценивать свои риски

Регулятор хочет менять рынок ускоренными темпами

Фото: Shutterstock

В Прогнозе социально-экономического развития Казахстана на 2020–2024 годы Национальный банк поставил задачу изменить страховой рынок страны. А именно внедрить стандарт Solvency II. В Евросоюзе, где и были разработаны правила Solvency II, страховщики переходили на них 10 лет, в Казахстане на этот проект предусмотрено четыре года.

Что такое Solvency II

Директива Solvency II представляет собой концепцию риск-ориентированного подхода к осуществлению регулирования и надзора за деятельностью страховщиков Евросоюза.

«Solvency II схож по своей архитектуре с концепцией «Базель II». Эта система правил была принята в ЕС в 2005 году. Целью Solvency ІІ является установление единых стандартов к требованиям к достаточности капитала, методам оценки, управлению риском», – объяснил председатель правления СК «Коммеск-Өмір» Олег Ханин.

По сути новый стандарт – это ряд требований к оценке рисков, собственному капиталу, управлению страховыми компаниями, системам внутреннего контроля, политике раскрытия важной информации перед регулятором. Финансисты говорят, что внедрение этих требований еще больше защитит интересы потребителей страховых услуг и сделает рынок стабильнее.

«Мы поддерживаем переход к Solvency II, это однозначно поможет страховщикам Казахстана оптимизировать управление рисками, позволит исправить недочеты в составе и структуре стандартной формулы и предполагает изменение всей системы управления страховой компании», – поделился мнением исполнительный директор СК «Евразия» Шакир Иминов. 

Новые требования затрагивают несколько областей рынка, поэтому для внедрения стандарта понадобится увеличить штат страховых компаний, переобу­чить специалистов в области актуарных расчетов, финансистов, риск-менеджеров.

«Для внедрения Solvency II Евросоюзу понадобилось около 10 лет. В России стандарт начали внедрять еще в прошлом году и планируют завершить к 2022 году. По нашим оценкам, этого времени может быть недостаточно, потому что работа слишком объемная. У нас обозначены примерно такие же временные рамки – 2020–2024 годы», – рассказал председатель правления компании по страхованию жизни Freedom Finance Life Азамат Ердесов

Влияние на капитал 

Модель Solvency II предполагает формирование минимальных требований к капиталу страховой компании исходя из оценки не только страховых рисков, но и таких факторов, как риск дефолта контрагента, операционные риски, рыночные и инвестиционные риски, также отдельно рассматриваются риски страхования здоровья и катастрофические риски.

«Задача страховой компании в Solvency II – сформировать сбалансированную модель управления рисками и активами, достаточными для покрытия требований к капиталу. Фактически требования к капиталу будут зависеть от самой компании и структуры ее обязательств и активов», – уточнил Олег Ханин.

Финансисты пока не готовы предположить, насколько увеличатся требования к капиталу страховых компаний, поскольку Solvency II значительно расширяет число количественных и качественных показателей, влияющих на оценку активов и обязательств. Скорее всего, для каждой организации влияние стандарта будет индивидуальным.

«Будут очень жесткие ограничения к рискам. А это, возможно, приведет к внутренним конфликтам между объемом рисков и доходностью. Требования к собственному капиталу однозначно станут жестче. Не исключено, что это приведет к значительному увеличению объемов средств, которые будут оставаться на балансе компаний», – рассуждает Азамат Ердесов.

При этом страховщик добавил, что в теории возможна и обратная ситуация: у компаний, которые внедрят стандарт, будут более щадящие требования к капиталу.

«Введение Solvency II мы расцениваем как ужесточение требований к достаточности капитала. Предстоит оценка того, как тот или иной стрессовый сценарий повлияет на финансовую устойчивость компании, и на эту дельту необходимо искать дополнительные средства», – поделилась мнением риск-менеджер СК «Amanat» Анна Павлова

Готов ли рынок

Часть процессов риск-ориентированного подхода страховые компании уже используют, так что новая методология не будет создаваться с нуля. У казахстанских страховщиков сформированы андеррайтинговые политики, работают бизнес-процессы по перестрахованию, актуарным расчетам и инвестиционной деятельности.

«Риск-менеджеры ведут активную работу по разработке моделей оценки рисков разного рода, как страховых, так и инвестиционных, кредитных и операционных. В части управления рисками эти процессы должны быть скоординированы в единую систему», – отметил Олег Ханин, отвечая на вопрос о готовности рынка к новым требованиям.

По мнению Азамата Ердесова, на данном этапе казахстанские страховщики не готовы внед­рить стандарт в полном объеме и сразу. Реализовывать настолько сложные проекты лучше поэтапно, считает он.

«Сначала следует усовершенствовать методологию оценки рисков и управления собственным капиталом, затем провести обучение специалистов международным практикам. После этого нужно разработать информационные системы, которые позволят автоматизировать процессы. И только потом начинать внедрять всё вместе. В любом случае страховые компании уже сейчас должны понимать, что и как придется внедрять», – подчерк­нул финансист.

При правильном построении системы Solvency II страховщик может рассчитывать на снижение внимания регулятора, считает Шакир Иминов.

«Главное, чтобы принцип Solvency II был воспринят страховщиком как необходимый и нужный элемент, который помогает, а не мешает бизнесу. Стоит признать, что поэтапное применение некоторых элементов Solvency II необходимо», – заключил он. 

СПРАВКА

На 1 августа 2019 года на страховом рынке страны работало 27 компаний с совокупным объемом активов 1,128 трлн тенге. По данным Нацбанка, в мае доля активов сектора в ВВП составляла 1,9%, доля страховых премий в ВВП – 0,28%, а отношение премий на душу населения немного превысило 9 тыс. тенге.

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

 

Цифра дня

64-е
место
занял Казахстан по скорости фиксированного интернета в мире

Цитата дня

Популизм – это политика посредственности. Я не раздаю пустых обещаний. Я - человек конкретных дел. Я буду твердо проводить в жизнь свою программу реформ.

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank

Вы - главная инвест-идея

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций