Перейти к основному содержанию

419 просмотров

Қараусыз қалдыруға болмайтын 6 аккаунт

«Касперский лабораториясының» Қазақстан, Орта Азия және Моңғолиядағы атқарушы директорының кеңесі

Фото: Shutterstock

Қажет кезде, жабық бір контентке қол жеткізу үшін немесе достарыңыздың өтініші бойынша, белгілі бір ресурсқа тіркелдіңіз делік. Уақыт өте келе бұл контент қызықсыз немесе керексіз боп қалады. Көптеген пайдаланушылар бұндай ресурстардағы аккаунттарын жоймай, жай ғана оған кірмей қоя салады. Ал аккаунт өздігінен ешқайда жоғалмайды, осы сервисте тұрады және оны кез келген уақытта хакерлер бұзуы мүмкін. 

Былай қарасаң, қажеті жоқ профильдің не болары бәрібір емес пе? Бұзса да бәрібір, түкке керегі жоқ. Алайда қараусыз қалған аккаунттарды пайдаланып, алаяқтар қажетті, құпия деректер сақтайтын ресурстарға қол жеткізу мүмкін. Осы орайда, «сақтансаң– сақтаймын» дегендей, қараусыз қалдыруға болмайтын аккаунттар туралы айтпақпыз.  

1.Әлеуметтік желідегі аккаунт

Бүкіл әлеуметтік желілерде аккаунттарын үнемі тексеріп отыратындардың қатары аз. Мәселен, пайдаланушы Facebook желісіне жеке парақшасын ашып, ол арқылы Instagram сынды бірнеше сервиске тіркеледі де, одан кейін, Фейсбуктің өзі аса қажет емес екенін түсінеді. Кейін оның аккаунтына бөтен компьютерден кіргені туралы хат келген кезде де, оған көңіл аудармауы мүмкін. Бұл уақыт алаяқтардың ол кісінің Facebook әлеуметтік желісіндегі достары мен жазылушыларын алдап соғуына молынан жетеді. 

Не істеу керек: 

  • Екі деңгейлі аутентификация орнатыңыз;
  • Есептік жазбаға белгісіз құрылғыдан кіргені жайлы хабарландыруды қосып қойыңыз.

2. Қосымша e-mail

Көп тадамдар аса маңызы емес, жалпыға таратылатын хаттар үшін қосымша электронды пошта ашып, оған кез келген нәрсені, аса маңызды деректер жазылған профилін де тіркей береді. Ал хат тек роботтардан келетіндіктен, оны үнемі тексеріп отырмайды. Сондықтан қосымша почтаның бұзылғанын ұзақ уақыт бойы білмеуі деп мүмкін. 

Не істеу керек:

  • бұл аккаунтқа да екі деңгейлі аутентификация орнатыңыз;
  • негізгі поштаңыздағы жеке папкаға осы  e-mail-дан хат келіп тұратындай баптап қойыңыз. 

3. Кілтсөз менеджері 

Өз аккаунттарыңыздың есептік деректерін кілтсөз менеджеріне сақтап келіп, кейіннен оны ауыстығыңыз келді. Ал ескі менеджердегі профиль ешқайда жоғалмайды, ол жердегі кілтсөздер де сақталады (басым бөлігін ауыстырмағаныңыз анық). 

Не істеу керек: 

  • егер  қолданбайтын болсаңыз, кілтсөз менеджеріндегі бүкіл аккаунттарыңызды міндетті түрде өшіріп отырыңыз. 

4. Интернет-дүкендердегі аккаунт 

Көптеген  интернет-дүкендер сауда жасауға ыңғайлы болу үшін есептік жазбаға банк картасын немесе онлайн-әмиянды байлап қоюды ұсынады. Алайда уақыт өте келе сіз бұл дүкеннің қызметінен бас тартуыңыз мүмкін. Ал аккаунт қараусыз қалса, оны алаяқтар бұзса, құпия деректерге еш қиындықсыз қол жеткізеді, оны сіз өз атыңыздан сауда жасауға талпынған кезде бір-ақ білуіңіз мүмкін. 

Не істеу керек: 

  • интернет-дүкендердегі аккаунттарға картаңызды байламаңыз;
  • егер сервис картаңызды автоматты түрде есте сақтап қалса, оны байланған карталар тізімінен өшіруді ұмытпаңыз;
  • итернет арқылы жасалатын сауда-саттық үшін жеке карта ашып, онда аз-маз ғана қаржы ұстаңыз. 

5. Қызметтік Google-аккаунты

Егер сізге жұмыс бабымен GoogleAnalytics және осы сынды өзге сервистерге кіру қажет болса, осы мақсатта  қызметтік Google-аккаунт ашуыңыз мүмкін. Жеке және қызметтік профильдерді бөлек ұстау – жақсы тәсіл, бірақ көп адамдар жұмыстан шыққан кезде, қызметтік аккаунтын жоюды ұмытып кетеді. Ал интернет кеңістігінде түрлі қызметтік құжаттар мен құпия ақпаратқа қол жеткізуге мүмкіндік беретін, ешкімге тиесілі емес аккаунт қалады. Мұндай аккаунтты бұзса, оны табудың өзі қиынға түседі, өйткені ондай аккаунт бар екені ешкімнің есінде де қалмайды. 

Не істеу керек: 

  • Жұмыстан кеткен қызметкердің Google-аккаунтын ұмытпай, жауап тастау. 

6. Телефон номері

Кейбір пайдаланушылар негізгі телефоны спамға толмас үшін түрлі қызметтер мен карталар, бонустық бағдарламалар және көпшілікке арналған Wi-Fi желілері үшін жеке телефон нөмірін ұстап жүреді. Сонымен қатар, олар осы SIM картаны екі деңгейлі аутентификация үшін пайдаланады. Алайда, оператор үшін сіз ақша  салмайтын SIM-картаға қызмет көрсету тиімсіз. Егер сізге номер СМС қабылдау үшін қажет болса, онда оператор үш айда бұл номерді бұғаттап, қайта сатады.  Қайта сатылған номерді сатып алушы адал болмай шықса, интернет қызметтер тізбесінен есептік жазбаларыңызды тауып алып, ондағы құпия сөздерді өзгерте алады, оны кейін қалпына келтіру оңай емес. Мәселен, қаңтар айында алаяқтар бір әйелдің (оператордын айтуынша) ұзақ уақыт пайдаланбаған номерін сатып алып, оның есепшотында жатқан қаржысын түгел жұмсап тастаған. 

Не істеу керек:

  • екі айда бір рет қоңырау шалып немесе қосымша телефон нөмірінен, кем дегенде, бір SMS жіберіп отырыңыз;
  • әрқашан осы телефонның балансына аз-маз ақша салып отырыңыз.

Байқап отырғандарыңыздай, аккаунт өзі керек болмаса да, көптеген қиындық тудыруы мүмкін. Қараусыз қалған аккаунт тудыратын қауіп-қатердің салдарымен күрескенше, оның алдын алған оңай. Сондықтан біз аккаунттарыңызды ұмытып кетпей, әрқашан қадағалап отыруды ұсынамыз.

1054 просмотра

Что показал первый опыт «городского акселератора» Нур-Султана

Реализация концепции слышащего государства нуждается в конкретных инструментах диалога власти и общества

Фото: Depositphotos/photographer-20

Концепция слышащего государства подразумевает, что власть оперативно и эффективно реагирует на все запросы своих граждан. Задача – не просто собрать эти запросы от населения, но и вовлечь его в решение тех проблем, о которых оно заявляет.

Сейчас эти два взаимосвязанных вопроса задачи решаются в стране достаточно «лоскутно». Созданный для установки постоянной коммуникации с обществом Национальный совет общественного доверия (НСОД), с одной стороны, отмечает высокую активность в центральных госорганах начиная с аппарата президента. С другой – недавний конфликт в Жамбылской области – наглядная иллюстрация того, как обстоят дела с построе­нием слышащего государства в регионах. По мнению директора Института евразийской интеграции Ерлана Саирова, конфликта вполне можно было бы избежать, если бы проблемы, накапливавшиеся годами, не замалчивались.  

«События в Кордае показали необходимость оперативного реагирования властей, там проблемы накапливались десятилетиями и их можно было решить давным-давно, причем на местном, локальном уровне, – утверждает член НСОД. – А поскольку проблема замалчивалась, ее конфликтогенный потенциал увеличивался. Главный урок заключается в том, что реагирование на эти проблемы должно носить упреждающий характер, а не совершаться постфактум», – добавляет он.

Ассистент-профессор Высшей школы государственной политики Назарбаев Университета Салтанат Джаненова подчеркивает: формирование конструкции слышащего государства должно быть системным, а не базироваться на попытках одного-двух акимов выстраивать диалог с населением и бизнесом через соцсети. Такой диалог полностью зависит от личностных качеств руководства госоргана или региона, но при смене руководства весь наработанный опыт в связях с обществом может сойти на нет.

Отсюда вывод: концепция слышащего государства сейчас нуждается в выработке универсальных механизмов взаимодействия власти, бизнеса и общества, которые будут работать независимо от личности акима. По мнению президента Нацио­нальной палаты образования и инноваций «Серпин» Мурата Абенова, который также является членом НСОД, такой механизм уже создан в Нур-Султане. Речь идет о «городском акселераторе» – электронной площадке по выработке решений проблем региона, вход на которую открыт для любого жителя и гостя столицы.

«Об этом механизме, привезенном в столицу из Дубая, сейчас мало кто говорит. «Но на самом деле он эффективен, он позволяет собрать на одной площадке городские власти, граждан и бизнес, чтобы они на равных, на партнерских правах находили решение насущных городских проблем», – говорит Абенов. – Вопрос же не только в том, чтобы услышать позицию граждан, а в том, чтобы найти оптимальные пути решения проблем, и механизм такой площадки, как «городской акселератор», позволяет это сделать, позволяет сблизить позиции сторон за счет того, что каждая из них берет на себя встречные обязательства», – отмечает он.

«Городской акселератор» – это программа проектного офиса акимата Нур-Султана, который создан на базе городского центра iKomek. Программа отбирает наиболее острые проблемы города и создает специальные штабы по их разрешению: рабочие группы из экспертов, представителей акимата, общественных объединений, активных жителей, ученых и предпринимателей. Каждая из трех таких групп в течение 100 дней вырабатывает оптимальные решения по улучшению работы КСК, общественного транспорта и очистке столицы от мусора – именно эти три проблемы столицы выбраны в качестве пилотных. Любой горожанин или гость столицы может через сайт акимата внес­ти свой совет по разрешению проблем, над которыми группы работают. В будущем «городской акселератор» с помощью Big Data на базе всех обращений жителей столицы сформирует следующий пакет городских проблем, для решения которых должны создаваться новые рабочие группы.

«В этом механизме власть опирается на ресурсы общества и бизнеса, при этом создается механизм социального партнерства, – отмечает Абенов. – Думаю, что концепция слышащего государства должна наполняться именно такими проектами. Насколько я знаю, этим проектом сейчас заинтересовались в других регионах, в частности в Алматы, и сейчас важно показать его результаты, довести этот проект в Нур-Султане до конца и потом масштабировать его по всей стране».
 

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

drweb_ESS_kursiv.gif