Перейти к основному содержанию

kursiv_in_telegram.JPG


2066 просмотров

Өзгелерге есік ашық: Өзбекстан визалық режимді жеңілдетті

2019 жылдың 1 ақпанынан Өзбекстан тағы 45 елден келетін туристер үшін визасыз режим енгізді

Фото: Shutterstock

Өзбекстан 45 елдің азаматтары үшін 30 күндік визасыз режим орнатты. Осылайша, ресми Ташкент алдағы 6 жылда кірмелі туризмнің ЖІӨ-дегі үлесін екі есе арттыруды жоспарлап отыр. Ал көрші елдердің турагенттіктеріне шетелдік клиенттерді ұстап қалу үшін, Өзбекстанға бағытталған логистикалық тізбекті табуға немесе өздерінің ерекше ұлттық туристік өнімдерін дамыту үшін инвестор іздеуге тура келеді. 

Отбасылық жағдайға байланысты саяхат

Осы күнге дейін Өзбекстанға 19 елдің азаматтары визасыз кіре алатын еді. Ал биыл олардың қатары 64-ке жетті. Тағы 76 мемлекеттің азаматтары электронды виза рәсімдей алады. Әлемнің 54 елінен: Алжирден Ямайкаға дейін, транзитпен кетіп бара жатқан жолаушылар өзбектерде 5 күн бойы визасыз қонақтай алады. Сонымен қатар, Ташкентте 400 000 долларға, ал Қарақалпақстан мен басқа да облыстарда 100 мың долларға жылжымайтын мүлік сатып алған азаматтар Өзбекстанда тұру ыхтиярхатын иелене алады. Бұндай ыхтиярхат алуға мүмкіндік берілген елдердің саны – 110.

Өзбек билігі елге кіру саясатын түбегейлі өзгертіп жатыр. Өзбекстан Республикасының бас консулы Аброр Фатхуллаев Kursiv.kz берген сұхбатында, елде 2019-2025 жылдарға арналған туризмді дамыту бағдарламасы бекітілгенін айтып өтті. Оның мақсаты – «Өзбекстанды аймақтық және әлемдік туризм нарығындағы бәсекеге қабілетті елге айналдыру». Осы тұрғыда туристер ағынын  жылына 9 миллионға жеткізу жоспарланған, соның ішінде 2 миллионын алыс шетелден келетін туристер құрауы тиіс. 

Ең қызығы сол, «турист» деп кімді атауға болады? Айталық, ӨР Мемлекеттік статистика комитетінің дерегі бойынша, елге кірген 2,8 млн шетелдіктің тек 203,7 мыңы ғана «келу мақсатым – туризм» деп көрсеткен. Ал 2,2 миллионы өз туысқандарына қонаққа барған. Алайда, олардың мейрамхана мен экскурсияға ақша жұмсауына ешкім қарсы болмаған сыңайлы.

Былтыр Ташкентте өткен Халықаралық туристік инвестфорумға жиналғандар бір туристің Өзбекстандағы  апталық шығыны, шамамен 619 доллар деп бағалаған. Өзбекстан премьер-министрінің орынбасары Азиза Абдухакимова келтірген деректерге сүйенсек, 2017 жылы өзбек туристік қызметінің экспорты $546,9 миллионды құраса, ал 2018 жылы  $1,04 млрд-қа жеткен. Бас консулдың айтуы бойынша, 2025 жылға қарай, бұл көрсеткіш $2,2 миллиардқа жетуі тиіс, жалпы алғанда, туризмнің жалпы ішкі өнімдегі үлесі  2,3 пайыздан (2017 жылғы көрсеткіш) 5% жетуі керек. Бұл туристерді орналастыратын демалыс аймақтарының саны да 900-ден 3000-ға дейін өсіп, ал туристік фирмалардың саны 1700-де дейін жетуі керек. Салыстырар болсақ, «Туристік Қамқор» қорының төрайымы Инна Рей жарты жыл бұрын Қазақстанда 500-ге тарта туристік фирма жұмыс істейтінін айтқан еді. 

Туризм_Монтажная область 1.jpg

Расында, бұл өзбектердің қолынан келетін секілді. Қазақстандық «Гранд» корпорациясының директоры Елена Радченко Өзбекстан бағытындағы турларға деген сұраныс соңғы 2-3 жылда 50 пайызға артқанын айтады. tutu.ru сайтының мәліметтеріне сүйенсек, Ташкент Жаңа жылдық демалыс орны ретінде, Прага мен Берлинді қоса алғанда, барлығының алдын орап кеткен. «Бұл – нақты ақпарат. Біздің компания ғана жүздеген туристерді қабылдап алды», – деп растайды ташкенттік «Central Asia Travel» компаниясының атқарушы директоры Николай Сербин. «Екі жылдан бері ол жаққа қазақстандық туристердің де сұранысы жоғары»,– деп тұжырымдайды алматылық «BeStar Travel» компаниясының менеджері Виктория Еремина. Екі сарапшы да туристік ағынның артуын Өзбекстан президенті Шавкат Мирзиёевтің елге кіруді оңтайландыру саясатымен байланыстырады. Бұл ретте Николай Сербин 2020 жылдың өзінде-ақ, туристердің қатары 3-4 есе артуы мүмкін екенін жоққа шығармайды.
 
Ал Аброр Фатхуллаевтың айтуынша, ел билігі визасыз режимнен бөлек, көлік инфрақұрылымын, ойын-сауық индустриясын дамытуды қолға алған. Сонымен қатар, маман дайындауға да басымдық бермек. Көптеген дамыған елдегідей, туристік полицияны дамыту жолға қойылмақ. Этнографиялық, аспаздық, денсаулық сақтау және туризмнің басқа да түрлеріне арналған тақырыптық аймақтар мен кластер құру, мақсатты туристік бағдарламалар жасау жоспарланған. Өзбекстанның Бас консулы бұл шаралар аймақтағы трансшекаралық туризмді де дамытуға ықпал ететініне сенімді.

«Өзбек билігі қазіргі трендтерді тиімді пайдалана алды» деп тұжырымдайды нарық өкілдері. 

–Соңғы кездері ТМД елдері аймағындағы туризмге қызығушылық артып келеді, – дейді Қазақстан туристік қауымдастығының директоры Рашида Шәйкенова. Ұлттық валюталардың бірнеше рет құнсыздануы ТМД туристерін арзандау демалыс аймағын іздеуге мәжбүрледі. Айталық, бұрын туристер ағылатын Түркияның бағалары қалтаға салмақ түсіре бастады. Оның орнына адамдар Грузия, Әзірбайжан мен Ресейді таңдап жатыр. Ыстықкөл жағасындағы туристердің басым бөлігін қазақстандықтар мен ресейліктер құрайтыны құпия емес.

Ендеше неге Өзбекстан алға озып шықты? Кеңес заманынан бері, «Өзбекстан – тарихи ескерткіштер  шоғырланған мекен» деген түсінік қалыптасқан. «Сонымен қатар, өзбектердің әр ісіне ұлттық мәдениетін қосатынын да ескеру қажет», – деп пайымдайды Рашида Шәйкенова. Ал Сербин мырзаның пікіріне сүйенсек, туристерге «Өзбекстанның аймақтық қауіпсіздік бойынша рейтингі жоғары болуы» маңызды. Оған қоса, «Өзбекстанда инфрақұрылым деңгейі біршама жақсы». Соған қарамастан, ол әлі де саланың дамуын тежеуші фактор болып тұр. Н.Сербиннің пайымдауынша, сұраныс ұсыныстан артық. Ал Елена Радченко инфрақұрылым мен бағадан еш өзгеріс байқап отырған жоқ. Осы орайда Николай Сербин жақын арада жағымды өзгеріс болатынына сенімді, өйткені оның алғашқы қарлығаштары да бар: ресейлік әуетасымалдаушылар Мәскеу мен Ташкент арасына құны 150 еуро тұратын акциялық билет ұсына бастады. 

Ал еуропалық және америкалық туристер Өзбекстанға экзотика іздеп барады. Елена Радченко мен Виктория Еремина біздің туристер көбінесе Ташкент, Самарқан мен Бұқар қалаларына саяхаттайтынын айтады.  Бірақ қазақтар көрші елге тарихты танып, дәмді палаудан дәм тату үшін ғана бармайды. Өз атын атамауды жөн көрген ташкенттік көлік компаниясының өкілі «Өзбекстанға өз бетімен, жолдамасыз  кіретіндердің қатары артты» деп тұжырымдайды. Шымкент пен Тараздың тұрғындары Ташкент мейрамханаларында тойлатып қайтқанды жақсы көреді. Оған қоса, өзбек стоматологтары мен косметологтары да сұранысқа ие.    

Туризм_Монтажная область 1 копия.jpg

Өзгелерді байқа, өзің де ақша тап

Еуропа мен Американың туристері негізінен, бірден бірнеше елді көру үшін келеді. Николай Сербиннің сөзіне сүйенсек, нарықта Орта Азияның 5 мемлекетіне қарата айтылатын «Five -stans» бренді қалыптасқан. «Дегенмен, аймақтық туризмнің көшбасында – ондаған мемлекеттің азаматтары үшін визасыз режим орнатқан – Өзбекстан, Қырғыстан және Қазақстан тұр», – дейді сарапшы. 

Ал жақын шетелден келетін туристер керісінше, бір саяхатында 1 мемлекетке, ары кетсе, 2 елге ғана барады. «Біздің Өзбекстанда серіктестеріміз бар және олармен жұмыс істеуге әрдайым дайынбыз. Өйткені олар әр клиенттің көңілін тауып, сапалы қызмет көрсетуде. Кейде кешенді турға да сұраныс болады, соған орай біз ұсыныс әзірлейміз, бірақ, өкінішке қарай, бұндай турларды сатып алатын туристердің қатары аз», – дейді «Гранд» компаниясының өкілі Елена Радченко. «Шетелден келетін туристер үшін Қазақстан мен Өзбекстанды қамтитын дайын өнім жоқ. Белгілі бір топ сұраныс жіберсе, арнайы тур жасалуы мүмкін, бірақ ондай қажеттілік туындаған жоқ», – дейді Виктория Эремина.

Ал Рашида Шәйкенова осындай өнім пайда болатынына сенімді. Қазіргі кезде Қазақстан туристік қауымдастығы ЕуроОдақ жобасы аясында ауылдық туризмді дамытумен айналысуда. Аталмыш жоба Қазақстан, Өзбекстан, Қырғызстан және Тәжікстанды біріктіреді. Экологиялық туризм шеңберінде аймақ елдерін біріктіретін 28 арнайы тур дайындалған.

Сонымен қатар, Шәйкенова ханым Қазақстан өзінің ерекше турөнімін дамытуы керек деп тұжырымдайды: «Біріншіден, бұл – Қазақстанның көз тоймас табиғаты, қайталанбас ландшафты, екіншіден – көшпенділердің мәдени мұрасы. Қазір біз көшпелі өмір салтын толықтай көрсете алмаймыз, дегенмен, жартылай көшпелі тұрмысты таныстыруға күшіміз жетеді», – дейді сарапшы. Әзірге қазақстандық турфирмалардың басты міндеті – ресейлік туристерден айырылып қалмау. «Олардың қатары жыл сайын артады, сондықтан біз бұл туристер ағынын жоғалтып алмай, Өзбекстаннан Қазақстанға тартуымыз керек», – деп тұжырымдайды Қазақстан туристік қауымдастығының басшысы.


933 просмотра

Бережливые друзья и как их найти

Дружба может быть бесценной и не обязательно тратить много денег

Фото: The Wall street Journal

Дружба всегда требовала определенных затрат. Идет ли речь о совместном походе на концерт любимой группы или в недавно открывшийся винный бар, любая встреча с друзьями зачастую означает необходимость раскошелиться. Сотни долларов будет стоить и празднование юбилея, также в кругленькую сумму обойдется предсвадебная вечеринка, а потому все те, кто стремится к бережливости, могут оказаться в непростом положении. 

«Когда-то у меня были друзья, у которых были роскошные машины и которые могли позволить себе покупать различные вещи, постепенно и у меня выработалась такая же привычка», – говорит Аллан Ливанаг, бизнес-аналитик и блогер из Мэриленда, пишущий на тему личных финансов. 

После того, как Ливанагу и его жене удалось погасить долг на сумму в $40 тыс., они стали более серьезно относится к своим финансам. Теперь они не пытаются соответствовать чужим ожиданиям. Включив в свой семейный бюджет графу расходов под названием «Посиделки с друзьями», приоритетное значение они придают совместному времяпровождению с теми из друзей, кто ведет аналогичный образ жизни. 

«Я и моя семья, мы стремимся общаться с теми, кто разделяет наше мнение в отношении вопросов, связанных с бережливостью. Мои друзья обладают такой же ментальностью, как и у нас, поэтому нам легче быть с ними открытыми, веселиться вместе и не тратить при этом большое количество денег», – говорит он. 

Каждые два-три месяца Ливанаг и его жена выделяют $100 на вечеринки, выходы с друзьями и другие посиделки вне дома. Таким образом они оставили себе небольшое пространство для маневра в случае, если случайно выйдут за рамки бюджета. 

Для тех, кто предпочитает не тратить на дружбу много денег, Ливанаг рекомендует использовать проверенный временем совет по поиску «второй половинки», который применим и в этом случае: выбирайте друзей, которые разделяют те же финансовые ценности, что и вы. 

По словам Сони Люттер, профессора по персональному финансовому планированию Университета штата Канзас, подход, которого придерживается Ливанаг, весьма распространен. 

«Мы склонны искать друзей среди тех, кто имеет с нами что-то общее, в том числе в плане финансовых и других привычек», – говорит она. 

В ходе проведенного профессором Люттером исследования выяснилось, что частота споров по поводу денег может служить ярким маркером вероятности развода супружеской пары. Центральная идея ее исследования при этом заключается в том, что предопределяющий счастливую супружескую жизнь принцип – согласие по финансовым вопросам – также работает и применительно к дружбе. Поскольку финансовые ценности важны и для дружбы, и для супружества, профессор Люттер считает, что расхождение во взглядах по поводу денег может влиять на отношения. 

«В плане дружбы я наблюдала это в своей личной жизни: у людей пропадает желание проводить время вместе, если один из друзей вдруг захотел отправиться в экстравагантный отпуск, а у другого просто нет на это средств, то есть это определенно влияет на дружбу», – отмечает она. 

Иона Берг-Ганзариан, 22-летний публицист, рассказал, что столкнулся с подобной ситуацией после переезда из Бостона в Чикаго, где его коллеги могли потратить от $250 до 300 в неделю просто на встречи с друзьями. 

«Я ощущаю это давление по совершенно разным поводам: дни рождения, совместные посиделки и тусовки. Я знаю людей, у которых много друзей и каждую неделю они ходят на пять-шесть таких мероприятий», – говорит он. 

Согласно результатам опроса, проведенного агентством Gallop в 2004 году, большинство американцев утверждают, что имеют пять близких друзей. По данным организации American Time Use Survey, на встречи с друзьями и коллегами в среднем американцы тратят один час в неделю. 

Однако измерить более точно, как много времени американцы посвящают неформальному общению, не так-то просто. По данным Бюро трудовой статистики США о потребительских расходах, средняя американская молодая семья тратит в год почти $2500 на такую статью расходов, как развлечения, что подразумевает практически все – от покупок билетов в кино, выездов за город и до абонементов в тренажерный зал. 

Согласно исследованию, большинство американцев заводят наиболее крепкую дружбу в школе и на работе. Поиск друзей в новом городе для взрослого человека бывает непростым и требует расходов. 

Проживающая в Чикаго писательница Рэйчел Бертче описала свой годичный опыт по знакомству с новыми друзьями в книге MWF Seeking BFF, изданной в 2011 году. Бертче провела 52 таких встречи и потратила около $1300 для того, чтобы завязать новые знакомства в новом городе. 
Теперь она рекомендует людям, когда они впервые встречаются с новым другом, реагировать на любые сигналы с его стороны и подавать такие сигналы самому. 

«По мере того, как вы знакомитесь с людьми, вы постепенно улавливаете их отношение к разным вещам, и деньги – одна из таких вещей, – говорит Бертче. – К примеру, если кто-то предлагает вам провести вечер в дорогом ресторане, самое время озвучить свои собственные идеи по поводу альтернативных (то есть более бюджетных) вариантов», – отмечает она.

Ответы вроде того, что «это было бы отличным способом отметить какое-то особенное событие» или «мы могли бы приготовить одно из блюд дома» для другого человека могут быть неким сигналом. 

Иногда поиск бережливого друга означает необходимость просто быть в правильном месте. 

Ведущие подкаста «Бережливые друзья» Джен Смит и Джилли Сириани впервые встретились в пляжном баре в Сент-Питерсберге, штат Флорида. Имея много общего, они сдружились на почве бережливости. Например, бар, который они обе выбрали, предлагал посетителям бесплатную парковку и бесплатную порцию напитка на закате. 

Сейчас они вместе обсуждают, почему им нравится делать то, за что не нужно платить, как им удалось погасить все долги и начать жизнь на новых принципах, благодаря чему и зародилась их дружба. И Сириани, и Смит не всегда отказываются тратить деньги на неформальное общение. Просто они ищут баланс между бесплатной активностью и событиями, которые требуют расходов. 

По словам Смит, она часто находит друзей благодаря бесплатным развлечениям.

«Я знаю, что люди, которые хотят развлекаться и не платить за это, например, готовы сходить на бесплатное кино, прогуляться по фермерскому рынку или пойти на пляж – это близкие мне по духу люди». 

Аллан Ливанаг, автор блога под названием «Бережливый и практичный», говорит, что одним из важных аспектов поиска бережливых друзей является открытость и чувствительность в вопросах, касающихся денег. Бонусом дружбы с бережливыми людьми, по его словам, станет единомыслие по финансовым решениям. 

«Тема денег – это не табу. Мы всегда обсуждаем с друзьями то, что касается денег. Этого не нужно стесняться. К примеру, вы говорите: «Мы слишком много тратим на еду. Как это, ребята, у нас получается?». То есть таким способом вы делитесь своим знанием и опытом и можете способствовать тому, чтобы в итоге траты снизились», – говорит Ливанаг. 

Перевод с английского языка осуществлен редакцией Kursiv.kz

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Вопрос дня

Архив опросов

Как вы провели или планируете провести отпуск этим летом?

Варианты

b2-uchet_kursiv.png

 

Цифра дня

1,6 млрд
тенге
задолжали казахстанские работодатели своим работникам

Цитата дня

Порой некоторые лозунги и призывы выглядят крайне привлекательными, но их авторы не несут ответственности перед страной. Реформы ради реформ - это верный путь к кризису и потери управляемости государством. Уверен, никто из нас этого не желает. Развитие должно быть последовательным, поступательным, без забегания вперед, но и без отставания.

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций