Перейти к основному содержанию

kursiv_in_telegram.JPG


1009 просмотров

Алғашқы виртуалды байланыс операторын Қазақстан нарығында не күтіп тұр?

Толыққанды жұмыс істеу үшін оған банкпен бірлесу қажет

Фото: Shutterstock

Бұл байланыс операторын 2019 жылдың 19 маусымында Beeline сауда белгісінің иесі «Кар-Тел» ЖШС іске қосты. Қазіргі кезде қазақстандық алғашқы MVNO-оператор бета-тестілеу режимінде жұмыс істеп тұр.
 
Виртуалды ұялы байланыс операторы немесе MVNO-оператор (mobil evirtual network operator) – өзге оператордың дайын инфрақұрылымын қолдана отырып, өз брендімен қызмет ұсынатын ұялы байланыс операторы. 

Жеке сайтында: «izi - классикалық операторлардан бүкіл қызметін онлайн режимде ұсынуымен ерекшеленетін мобильді цифрлық оператор. Біз қызмет кеңселерінің орнына мобильді қосымшаны, сall-орталықтардың орнына чат-қолдауды пайдаланамыз. Қосылу, қызметті басқару және өзге де сервис «izi» мобильді қосымшасы арқылы жүзеге асырылады» деп жазылған. 

Сондай-ақ, оператор сайтында SМS, қоңырау шалу және интернет трафигі бар қызмет пакетінің бағасы жарияланған. 

Құрамында 30 Гб трафик, 300 минут пен 50 SМS бар пакет құны айын 4 мың теңгеге шығады екен. Роуминг қызметі пакетінің құны туралы ақпарат сайттан табылмады. Мәселен, Испаниямен байланыс құны аса қолжетімді емес: 1 мегабайт құны 50 теңге болса, Қазақстанға кіріс-шығыс қоңырауы үшін 300 теңге төлеуге тура келеді, үшінші елге қоңырау шалу құны –1050 теңге. Есесіне роумингте izi қосымшасын тегін пайдалануға болады. 

Деседе, іzi-дің бәсекелестері Қазақстан нарығында виртуалды оператор пайда болатыны туралы жаңалыққа күмәнмен қарайды. 

«izi» ең қымбат маркетинг арналардың бірі – тікелей сатылымға шықты,– дейді «Фридом Финанс» АҚ директорлар кеңесінің директоры, «Кселл» АҚ директорлар кеңесінің мүшесі Тимур Турлов. – Бұл нарық қазірдің өзінде бағаның ең төменгі шегін ұстап тұр: байланыс арзан, ұялы байланыс операторларының маржасы төмен, ал баға бәсекесі тіптен құлдырап кетті».

Нарық өкілдері izi-дің баға саралымы түсініксіз екенін айтады, брендтің аты әлі шықпағанын ескерсек, клиент тартуға кететін қаржы Beeline-нің өзінен де жоғары болайын деп тұр. Ендеше аты танымал, бренд ретінде қалыптасқан байланыс операторларының өздеріне инфрақұрылымнан ақша табу қиын боп тұрғанда,  izi қалайша табысты болмақ деп таң қалады. Нарық өкілдерінің бұл пессимизмі бүкіл нарыққа әсер етті.  

Нарық статистикасы қандай?

Телекоммуникация нарығы өсімінің қайнар көзі – интернет байланысы қызметі. 2017 жылдың басынан 2019 жылдың мамырына дейін ол 24 пайызға өскен (мамыр айының қорытындысы бойынша, интернет қызметі 23 млрд теңгені құраған, ол нарықтың 36 пайызына тең). Ал ұялы байланыс нарығы 2019 жылдың соңғы 5 айында 2018 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырсақ, 0,3 пайыз ғана өсім көрсетіпті.  

Жалпы телекоммуникалық қызметті алып қарағанда, 2019 жылдың мамырындағы жағдай бойынша, мобильді байланыстың үлесі 28 пайызды құрайды. Бұл нарықта салмағы бойынша екінші тұрған сегмент. Үшіншісі – түрлі телекоммуникациялық қызметтер. Алайда ол өте тұрақсыз, сондықтан оған талдау жасау мүмкін емес. Оның телекоммуникация нарығындағы үлесі 18 пайызды құрайды. Осы үш ірі сегмент бүкіл нарықтың 82 пайызын иеленеді. 

«Қазақстанның телеком нарығынан ешкім рекорд күтіп отырған жоқ. Қазақстанның өзіне тән даму үлгісі де жоқ. Біз әлемдік тренд жолымен келеміз», – деген iKS-Consulting өкілдігінің директоры Светлана Черненконың ойынша, байланыс оперторлары пакеттік ұсыныстар мен тарифтік жоспарлардан пайда табуға тырысады. Айталық, ұсынылатын пакетке кіретін қызмет түрін көбейте отырып, оның құнын да арттыра түспек.

Виртуалды оператордың болашағы бар ма?

Қазіргі кезде Қазақстанда  MVNO-операторлардың жаппай пайда болуына ықпал ететін алғышарттар қалыптасты деп айтуға әлі ерте. Біршама уақыт бұрын осы мәселеге қатысты пікірталас өткен еді. Оған қатысушылардың пікірі көңіл көншітерлік болмады: ол тек технологиялық парадигма өзгергенде, мәселен, 5G қосылғанда немесе реттеуші базаға үлкен өзгеріс енгізгенде ғана жүзеге асуы мүмкін. 

Оның үстіне витуралды операторлар бәсекеге қабілетті белгілі бір аудиторияға бағытталып, тұтынушыға өте ерекше бірегей ұсыныс ұсына алуы керек. Мәселен, Virgin Mobile-дың өзі тек iPhone қолданушылармен жұмыс істейді. Бұдан басқа ерекше мысалдар да бар, айталық,  Австриядағы Ventocom операторы «Рапид» футбол клубымен бірлесе отырып жоба жасаған. Нәтижесінде 900 мың жанкүйерге қызмет көрсетуге бағытталған виртуалды оператор іске қосылған. Бұндай нишалық тәсілдің тағы бір мысалы – Igreja Sara Nossa Terra евангелие шіркеуі, ол өз келушілеріне арнап Mais Parceiros de Deus атты виртуалды байланыс операторын жасап шығарады. 

Банк пен оператор

Екінші жағынан, виртуалды операторлар қаржы ұйымдары үшін клиент туралы қосымша дереккөзіне айналуы мүмкін. Бұндай бірігудің жарқын мысалы – банк пен байланыс операторы. «Қазіргі кезде клиенттердің 90 пайызының жолы қаржы ұйымдары инфрақұрылымы емес, мобильді қосымша мен интернет арқылы өтеді,– дейді Prime Source СЕО Евгений Щербинин.

 – Бұл банктерді маркетплейлист, әлеуметтік желі, агрегаторлар мен түрлі қызмет ұсынушылармен әріптестік орнату жолдарын іздеуге итермелейді. Клиент туралы толыққанды ақпаратты байланыс операторы арқылы ала алады. Ол қайда тұрасыз, қайда жұмыс істейсіз, қайда жүргеніңіз, кіммен кездестіңіз, кіммен сөйлестіңіз, қандай интернет-ресурсқа кіресіз – барлығын біледі». 

Осы орайда Евгений Щербинин көрші елдегі банк пен оператордың бірігуін мысалға келтіреді. 

«Ресейдің Tinkoff Bank-і бірнеше жыл бұрын өзінің виртуалды ұялы байланыс операторын іске қосты. Телеком операторлары мен банктің бизнес-үрдісінің бірігуі зор әлеуетке ие, өйткені нақты уақыттағы ұсыныстардың тиімділігі 50 пайызға жеткен, ал банк жіберетін СМС-терге клиенттердің үн қатуы 1 пайыздан да аспайды», – деп пайымдайды Щербин.  –Мәселен, қазір қатты дамып жатқан геймификацияны пайдалану үшін байланыс операторымен нақты уақытта бірлесе алса, банктің клиент үшін бәсекеде бәсі жоғары болумен қатар, оның  өз қызметіне деген сұранысын дамыта алады. Телеком операторлары үшін дер кезінде, оқиғалық маркетинг желісімен жасалған ортақ жобалар бизнеске ұялы байланыс қызметі кеңінен қолданылған кездегідей мол табысқа қол жеткізуіне мүмкіндік беруі ықтимал».


593 просмотра

Отраслевые гиганты хотят зарабатывать на IТ

Даже нетехнологические компании вполне способны сделать из разработанного для внутренних нужд ПО жизнеспособный бизнес

Фото: Joyseulay

Компании, работающие за пределами технологического сектора, выходят на рынок программного обеспечения – они предлагают другим фирмам цифровые инструменты, разработанные их собственными IТ-специалистами. Некоторые компании даже создали для этого самостоятельные технические подразделения.

По словам IТ-менеджеров и отраслевых аналитиков, данная тенденция отражает процесс изменения роли руководителей информационных служб, которые теперь не только контролируют технологический бэк-офис, но и генерируют доходы.

«Топ-менеджеры компаний испытывают все большее давление из-за необходимости искать новые источники дохода, поэтому на IТ-директоров, которые умеют зарабатывать – повышенный спрос», – говорит Майк Пино, парт­нер PricewaterhouseCoopers LLP.

У юридической фирмы из Торонто Fasken Martineau DuMoulin LLP (известна как Fasken) есть филиалы в Канаде, Великобритании, Южной Африке и Китае. А теперь имеется еще и свой бизнес по продаже платформы на базе искусственного интеллекта.

Эта платформа разрабатывалась фирмой собственными силами в течение последних двух лет, чтобы автоматизировать ряд задач юридического офиса, в числе которых, например, корректура юридических документов и поиск прецедентов.

Проект Meese AI возглавляет Марк Боуман, адвокат по корпоративной, коммерческой практике, а также специалист в области защиты прав на частную жизнь и кибербезопасности. По словам Боумана, Meese AI была создана, чтобы автоматизировать как можно больше задач, которые приходится выполнять юристам. Боуман считает, что в запуске бизнеса по продаже IТ-продуктов Fasken (они предназначены главным образом другим юридическим фирмам) помогла его предыдущая работа в качестве инженера-программиста.

«Изначально у нас был IТ-продукт, который для нас оказался очень эффективным, и мы сразу же увидели возможность его коммерциализации путем продажи за пределами фирмы», – говорит Питер Фельдберг, управляющий партнер Fasken.

Среди других компаний, которые создали самостоятельный бизнес из собственных техотделов – фирма Choice Hotels International Inc., предлагающая облачную систему бронирования для отельеров, а также производитель электроники Celestica Inc., которая продает другим компаниям облачные услуги по управлению цепями поставок.

И хотя в целом подобная стратегия не нова – Amazon.com был обыкновенным книжным интернет-магазином задолго до того, как стал технологическим гигантом – похоже, что сейчас это происходит чаще, считает Найджел Фенвик, вице-президент и главный аналитик Forrester Research. Фенвик как раз курирует сегмент электронного бизнеса и консультирует специалистов по сбыту.

Ключевыми факторами, которые поспособствовали этому процессу, он называет быстрый рост индустрии облачных вычислений и расширение цифровых возможностей в целом. Именно это позволило ритейлерам, компаниям, работающим в области недвижимости, юридическим фирмам и игрокам из других отраслей создавать высококачественное специализированное программное обеспечение.

Но гарантий успеха нет, отмечает Джон Лавлок, вице-президент и аналитик исследовательской компании Gartner Inc.

«Бизнес на технологиях требует определенного подхода к продажам, маркетингу и обороту денежных средств, то есть того, в чем у традиционных компаний может не быть опыта», – говорит он.

Кроме того, Лавлок считает, что фирмам из нетехнологического сектора важно не «не терять голову от того, что они разработали для собственных нужд что-то действительно стоящее», и не поддаваться на соблазн сразу же выпустить этот продукт на рынок. 

По мнению Крейга Стефенсона, управляющего директора подразделения по информационным технологиям Korn Ferry в Северной Америке, самая главная ошибка, которую здесь допускают компании, – это недооценка уровня конкуренции со стороны таких гигантов, как Microsoft Corp., Oracle Corp. и т. д.

Тем не менее на сформировавшемся рынке крупные игроки в своих отраслях имеют преимущество, продавая технологии собственным клиентам.

Одна из крупнейших в мире компаний в области коммерческой недвижимости, чикагская Jones Lang LaSalle Inc. с годовой выручкой более $16 млрд, еще весной объявила о своих планах по продаже мобильного приложения на базе ИИ, которое позволяет сотрудникам назначать встречи, находить коллег, бронировать конференц-зал, просматривать меню обеда и пользоваться другими офисными услугами.

Приложение, которое должно быть выпущено в этом году, было создано с использованием данных о 500 тыс. сотрудников в офисах, расположенных на 554 млн квадратных футов недвижимости, находящейся под управлением JLL. Впрочем, приложением могут воспользоваться сотрудники совершенно любой компании, а не только тех, кто арендует офисы в зданиях JLL.

«Многие из наших клиентов пытаются создать собственные решения, но они не хотят превращаться в разработчиков программного обеспечения. Разрабатывая продукты, мы опираемся на их опыт, поэтому знаем болевые точки своих клиентов и можем предложить адекватные решения», – говорит Винай Гоель, глава отдела по разработке цифровых продуктов JLL.

По данным самой компании, цифровые услуги и продукты ежегодно приносят JLL около $100 млн прибыли.
 

Перевод с английского языка осуществлен редакцией Kursiv.kz

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

 

Цифра дня

64-е
место
занял Казахстан по скорости фиксированного интернета в мире

Цитата дня

Популизм – это политика посредственности. Я не раздаю пустых обещаний. Я - человек конкретных дел. Я буду твердо проводить в жизнь свою программу реформ.

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank

Вы - главная инвест-идея

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций