Перейти к основному содержанию


614 просмотров

Алғашқы виртуалды байланыс операторын Қазақстан нарығында не күтіп тұр?

Толыққанды жұмыс істеу үшін оған банкпен бірлесу қажет

Фото: Shutterstock

Бұл байланыс операторын 2019 жылдың 19 маусымында Beeline сауда белгісінің иесі «Кар-Тел» ЖШС іске қосты. Қазіргі кезде қазақстандық алғашқы MVNO-оператор бета-тестілеу режимінде жұмыс істеп тұр.
 
Виртуалды ұялы байланыс операторы немесе MVNO-оператор (mobil evirtual network operator) – өзге оператордың дайын инфрақұрылымын қолдана отырып, өз брендімен қызмет ұсынатын ұялы байланыс операторы. 

Жеке сайтында: «izi - классикалық операторлардан бүкіл қызметін онлайн режимде ұсынуымен ерекшеленетін мобильді цифрлық оператор. Біз қызмет кеңселерінің орнына мобильді қосымшаны, сall-орталықтардың орнына чат-қолдауды пайдаланамыз. Қосылу, қызметті басқару және өзге де сервис «izi» мобильді қосымшасы арқылы жүзеге асырылады» деп жазылған. 

Сондай-ақ, оператор сайтында SМS, қоңырау шалу және интернет трафигі бар қызмет пакетінің бағасы жарияланған. 

Құрамында 30 Гб трафик, 300 минут пен 50 SМS бар пакет құны айын 4 мың теңгеге шығады екен. Роуминг қызметі пакетінің құны туралы ақпарат сайттан табылмады. Мәселен, Испаниямен байланыс құны аса қолжетімді емес: 1 мегабайт құны 50 теңге болса, Қазақстанға кіріс-шығыс қоңырауы үшін 300 теңге төлеуге тура келеді, үшінші елге қоңырау шалу құны –1050 теңге. Есесіне роумингте izi қосымшасын тегін пайдалануға болады. 

Деседе, іzi-дің бәсекелестері Қазақстан нарығында виртуалды оператор пайда болатыны туралы жаңалыққа күмәнмен қарайды. 

«izi» ең қымбат маркетинг арналардың бірі – тікелей сатылымға шықты,– дейді «Фридом Финанс» АҚ директорлар кеңесінің директоры, «Кселл» АҚ директорлар кеңесінің мүшесі Тимур Турлов. – Бұл нарық қазірдің өзінде бағаның ең төменгі шегін ұстап тұр: байланыс арзан, ұялы байланыс операторларының маржасы төмен, ал баға бәсекесі тіптен құлдырап кетті».

Нарық өкілдері izi-дің баға саралымы түсініксіз екенін айтады, брендтің аты әлі шықпағанын ескерсек, клиент тартуға кететін қаржы Beeline-нің өзінен де жоғары болайын деп тұр. Ендеше аты танымал, бренд ретінде қалыптасқан байланыс операторларының өздеріне инфрақұрылымнан ақша табу қиын боп тұрғанда,  izi қалайша табысты болмақ деп таң қалады. Нарық өкілдерінің бұл пессимизмі бүкіл нарыққа әсер етті.  

Нарық статистикасы қандай?

Телекоммуникация нарығы өсімінің қайнар көзі – интернет байланысы қызметі. 2017 жылдың басынан 2019 жылдың мамырына дейін ол 24 пайызға өскен (мамыр айының қорытындысы бойынша, интернет қызметі 23 млрд теңгені құраған, ол нарықтың 36 пайызына тең). Ал ұялы байланыс нарығы 2019 жылдың соңғы 5 айында 2018 жылдың сәйкес кезеңімен салыстырсақ, 0,3 пайыз ғана өсім көрсетіпті.  

Жалпы телекоммуникалық қызметті алып қарағанда, 2019 жылдың мамырындағы жағдай бойынша, мобильді байланыстың үлесі 28 пайызды құрайды. Бұл нарықта салмағы бойынша екінші тұрған сегмент. Үшіншісі – түрлі телекоммуникациялық қызметтер. Алайда ол өте тұрақсыз, сондықтан оған талдау жасау мүмкін емес. Оның телекоммуникация нарығындағы үлесі 18 пайызды құрайды. Осы үш ірі сегмент бүкіл нарықтың 82 пайызын иеленеді. 

«Қазақстанның телеком нарығынан ешкім рекорд күтіп отырған жоқ. Қазақстанның өзіне тән даму үлгісі де жоқ. Біз әлемдік тренд жолымен келеміз», – деген iKS-Consulting өкілдігінің директоры Светлана Черненконың ойынша, байланыс оперторлары пакеттік ұсыныстар мен тарифтік жоспарлардан пайда табуға тырысады. Айталық, ұсынылатын пакетке кіретін қызмет түрін көбейте отырып, оның құнын да арттыра түспек.

Виртуалды оператордың болашағы бар ма?

Қазіргі кезде Қазақстанда  MVNO-операторлардың жаппай пайда болуына ықпал ететін алғышарттар қалыптасты деп айтуға әлі ерте. Біршама уақыт бұрын осы мәселеге қатысты пікірталас өткен еді. Оған қатысушылардың пікірі көңіл көншітерлік болмады: ол тек технологиялық парадигма өзгергенде, мәселен, 5G қосылғанда немесе реттеуші базаға үлкен өзгеріс енгізгенде ғана жүзеге асуы мүмкін. 

Оның үстіне витуралды операторлар бәсекеге қабілетті белгілі бір аудиторияға бағытталып, тұтынушыға өте ерекше бірегей ұсыныс ұсына алуы керек. Мәселен, Virgin Mobile-дың өзі тек iPhone қолданушылармен жұмыс істейді. Бұдан басқа ерекше мысалдар да бар, айталық,  Австриядағы Ventocom операторы «Рапид» футбол клубымен бірлесе отырып жоба жасаған. Нәтижесінде 900 мың жанкүйерге қызмет көрсетуге бағытталған виртуалды оператор іске қосылған. Бұндай нишалық тәсілдің тағы бір мысалы – Igreja Sara Nossa Terra евангелие шіркеуі, ол өз келушілеріне арнап Mais Parceiros de Deus атты виртуалды байланыс операторын жасап шығарады. 

Банк пен оператор

Екінші жағынан, виртуалды операторлар қаржы ұйымдары үшін клиент туралы қосымша дереккөзіне айналуы мүмкін. Бұндай бірігудің жарқын мысалы – банк пен байланыс операторы. «Қазіргі кезде клиенттердің 90 пайызының жолы қаржы ұйымдары инфрақұрылымы емес, мобильді қосымша мен интернет арқылы өтеді,– дейді Prime Source СЕО Евгений Щербинин.

 – Бұл банктерді маркетплейлист, әлеуметтік желі, агрегаторлар мен түрлі қызмет ұсынушылармен әріптестік орнату жолдарын іздеуге итермелейді. Клиент туралы толыққанды ақпаратты байланыс операторы арқылы ала алады. Ол қайда тұрасыз, қайда жұмыс істейсіз, қайда жүргеніңіз, кіммен кездестіңіз, кіммен сөйлестіңіз, қандай интернет-ресурсқа кіресіз – барлығын біледі». 

Осы орайда Евгений Щербинин көрші елдегі банк пен оператордың бірігуін мысалға келтіреді. 

«Ресейдің Tinkoff Bank-і бірнеше жыл бұрын өзінің виртуалды ұялы байланыс операторын іске қосты. Телеком операторлары мен банктің бизнес-үрдісінің бірігуі зор әлеуетке ие, өйткені нақты уақыттағы ұсыныстардың тиімділігі 50 пайызға жеткен, ал банк жіберетін СМС-терге клиенттердің үн қатуы 1 пайыздан да аспайды», – деп пайымдайды Щербин.  –Мәселен, қазір қатты дамып жатқан геймификацияны пайдалану үшін байланыс операторымен нақты уақытта бірлесе алса, банктің клиент үшін бәсекеде бәсі жоғары болумен қатар, оның  өз қызметіне деген сұранысын дамыта алады. Телеком операторлары үшін дер кезінде, оқиғалық маркетинг желісімен жасалған ортақ жобалар бизнеске ұялы байланыс қызметі кеңінен қолданылған кездегідей мол табысқа қол жеткізуіне мүмкіндік беруі ықтимал».


1379 просмотров

Шесть главных ошибок маркетолога

Советы специалиста по маркетингу

Фото: Shutterstock.com

Маркетинг – это путь, который позволяет заработать деньги, удовлетворяя и предвосхищая потребности потребителей. Очень многие отечественные компании забывают, что такое настоящий маркетинг, сводя все к билбордам, лайкам и рекламным кампаниям.

Мерять все по себе

Первая и главная ошибка, когда маркетолог, а чаще собственник бизнеса или другой большой босс, принимают рыночные решения, основываясь исключительно на своих впечатлениях: «Наш товар никто в киоске покупать не будет, потому что я сам такое никогда не куплю», и в итоге закрывается целая ниша для продажи. Любые решения должны быть основаны на данных, цифрах, исследованиях. Если недостаточно просто опросов, лучше провести исследование, эксперимент, закупить пробную партию товара и попытаться его реализовать, проверить решение: работает или нет.

Маркетинг без бюджета

В профессиональной среде есть такая шутка: нет ничего страшнее, чем шеф, который прочитал книгу «Маркетинг без бюджета». Маркетинг без бюджета существует, но обычно он бывает двух видов: убогий и нерезультативный, дорогой и качественный. Думаете, нонсенс? Но многие забывают, что маркетинг делают люди, а это тоже затраты. Действительно, достаточно значимую часть маркетинговых активностей можно сделать без огромных бюджетов, но его обычно делают суперпрофессионалы, которые на рынке труда стоят соответствующе.

К черту план – пили пост

Очень часто работа с маркетингом несистемна и носит налетный характер. Это когда налетели на какую-то часть, сделали и полетели дальше. Особенно такое заметно в компаниях, где процессом пытается рулить акционер или собственник. Когда у него есть свободное время, он налетает, что-то делается, а при отсутствии его внимания все затихает.
Для хорошей работы нужна стратегия, ощутимая нормальная и достижимая цель и пути ее достижения в виде тактических планов. Не стоит пытаться охватить неохватное, особенно если в отделе маркетинга не десять штатных единиц – лучше сосредоточиться на чем-то одном, например на интернет-маркетинге, и продвигать это направление, нежели пытаться распыляться на все.

Чрезмерное увлечение рекламой

Продать действительно можно почти что угодно. Даже то самое, если его завернуть в красивую упаковку, сделать нормальную рекламную кампанию и поставить рядом стикер «Акция». Но сделать это можно один раз. Второй раз человек не купит. Маркетинг – это не только и не столько процесс, как понять, где и кому продавать, но и путь развития собственного продукта, о чем ни в коем случае нельзя забывать. Как понять, насколько он качественный? Все просто: измерьте ваших потребителей, которые пришли к вам не по рекламе, а через сарафанное радио – этот канал продаж наиболее ощутим к качеству: рекомендуют друзьям и родным только хорошее.

Тотальное доверие

Как давно вы проверяли свой call-центр, прикинувшись клиентом? Как можно чаще ставьте себя на место потребителя и пробуйте пользоваться своими услугами, покупать свои товары, обращаться к своим же менеджерам по продажам. Во-первых, это будет держать в тонусе сотрудников, во-вторых, позволит избежать засоренности – то, что вам кажется само собой разумеющимся в каких-то нюансах услуги или товара, будет непонятно клиенту и может стать причиной ухода к конкуренту.

Консультант Аман болсын

Чрезмерное доверие и увлечение консультантами приводит к большим бюджетным тратам при слабом движении. Для работы с консультантами следует соблюдать своего рода технику безопасности – работать до конкретного результата, обучать своих сотрудников, чтобы, когда консультант уйдет, остались квалифицированные кадры, которые разбираются в процессах, настроенных консультантом, и не покупать ненужные консультации. То есть если у вас проблема с качеством товара, стоит ее сначала потратить усилия на ее решение, а потом уже оттачивать модель дистрибуции.

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Вопрос дня

Архив опросов

Депозиты в какой валюте вы предпочитаете?

Варианты

Цифра дня

старше 20 лет
половина продаваемых авто в Казахстане

Цитата дня

Земля должна принадлежать тем, кто на ней работает. Земля иностранцам продаваться не будет. Это моя принципиальная позиция

Касым-Жомарт Токаев
президент Республики Казахстан

Спецпроекты

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Рейтинг прозрачности крупнейших компаний Казахстана

Биржевой навигатор от Freedom Finance

Биржевой навигатор от Freedom Finance


KAZATOMPROM - IPO уранового гиганта
Новый Курс - все о мире инвестиций

Банк Хоум Кредит

Home Credit Bank


Новый Курс - все о мире инвестиций
Новый Курс - все о мире инвестиций