Қазақстандағы люкс отельдер қанша тұрады?

Бұл нарықтың өзгешелігі қандай?

Фото: Shutterstock

Алматыда жыл басында Novotel ашылса, жаздың ортасында бес жұлдызды Double Tree by Hilton техникалық тұрғыда іске қосылып, сондай-ақ бес жұлдызды Kempinski қонақүйінің құрылысы жүріп жатыр. 

Scot Holland|CBRE сарапшылары Алматы мен Нұр-Сұлтан қалаларында Holyday Inn Express брендінің отельдері және бұрынғы «Жетісу» қонақ үйінің орнында құрылыс жүріп жатқанын айтады. Бұл жерде қандай бренд орналасатыны әзірге белгісіз.

Ең танымалын таңда 

Статистика комитетінің деректеріне сүйенсек, былтыр 1 миллионнан астам қонақ 3*, 4* және 5* жұлдызды, бренд қонақ үйлерге тоқтаған. Аты танымал қонақ үйлерді әдетте шетелдік қонақтар таңдайды. Айталық, 2018 жылы 587 мыңнан астам шетелдік немесе қонақ үйлерге тоқтаған кісілердің 70%-ы Қазақстандағы танымал бренд қонақ үйлерді таңдаған. Бұл туристердің таңдауындағы қисын айқын: танымал бренд – сапа кепілі ретінде қабылданады, ал әйгілі халықаралық брендтермен жұмыс істейтін қонақ үйлерге тоқтау қауіпсіздік пен қарапайым қызмет деңгейіне кепілдік береді.

Қазіргі кезде бренд қонақ үйлердің 90 пайызы Алматы мен Нұр-Сұлтан қалаларында орналасқан. Ел астанасы люкс қонақ үйлердің саны бойынша көш бастап тұр. «Жекеменшікті бағалау» ЖШС сараптамалық қызметінің сәуір айында жүргізген зерттеуіндегі мәліметтер осындай. Қазір Нұр-Сұлтан қаласында Marriot, Hilton, Rixos, Radisson SAS, Accor сияқты ірі қонақ үй операторларының 12 желілік қонақ үйі орналасқан. Компания зерттеуінде көрсетілгендей, бұл қонақ үйлерде  2393 номер бар, ол қаладағы бүкіл қонақ үй номерлерінің 25 пайызын құрайды. Желілік отельдердің 45 пайызы 5 жұлдызды болса, ал 4 жұлдызды және 3 жұлдызды қонақ үйлер, сәйкесінше 40 және 10 пайызды құрайды.

Сарапшылардың бағамдауынша, қазіргі кезде люкс қонақ үйлерге қаржы салғысы келетін инвесторларды көбіне 3 және 4 жұлдызды қонақ үйлердің жобасы қызықтырады. «Әзірге біз инвесторлар тарапынан 5 жұлдызды қонақ үйлерге деген қызығушылық байқап отырған жоқпыз, олар көбінесе жұлдызы аздау отельдердің жобасын таңдағанды жөн көреді. 5  жұлдызды қонақ үйлерге түрлі саммит, конференцияларда, ірі көрме өткенде ғана қонақ көп тоқтайды. Ал 3 және 4 жұлдызды қонақүйлердің бағасы біршама қолжетімді болғандықтан, ондағы бөлмелер бос тұрмайды», – деп тұжырымдайды Scot Holland|CBRE өкілдері. 

Бұндай жобаларға салынған инвестиция көлемі көбіне құпия болып қалады, ал танымал бренд атауын алған қонақ үйді бірнеше  адам иеленуі мүмкін, өйткені халыралық басқарудан гөрі арзандау түсетіндіктен, әріптестік франшиза негізінде ұйымдастырылады. Танымал қонақүйлердің Қазақстанда жұмыс істеу шарттары мен қағидаттары туралы бренд отельдердің өкілдері «Курсивпен» бөлісті. 

The Ritz-Carlton 

Қазақстанда The Ritz-Carlton люкс қонақ үйі екеу: Алматы және Нұр-Сұлтанда орналасқан. The Ritz-Carlton бренді франшиза бермейді, қонақ үйді тікелей өзі басқарады. Аталмыш отельге салынған инвестиция көлемі жарияланбады, дегенмен ашық дереккөздерден аталмыш қонақ үй негізгі бөлігі болып табылатын Esentai Park жобасына 1,5 млрд жұмсалғаны белгілі. The Ritz-Carlton желісінің Қазақстанға келуіне жеке инвесторлар себеп болған.
 
Қазіргі кезде Алматыдағы The Ritz-Carlton отелінің көрсеткіштері жаман емес, оның толымдылығы 70 пайызды құрайды. Қонақтардың 90 пайызы қызмет бабымен келсе, тек 10 пайызының басты мақсаты демалыс болған. Отель сайтында көрсетілген бағаға сүйенсек, ең қарапайым бөлме құны 100 мың теңгеден басталып, президенттік люкс бөлмелерінің бағасы 3,5 миллион теңгеге жетеді. 

«Қаржылық модель әр отельдің басымдық берген, өзі жұмыс істейтін нарығына байланысты өзгереді. Люкс сегментінде инвестицияның тікелей қайтарылымы емес, әлемдік брендтің осы қалада және белгілі бір жерде орналасуы көптеген факторларға: жылжымайтын мүлік пен жер бағасына, тұтынушылардың сенімі мен жоғары табысты қоғам өкілдерін тартуға экономикалық тұрғыда жағымды әсер етеді»,– деп атап өтті The Ritz-Carlton Almaty өкілдері.

Ал The Ritz-Carlton Astana инвесторы «Верный Капиталға» 430 миллион долларға түскен. Аталмыш брендтің Алматыдағы қонақ үйімен салыстырғанда, бұл жердегі баға біршама арзандау. Қонақ үй сайтында көрсетілген баға бойынша, ең арзан номер 77 мың теңге тұрады. 

Қонақ үй өкілдерінің айтуынша, елордалық The Ritz-Carlton ғимаратының бірнеше ерекшелігі бар. Мәселен, панорамалық терезелер бүкіл аймақтың 90%-ын табиғи күн сәулесімен қамтамасыз етеді, ал сауда үйі, Mökki мейрамханасы және SPA орталығының төбесінде үш түрлі, жеуге жарамды шөп өсіріледі. Оларды суару үшін жаңбыр суы пайдаланылады. Жаңбыр суы танкерге жиналып, онда сүзгіден өтіп, тазаланады да, содан кейін тамшылатып суару жүйесіне түседі. Бұнда өскен көкшөпті қонақүй аспазы тамаққа қосады. Қонақ үй өкілдері: «Әзірге бұл маусымдық шешім, бірақ  болашақта жылыжай салуды қолға алғымыз келеді. Шатырда тағамдық аскөктерден бөлек, түрлі гүлдер  өседі. Шатырдың әйнегінде арнайы жылыту жүйесі бар, сондықтан жауған қар тез еріп, суаруға қажетті су жиналатын танкерге түседі».

Hilton

Әлемдегі ең ірі қонақ үй корпорациясының отельдері көбіне Нұр-Сұлтан қаласында орналасқан. Қалада түрлі деңгейдегі 3 қонақ үй жұмыс істейді: Hilton Astana, Hilton Garden Inn Astana және Hampton by Hilton. Маусым айында Алматыдағы қонақ үйі техникалық тұрғыда іске қосылды. Досмұхамедов көшесінде орналасқан Double Tree by Hilton қонақ үйі қазір қонақтарды қабылдап жатыр. 

Аталмыш нысан құрылысын «Абли-Құрылыс» компаниясы жүргізген. Инвестиция көлемі 6 миллиард теңгеден асады. Бұл жобаға мемлекет «Бизнестің жол картасы – 2020» бағдарламасы аясында субсидия бөлген. «Абли-Құрылыс» шілде айының соңында қонақ үй қызметкерлерін жұмысқа алып жатты.  

Апарт-отель YE’S

Қазақстанға аты танымал брендтер ғана емес, жаңадан құрылған желілер де келіп жатыр. Мәселен, Нұр-Сұлтан қаласында ресейлік YE’S желісінің алғашқы қонақүйінің құрылысы басталды. Бұл – негізі 2011 жылы қаланған, бөлек қонақ үйлер тізбегі. Апарт-формат – жеке пәтерлері бар тұрғын үй кешені, оларда қонақүйге тән элементтер болады (қызмет көрсету столы, тіркеу жүйесі және т.б.). Жобаны KazCapital Invest компаниясы қаржыландыруда, салынған инвестиция көлемі шамамен $ 50 млн құрайды. Сондай-ақ, Алматыда да екінші YE`S қонақ үйі салынуы мүмкін.

Елде желілік қонақ үйлердің болуы – мемлекеттің инвестициялық тартымдылығының көрсеткіші, сондықтан билік Қазақстанда осындай қонақ үйлердің көбеюіне мүдделі. Ал инвестор үшін халықаралық брендтегі қонақ үй –төмен тәуекел, нысанды сату немесе банктік несие алуда артықшылық береді. Ақырында, желілік қонақ үйлер дағдарыс кезінде, өзгелермен салыстырғанда, біршама тұрақты екенін дәлелдеген. Оған себеп –бейілді клиенттер мен  корпоративті туристердің тарапынан болатын тұрақты және орнықты сұраныс.
 
Қазақстан қонақ үйлер мен мейрамханалар қауымдастығының маркетологы Татьяна Ходоровскаяның айтуынша, қонақ үй бизнесіндегі шығынның өтелуі үшін 15-17 жыл кетеді.

«Қонақ үй – бұл ұзақ мерзімді инвестиция. Әрине, қаржы салған инвестор аз уақыттың, айталық, 5 жылдың ішінде қаржысын қайтарып алуға талпынып жатқанын байқаймыз. Бірақ бұлай болуы мүмкін емес, шығынның өтемділік мерзімін ескеру қажет»,– деп түйіндейді маман.

Читайте "Курсив" там, где вам удобно. Самые актуальные новости из делового мира в Facebook, Telegram и Яндекс.Дзен

banner_wsj.gif

 

В правительстве и регионах Казахстана видят разные сценарии развития интернет-торговли

С чем связан выбор различных моделей

Фото: Depositphotos/nmedia

Объемы интернет-торговли и электронных платежей резко выросли в Казахстане. Если в 2019 году безналичные платежи внутри страны составили 2,8 триллиона тенге, то к 1 мая этого года они достигли 7,5 триллионов тенге. То есть лишь первые четыре месяца 2020-го «перевесили» годовой показатель 2019-го в 2,6 раза. Такие данные приводит Нацбанк РК.

Министерство торговли и интеграции сообщает, что за шесть месяцев 2020 года объем электронной торговли составил 435 млрд тенге. Это больше итогового показателя всего 2019 года (422 млрд тенге). По прогнозу министерства, к концу 2020 года размер рынка электронной торговли дорастет до 900 млрд тенге.

Вирус – двигатель торговли

Рост интернет-торговли – следствие тех ограничений, которые были наложены на казахстанский рынок оффлайн-торговли из-за пандемии коронавируса.

По данным Комитета по статистике, общий объем розничной торговли в стране в первом полугодии текущего года сократился на 12,6% по сравнению с аналогичным периодом прошлого года.

В то же время доля электронной торговли, на работу которой ограничения повлияли в меньшей степени, в общем объеме резко выросла. За шесть месяцев 2020 года она составила 9,4% всего объема (по итогам 2019 года – 3,7%). С учетом этого правительство изменило целевой показатель развития этого рынка в 2025 году с 10 до 15%.

Наиболее активно растут foodtech и pharmtech. Например, лидер рынка онлайн-заказа и доставки медпрепаратов «Биосфера» обслуживает в 5 раз больше заказов, чем в прошлом году. С начала года востребованность услуги доставки продуктов проекта Arbuz.kz выросла в 7 раз. Arbuz работает на рынке Алматы, и, вероятно, именно проекты мегаполиса вносят самый заметный вклад в увеличение доли онлайн-торговли.

Не хватает маркетплейса

Если смотреть на цифровое развитие торговли в регионах, то успехи там довольно скромные. Так, Карагандинская область занимает третье место среди регионов по объему розничной торговли (9,5% от рынка всей страны). Однако доля онлайн-продаж этого региона в прошлом году составляла лишь 0,8% (8,1 млрд тенге при годовом обороте 1012,5 млрд тенге). До конца года интернет-торговля должна вырасти до 2,4%. Такой прогноз дает управление предпринимательства Карагандинской области.

Почему в регионе такие низкие показатели онлайн-торговли? Одна из причин – отсутствие маркетплейса, где местные предприниматели могли бы представлять свои товары. «Курсив» опросил продавцов карагандинских рынков. 90% из опрошенных предпочитают работать через Instagram. При этом в Караганде есть пример успешного развития интернет-магазина. Это Flip.kz, который открылся в 2007 году и осуществляет поставки по всему Казахстану и миру, пункты выдачи которого находятся в 31 населенном пункте РК.

«Объемы наших продаж по сравнению с первым полугодием прошлого года увеличились на 60%», – говорит директор Flip.kz Александр Соколов, не раскрывая абсолютные данные.

Но этот магазин работает в формате, который невыгоден мелким продавцам. Flip.kz приобретает товары оптом и продает их в розницу по всему Казахстану, используя собственную службу доставки.

«Мы готовы предоставить свою площадку предпринимателям, которые в силу ограничений не могут торговать офлайн, но для этого они должны отвечать ряду условий», – поясняет менеджер по развитию ассортимента Flip.kz Алтын Бесимбаева.

Решение о партнерстве Flip.kz принимает после изучения ассортимента, схемы ценообразования, сертификатов соответствия на продукцию. Также важно, чтобы у компании была точная система учета складских запасов. Сейчас интернет-магазин сотрудничает с 200 крупными компаниями.

В период карантина Flip.kz начал доставку продуктов питания. Соответствующий раздел на сайте появился еще в прошлом году, но был неактивен. До Flip.kz такую услугу в Караганде уже предлагали торговые сети «Космос» и «Аян». Данные о сервисе эти игроки не раскрывают.

Виртуальная полка дороже

Северо-Казахстанская область –один из аутсайдеров показателей розничной торговли. В первом полугодии 2020 года объем розницы зафиксирован на 107,7 млрд тенге. Это 86,2% от первого полугодия 2019 года.

По наблюдениям корреспондента «Курсива» по СКО, проникновение онлайн-торговли и таких услуг, как заказ продуктов на дом, очень слабое. Спрос на эти услуги, по данным игроков рынка, вырос на этапе жесткого карантина, но с послаблением ограничений люди вернулись к формату самостоятельных покупок в магазинах.

И тому есть причины: в Петропавловске цена одного товара, выставленного в онлайн-магазине, часто оказывается выше, чем в торговом зале. Да и присутствие его в приложении или на интернет-странице не гарантирует наличие на складе.

В период карантина борьбу за клиентов в онлайн-пространстве развернули две торговые сети города – «Северный» и «Семейный». Каждая выбрала свою линию продвижения в интернете.

Торговая сеть «Семейный» – это 13 супермаркетов, два гипермаркета и онлайн-магазин, который организует доставку заказов, полученных через собственное приложение или через сайт. Также в активе компании имеются распределительный центр, фабрика-кухня и линейка продуктов под собственной торговой маркой.

Торговая сеть «Северный» – второй по величине игрок регио­нального розничного рынка, опирающийся на три супермаркета. В период карантина «Северный» сделал ставку на сотрудничество с интернет-площадкой TUTA.SHOP, имеющей собственную службу доставки.

Ассортимент и цены на товары в обеих сетях одинаковы, а вот условия доставки разные. Например, курьеры TUTA.SHOP везут продукты «Северного» в самый отдаленный уголок Петропавловска бесплатно при сумме заказа от 2,5 тыс. тенге. Бесплатная доставка курьерами сети «Семейный» доступна при сумме заказа 15 тыс. тенге. При этом ожидание клиента «Северного» может затянуться до глубокой ночи, а курьеры «Семейного» закрывают доставку в течение 2-3 часов. Платная услуга доставки в обеих сетях одинакова – 500 тенге.

На выходе из режима ограничений обе сети отчитались, что доставка помогла удержать розничные продажи на привычном уровне. Директор торговой сети «Семейный» Андрей Исаков сказал, что в период карантина продажи через приложение выросли на 120%. Руководство онлайн-магазина TUTA.SHOP заявило, что число активных пользователей этой площадки в период карантина увеличилось в 1,5 раза.

Но когда ограничения ослабли, стало ясно, что обращения в службы доставки было временной данью обстоятельствам. Сейчас пользование приложением «Семейный», свидетельствует Андрей Исаков, упало до уровня, существовавшего до карантина, аналогичные данные приводит сеть «Северный».

Как выжил «Чунга-Чанга»

Объем розничной торговли Западно-Казахстанской области за шесть месяцев 2020 года зафиксирован на уровне 149 млрд тенге. Это 90,6% от аналогичного периода прошлого года.

Как следует из опроса «Курсива», компании региона, которые сделали ставку на онлайн-торговлю и организацию доставки товаров до покупателя... прогадали.

«Мы давно занимаемся доставкой продуктов и лекарств на дом, принимая заказы по телефону, и можем сравнивать. Это парадокс, но в период карантина заказов у нас стало меньше», – говорит совладелец сети магазинов и аптек «Назэль» Альбек Кусаинов.

Основной площадкой для мелких предпринимателей стал Instagram. Компании с крупными оборотами обратились к теме создания собственных интернет-магазинов. Тему перевода бизнеса в интернет-магазин изучил владелец магазина сувениров и мелкой бытовой техники Азамат Тайкенов. Он столкнулся с дефицитом специалистов в области. В итоге свой выбор Тайкенов сделал в пользу иностранных фрилансеров: разрабатывает техзадание и ищет добросовестного исполнителя на виртуальных биржах труда.

Как ни странно, лучше иных ограничения в торговле пережил супермаркет детских игрушек «Чунга-Чанга». Руководство компании вовремя оформило разрешение на розничную торговлю продуктами питания. Изменение формата позволило продолжить торговлю в период ограничений. «Даже если продукты составляют 5% всего товара, по закону мы считаемся продуктовым супермаркетом», – комментирует директор ТД «Чунга-Чанга» Дархан Сариев.

Способы развития

Для развития рынка электронной торговли в регионах правительство планирует организовать обучающие семинары для местных предпринимателей. Опытом развития бизнеса с ними поделятся лидеры рынка – Аrbuz.kz, Chocofood.kz, другие компании.

Серьезным стимулом для развития обещают стать налоговые послабления для рынка электронной торговли. Министерство торговли и интеграции предлагает освободить от уплаты КПН и ИПН индивидуальных предпринимателей, чьи доходы от электронной торговли составляют не менее 40% совокупного годового дохода.

9-полоса_Доля-электронной-коммерции-в-объеме-розничного-товарооборота_млрд-тенге.jpg

Читайте "Курсив" там, где вам удобно. Самые актуальные новости из делового мира в Facebook, Telegram и Яндекс.Дзен

banner_wsj.gif

 

#Коронавирус в Казахстане

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Читайте свежий номер

kursiv_uz_banner_240x400.jpg