Перейти к основному содержанию

552 просмотра

Қазақстандықтарға онлайн автосақтандыру не үшін қажет?

Оның тиімді тұстары

Фото: Shutterstock

Жыл басынан бері Қазақстанда сұранысқа ие сақтандыру өнімі – міндетті автосақтандыруды онлайн сатып алуға болады. Алайда мамыр айының соңында Мемлекеттік деректер қоры сұранысты қабылдамағандықтан, бұл қызмет тоқтап қалған еді.  

Осы орайда «Курсив» сақтандыру компанияларынан сервис қызметі қайта қалпына келді ме және онлайн сақтандырудың тиімділігі неде екенін анықтап көрді.
 
Маусым айында «Курсив» сақтандыру полисін электронды рәсімдеу жүйесінде туындаған іркіліс туралы жазған еді. 

Қысқаша айтсақ, бұл түйткіл мемлекеттік органдармен байланыс қызметіне қажетті қосымша қаржы 2019 жыл бюджетінде қарастырылмауынан туындаған. Қаржының жоқтығынан бірқатар мемлекеттік органдармен байланыс арналарының өткізу қабілеті төмендеп, нәтижесінде Мемлекеттік деректер қоры сақтандыру полисін онлайн рәсімдегісі келген клиенттердің жеке деректерін сәйкестендіру сұранысына жауап бермей қалды. Былай айтқанда, мемлекеттік база артық жүктемені көтере алмай қалған, ал шенеуніктер бұндай сценарийді қарастырмаған көрінеді. 

Қолжетімсіз сервис

Сақтандыру компаниялары арасында жүргізілген сауалнама мәселенің әлі шешілмегенін байқатады. 

«Бірыңғай сақтандыру базасы мен Мемлекеттік деректер қорындағы деректерді сәйкестендіру барысында үнемі іркіліс туындап тұр. Бұл мәселе Мемлекеттік деректер қорымен байланыстыратын арнаның өткізу қабілетінің төмендеуінен туындаған. Сол себепті сақтандырылушылардың деректерін сәйкестендіре алмай отырмыз, онсыз барлық сақтандыру компанияларының сайтында электронды полис рәсімдеу мүмкін емес»,– дейді «Коммеск-Өмір» СК басқарма төрағасы Олег Ханин.

«Өкінішке қарай, жағдай әлі өзгерген жоқ. Онлайн сақтандыруда деректерді сәйкестендіру мүмкін болмай тұр. Міндетті сақтандыру полисін біздің сайт арқылы сатып алғысы келгенімен, Мемлекеттік деректер қорына кіруге мүмкіндік жоқ», – дейді «Еуразия» сақтандыру компаниясының атқарушы директоры Шәкір Иминов. 

Ал «НСК» сақтандыру компаниясы Мемлекеттік деректер қорымен байланысу әлі де қиын екенін айтса, «Номад Иншуранс» СК мамырдың соңынан бері МДҚ-ға кіру мүмкін болмай тұр деп тұжырымдайды. Мемлекеттік деректер қорының қызметіне тағы 2 компанияның көңілі толмайды (алайда олар ресми жауап берудан бас тартты).
 
Дегенмен, суалнамаға жауап берген компаниялардың ішінде екеуі ерекшеленіп тұр. «Amanat» сақтандыру компаниясында Мемлекеттік деректер қорындағы іркіліс сирек болса да, орын алатынын айтады.

«Нәтижесінде полисті рәсімдеу уақыты біршама ұзарады. Өйткені клиент туралы ақпаратты салыстыру үшін уақыт керек», – дейді Amanat сақтандыру компаниясының digital-маркетинг бойынша кеңесшісі Руслан Қалиғожин.
 
Ал «Freedom Finance Insurance» (FFI) сақтандыру компаниясы мемлекеттік деректер қорымен тиімді әріптестік орнатқандарын айтады: «Біздің сұранысымыздың барлығы жылдам өңделеді».

Сауалнамаға қатысқан компаниялардың көпшілігі онлайн-сақтандыру қызметін жыл басынан бері көрсетіп келеді. Тек FFI сақтандыру лицензиясын 4 мамырда алғанымен, полисті онлайн рәсімдеу қызметін бірден көрсете бастаған. FFI ұсынған деректерге сүйенсек, компания полисінің бөлшек сатылымы 100 пайыз онлайн-сақтандыруға тиесілі екен. 

«Біз бөлімшелер мен сақтандыру агенттерінің қызметінен толықтай бас тартып, полистерді тек сайт арқылы, «автоЦОН»-дағы сақтандыру терминалдары және QIWI терминалдары арқылы сатамыз. Ал полис сатудың дәстүрлі түріне келер болсақ, бізде корпоративтік сатылым бар. Міне солар полисті әдеттегідей сатып алады», – дейді FFI өкілдері.
 
Көлік жүргізушілерін сақтандыру полисін онлайн рәсімдеуге ынталандыратын басты нәрсе –10 пайыздық жеңілдік. Жеңілдіктің жоғары шегі заңмен бекітілген, одан асыруға болмайды. Алайда сауалнамаға қатысқан компаниялардың барлығы жеңілдік беруге дайын емес. 

«Жүйеде іркіліс жиі болып тұратындықтан, қазіргі кезде сайтта жеңілдік қарастырылмаған, – дейді «Номад Иншуранс» компаниясы.– Егер біз жеңілдік туралы жариялап, бірақ клиент сайт арқылы сақтандыру полисін ала алмаса, ол бірден кеңсеге келіп, жеңілдік талап етеді. Ал заң бойынша 10 пайыз жеңілдікті сақтандыру полисін онлайн рәсімдеген жағдайда ғана бере аламыз. Сондықтан онлайн рәсімдеу процесі ретке келмейінше, біз бұл жеңілдікті ұсына алмаймыз».

Осы ретте сатылған полис саны бойынша «Номад Иншуранс» сақтандыру компаниясы ең жоғары көрсеткішке ие екенін айта кеткен жөн.

Төлем мерзімі

Клиент үшін бәсекеде жылдамдық пен ыңғайлы онлайн рәсімдеу ғана емес, сақтандыру төлемі мерзімінің қысқаруы да маңызды. 

Заң бойынша, азаматтық-құқықтық жауапкершілікті міндетті сақтандыру  аясындағы төлем сақтандырушы құжатты алған уақыттан 15 күн ішінде түседі дейді Олег Ханин. Оның айтуынша, «Коммеск-Өмір» сақтандыру компаниясында 2019 жылдың бірінші жарты жылдығында міндетті автосақтандыру бойынша төлемдердің 95 пайызы 7 жұмыс күнінен кешікпей аударылған. «Номад Иншуранс» та 3-5 күн ішінде төлем жасау қызметін қолға алып жатқандарын айтады. 

«Әзірге оны Алматы қаласында тесттен өткізіп жатырмыз, алдағы уақытта Қазақстан бойынша енгізуді жоспарлап отырмыз», – дейді компания өкілдері.
 
Ал Amanat компаниясындағылар белгілі бір жағдайда төлемді бір күннің ішінде рәсімдей аламыз деп тұжырымдайды. 
«Егер жол-көлік оқиғасына ұшырағандардың ешбірінің денсаулығы мен өміріне зиян келмесе, кінәлі анық және көліктің жасырын ақауы жоқ болса, онда біз сақтандыру жағдайы туындаған сәттен 1 жұмыс күні ішінде сақтандыру төлемдерін аудара аламыз», – дейді Руслан Қалиғожин.
 
НСК клиенттеріне соңғы құжатты өткізгеннен соң 5 жұмыс күні ішінде төлем жасайды. 

«Жол-көлік оқиғасынан соң  2-3 күн ішінде төлем жасауға мүмкіндік беретін жоба тамыз айында іске қосылмақ. Төлем көлемі келтірілген шығынның 85-90 пайызын құрайды»,– деп хабарлады НСК өкілдері. 

АЛ FFI компаниясы ЖКО болған жерде 350 мың теңгеге дейін төлем жасау қызметін іске қосқан. Компанияның апаттық комиссары автокөлікті суретке түсіріп, оны тәулік бойы жұмыс істейтін бағалаушыларға жібереді, бұл шығынды бірден бағалауға мүмкіндік береді.

Егер келтірілген шығын 350 мың теңге шамасында болса, ал соғылған көлік иесі төлем алуға келісімін берсе, онда өтемақы оның есепшотына бағалаудан соң 1 сағат ішінде түседі. «Бұл сома Қазақстандағы ЖКО-ның 86 пайызында келтірілетін шығын орта есеппен 344 мың теңге екенін көрсеткен зерттеудің нәтижесінде бекітілген», – дейді FFI.

Шәкір Иминовтың айтуынша, «Еуразия» сақтандыру компаниясы сақтандыру өтемақысын 5 жұмыс күні ішінде төлейді.
 
«Біз өтемақыны 3-5 күнде жылдам төлеуді қолдағанымызбен, жол-көлік оқиғасы болған жерде төлем жасауға мүлдем қарсымыз. Біз үшін клиентке төлемді келтірілген зиянды толыққанды бағалай отырып төлеген маңызды, сол кезде ғана клиенттің оған көңілі толады. Әрине, кейбір кісілерге сол жерде төлем жасаған ыңғайлы көрінер, бірақ бұндай жағдайда сақтандыру компаниясы өтемақы көлемін азайтуы мүмкін. Жол-көлік оқиғасынан соң адамдар көбіне-көп есеңгіреп қалады да, сақтандыру компаниясы айтқан шарттардың бәрімен келісуі мүмкін. Ал нәтижесінде барлық құжаттарға қол қойылып, өтемақы төленген соң бұл ақша толыққанды және сапалы жөндеуге жетпей де қалуы мүмкін», – деп түсіндірді сарапшы. 

Компаниялар: өзін-өзі бағалау

Шәкір Иминовтың айтуынша, «Еуразия» СК ашылғалы бері клиенттерді түрлі акция және сыйлықтармен тарудан саналы түрде бас тартқан.

«Компанияны дамытатын тәсілдеріміз дәстүрлі тәсілдерден өзгеше, – дейді ол. – Біз ешқашан телевидение мен радиоға жарнама бермейміз, билборд ілмейміз, түрлі ұтыс ойынын өткізіп, бензин сыйламаймыз. Ендеше клиенттер бізге қалай келеді? Оларды біздегі сақтандыру төлемі қызықтырады». 

Маман келтірген деректерге сүйенсек, компания ай сайын 1500-1800 автокөлік иесіне 600-620 млн теңге көлемінде сақтандыру төлемін төлеген, бұл ретте 681 клиент 1 миллион теңгеден жоғары өтемақы алған.
 
«Сақтандыру компаниясы көрсететін жалғыз қызмет – бұл  сыйақы, актив, жеке капитал немесе өзге де көрсеткіштер емес, тек сақтандыру төлемі. Клиенттер сақтандыру компаниясын тек осы көрсеткіші арқылы бағалайды», – деп тұжырымдайды маман. 

«Номад Иншуранс» – сақтандыру компаниялар арасында алғашқы үштікке кірсе де, ешқандай қаржылық топтың құрамында жоқ жалғыз компания. Оның жауабында «Біз таза нарықтық компаниямыз. Біздің басты артықшылығымыз –бөлімше мен агенттердің үлкен желісі, жоғары деңгейде қызмет көрсету, тәулік бойы істейтін call-орталық және тұрақты қаржылық жағдай», – делінген. «Коммеск-Өмір» басшысы Олег Ханин компанияның артықшылары ретінде: «Тұрақты жаңартылатын сайттың электронды полис рәсімдеуге ыңғайлы интерфейсі, call-орталық операторларының тәулік бойы қолдауы, тәулік бойғы төтенше жағдай қызметі, полисті клиенттің үйіне немесе кеңсесіне жеткізу, өтемақының әділ төленуі, сақтандыру нарығындағы 28 жылдық тәжірибе және жүргізушілеріне арналған пайдалы кәдесыйлар», - деп атап өтті.

Amanat клиенттерді 24/7 режимінде тегін техникалық көмек көрсету арқылы тартуға тырысады.
  
«Біздің апаттық комиссар аккумулятор отырып қалса, оны қуаттап, дөңгелек ауыстырып және жанармай құюға көмектеседі. Көлік сынып қалса, ол техникалық мәселе болса да, біз тегін эвакуатор шақырып береміз. Жол-көлік оқиғасы кезінде біз әрқашан клиенттің қасынан табыламыз: біз ол үшін барлық құжаттарды жинап, клиенттің атынан апатқа қатысушылармен және полициямен келіссөз жүргіземіз, әлденіп алуды ұсынамыз, қажет болған жағдайда такси мен эвакутор шақырамыз, ал төлемді бір жұмыс күні ішінде төлейміз. Осы  қызметтердің барлығы тәулік бойы қол жетімді», – дейді Руслан Қалиғожин.

«Міндетті сақтандыру рәсімдегісі келетін әр клиент ең бастысы – сенімді серіктес табу мен таңдау барысында жеке пікірінің ескерілуі екенін түсінуі керек. Бүгінгі нарықта түрлі ұсыныс та, әлем-жәлем акция да, айқайлаған ұран да көп. Ал біз тыныш қана тірлігімізді істеп, өзіміздің сенімді компания екенімізді дәлелдеп келеміз»,– дейді НСК. 

«Сақтандыру агенттері мен бөлімшелерден бас тарту бар күшімізді онлайн-сақтандыруға жұмылдыруға мүмкіндік берді.

Ал үнемделген қаржы ІТ-инфрақұрылымына, ыңғайлы сервис пен клиенттерге арналған қосымша бонустарға жұмсалады. Freedom Finance Insurance-тың пәлсапасы қарапайым: егер автокөлік иесі біздің полисті таңдаса, ол делдалдарға, бөлімшелердің жалдық құнына шығынданбай, тек сенімді сақтандыру мен төлемақы үшін төлейді. Сонымен қатар 20 автокөлік және смартфон, ноутбук, теледидар, бейнетіркегіш пен пауэрбанк сынды 1 000-ға жуық бағалы сыйлықтың ұтыс ойынына қатыса алады», – деп атап өтті FFI компаниясының өкілдері.

1109 просмотров

В Казахстане автомобили на газе не пускают на крытые и подземные парковки

Новые правила взбудоражили рынок – интерес к газомоторным технологиям со стороны потребителей резко снизился

Фото: Олег Спивак

Транспортные компании, которые подвозят товары в торговые центры, срочно снимают со своих автомобилей газовое оборудование – выгрузка товаров почти всегда происходит в боксах, а въезд туда транспорту на газе теперь закрыт. Новая редакция Правил пожарной безопасности запрещает стоянку автомобилей с ГБО (газобаллонное оборудование) «во встроенных в зданиях иного назначения и пристроенных к ним, а также расположенных ниже уровня земли автостоянках закрытого типа».

По «многочисленным обращениям граждан»

Запрет действует в Казахстане уже месяц – постановление правительства, меняющее правила парковки для автомобилей на газе, опубликовано 30 декабря 2019 года. Комитет по ЧС МВД РК обосновывает ограничение «многочисленными обращениями граждан», болезненно реагирующих на расширение газомоторного парка страны.

Механизм запрета прост: в правила дорожного движения внесена норма, обязывающая владельцев машин с ГБО устанавливать специальный опознавательный знак. Таким машинам и запрещен въезд на паркинги.

По данным НПП «Атамекен», только в Алматы есть 120 крытых парковок, принадлежащих торгово-развлекательным и бизнес-центрам. По парковкам в жилых комплексах точной информации нет, но и их явно больше сотни.

В управлении снижения рисков бедствий и контроля в области гражданской защиты Алматы «Курсиву» озвучили статистику, обосновывающую своевременность принятых мер. По данным городского акимата, в 2019 году в Алматы было зафиксировано 118 пожаров на транспорте, 7% таких случаев произошло с автомобилями на газе. Случись такое с газомоторным автомобилем на подземной стоянке, говорит главный специалист управления по ЧС Айдар Сарымбаев, будет трудно организовать эвакуацию людей и тушение пожара.

Также специалист по ЧС перечислил причины, подстегнувшие введение ограничений. Оказывается, в стране нет органа, который контролирует эту часть автомобильного рынка, нет специальной системы технического надзора и нет контроля за компаниями, которые устанавливают газобаллонное оборудование на машины.

Статистический учет автотранспорта на ГБО ведется без разделения на виды газа – сжатый природный (метан) и сжиженный углеводородный (пропан-бутан), хотя их характеристики различны.

Тормоз для клиента

Крупные компании, занятые установкой ГБО на автомобили, фиксируют резкое падение интереса к газомоторным технологиям. По словам директора «Эко Эксперт кз» Надежды Семидиянкиной, в январе работники компании установили ГБО на семь машин, в то время как в декабре – на 22. При этом сокращение заказов происходит на фоне роста цены на бензин. Собеседница «Курсива» говорит, что обычно в такие периоды – пик спроса, когда ежедневно проводится по три-четыре инсталляции ГБО. Сейчас же типичный заказ – на снятие уже установленного оборудования, такое решение принимают компании, обслуживающие бизнес-перевозки для крупных торговых центров.

Генеральный директор компании Green Auto Service Ерлан Нурпеисов подчеркивает, что Казахстан ратифицировал европейские нормы и законы по безопасности колесных транспортных средств, а эксперты всего мира считают ГБО наиболее безопасным. Такое оборудование снабжено целым рядом степеней защиты, которые делают невозможным взрыв даже при открытом пожаре. «Одним росчерком пера рынку закрывают доступ к экологичным современным технологиям, которые удобны для бизнеса», – удивляется Нурпеисов.

Принятый запрет может повлечь даже политические последствия – такое мнение высказывает председатель правления ОЮЛ «Газомоторная ассоциация Казахстана» Ербол Тохтаров. По его словам, ограничения для автомобилей на газе вызвали недоумение, прозвучавшее в обращениях из стран Европы, а также России и Китая. Перевод транспорта на экологическое топливо – важный общемировой тренд, который диктуют не только экономические интересы, но и тревога за изменение климата и сохранение здоровья людей. Тохтаров считает, что решение, принятое без консультации с экспертным сообществом, грозит стране потерей репутации.

Рынок ГБО: без «серых» и «белых»

Крупные игроки рынка недовольны тем, что чиновники предпочли грубый запрет поиску адекватного решения. Таковым, по их мнению, стал бы запрет мелких «серых» установщиков ГБО, которые из-за низкой компетенции работают с нарушением регламента и тем самым дискредитируют технологию и подрывают доверие к ней.

Не все участники рынка поддерживают это мнение, в числе антагонистов – официальный представитель четырех европейских производителей ГБО в Алматы Василий Бочкарев. Именно через его склад все оборудование попадает в город. Система обес­печения рынка такая: производители поставляют оборудование на сертифицированный дилерский склад в Уральске, откуда оно распределяется по стране.

По оценке Бочкарева, услуги по установке ГБО на автомобили в южной столице оказывают 150 компаний. Собеседник отрицает деление рынка на «серых» и «белых» установщиков, а все разговоры об этом объясняет конкуренцией.

Также Бочкарев не согласен с тем, что рынок установки ГБО переживает кризис: продажи склада стабильны. Главной проблемой эксперт считает падающий покупательский спрос населения. Из-за этого клиенты экономят на качестве комплектующих. Следовательно, для установки ГБО выбирают компании, не скованные жестким технологическим регламентом одного производителя, с которым заключен договор.

Кто ездит на газе

По оценке экспертов, устанавливать ГБО выгодно при ежедневном пробеге автомобиля не менее 100 километров. Стоимость оборудования и его инсталляции зависит от производителя и типа двигателя автомобиля. За установку на автомобиль, оснащенный двигателем с четырьмя цилиндрами, надо заплатить 150–200 тыс. тенге, если цилиндров шесть – 200–280 тыс. тенге, если восемь – 280–320 тыс. тенге.

Самое популярное оборудование – итальянского и польского производства, оно может безотказно «пробежать» 400–500 тыс. километров. При установке ГБО вырастают затраты на техничес­кое обслуживание автомобиля – примерно на 10–15%, по оценке Ербола Тохтарова. Потребитель выигрывает на экономии топлива и удлинении срока службы мотора.

Использование газового оборудования на автомобилях в Казахстане распространено довольно широко, несмотря на отсутствие активной пропаганды и мер стимулирования, а также обывательский страх перед газовыми технологиями. По статданным, в 2019 году в стране было 325 тыс. автомобилей, переведенных на газ. Если, опираясь на данные Ассоциации казахстанского автобизнеса, принять весь парк республики как 4,5 млн автомобилей, то на газе передвигаются чуть более 7% (с учетом гибридных), в основном использующих пропан-бутан.

Больше всего таких машин в западных регионах страны – до 80% автопарка. По Алматы оценки разнятся, максимальная из прозвучавших – 20%. Стоит учесть, что система государственного учета настроена весьма приблизительно – она разрешительная. Такая система усложняется волокитой, поэтому автовладельцы избегают хлопот, оставляя регистрацию установки оборудования «на потом».

Два вида топлива, два пути развития

Ербол Тохтаров рассказывает, что еще во времена СССР было несколько масштабных попыток внедрения ГБО. Тогда это было оборудование, работающее на сжатом природном газе – метане. В основе технологии – способность метана сжиматься, например, для ГБО его сжимают в 200 раз. Оборудование, работающее на сжатом газе, громоздкое и тяжелое, больше подходит для эксплуатации на рабочей технике и общественном транспорте.

Система снабжения этим топливом была и остается частью государственной газопроводной системы страны. На ее основе в РК сейчас делаются попытки перевода на метан муниципальной техники и общественного транспорта. Процесс идет с переменным успехом: планировалось, что число автобусов и специальной коммунально-дорожной техники на газе в 2020 году составит 6100 единиц, а в 2022 году – 12 тыс., но весь совокупный газовый автопарк страны сейчас примерно 1300 автобусов.

Параллельно развивается рынок пропан-бутана – это попутный продукт добычи нефти.
В 2006 году Казахстан взял на себя обязательство утилизировать это сырье, запустил его переработку и создал открытый рынок этого топлива. Особенность пропан-бутана – в переходе в жидкую форму при средних температурах, поэтому его так и называют – сжиженный. Топливо закачивают в баки автомобилей под давлением в 16 атмосфер. Такое оборудование менее громоздкое и пользуется популярностью у владельцев индивидуальных автомобилей.

Казахстан к развитию рынка автогаза подходит выборочно. Использование метана стимулируется. Например, сейчас разрабатываются субсидии для автопарков, обслуживающих маршруты общественного транспорта автобусами на сжатом газе. О мерах по стимулированию перехода на ГБО для индивидуальных владельцев автомобилей пока только говорят.

Перевод бензиновых и дизельных автомобилей на газовое топливо – заметный глобальный тренд. И хотя на острие информационной повестки – электромобили, эксперты авторынка, по мнению Ербола Тохтарова, видят в использовании газа большие перспективы. В соседних России и Китае применение газовых топливных систем поощряется серьезными мерами господдержки. Речь идет не только об общественном, грузовом или индивидуальном транспорте – на газ переводят дизельные локомотивы, тяжелую карьерную технику, морские суда.

infogr2.png

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

drweb_ESS_kursiv.gif