Skip to main content

“Қарапайым заттар экономикасы” бағдарламасы азық-түліктің санын көбейтетін болды

Мемлекет 365 мың тонна ауыл шаруашылығы өнімін кепілдендірілген түрде сатып алады

Фото;primeminister.kz

Үкімет отырысының қорытындысы бойынша өткен баспасөз конференциясында ауыл шаруашылығы министрі Сапархан Омаров 2020 жылдың соңына дейін экономикалық өсімді қалпына келтіру жөніндегі кешенді жоспарға енгізілген аграршыларды қолдау шаралары туралы айтып берді,-деп хабарлайды primeminister.kz телеграм арнасы 

«Үкімет отырысында мақұлданған агроөнеркәсіптік кешенді қолдау мен дамытуға бағытталған Кешенді жоспар шаралары ең алдымен фермерлер үшін қолжетімді қаржыландыру мәселелерін шешуге көмектеседі», — деді С. Омаров.

Министрдің айтуынша, ауыл шаруашылығы өнімдерін кепілдендірілген түрде сатып алу практикасын енгізу жыл сайын ішкі нарықты қамтамасыз ету үшін 365 мың тоннаға дейін ауыл шаруашылығы өнімдерін кепілдендірілген түрде сатып алуға мүмкіндік береді.

Форвардтық сатып алу тетігі туралы айта келе, С. Омаров аталған механизм Мемлекет басшысының тапсырмасы бойынша енгізілгенін атап өтті. Бұл мақсатқа бюджеттен 24,5 млрд теңге бөлінді. Осы сомаға 365 тоннаға жуық ауыл шаруашылығы өнімдерін сатып алу жоспарлануда. Өнімнің 4 түрі сатып алынады: бидай, арпа, күнбағыс, қарақұмық. Сатып алудың негізгі мақсаты — ішкі нарықты әлеуметтік маңызы бар тамақ өнімдерінің жекелеген түрлерін өндіру үшін шикізатпен қамтамасыз ету.

«Бүгін форвардтық сатып алу ережелері тіркеледі. Барлық ұйымдастыру жұмыстары жүргізілді. Ақшаны азық-түлік келісімшарт корпорациясы аударды. Бүгін-ертең өтінімдерді қабылдау басталады», — деп атап өтті министр.

Сондай-ақ, «Даму» кәсіпкерлікті дамыту қоры» АҚ-ның кепілдендіру құралдарын пайдалана отырып, «ҚазАгро» ұлттық басқарушы холдингі» АҚ желісі бойынша ауыл шаруашылығы өндірушілеріне жылдық 6% мөлшерлемемен жеңілдікті микрокредит беру көзделген. Бұл ауыл шаруашылығы тауарын өндірушілер үшін қаржыландыруды қолжетімді етіп, олардың көптеп қамтылуын қамтамасыз етеді.

«Аграрлық қолхат» секілді құралдың енгізілуі тікелей банктік емес қаражат пен сауда қаражатын тартуға мүмкіндік береді. Қаржыландыру көлемі жыл сайын шамамен 200 млрд теңгені құрап, жыл сайынғы ауыл шаруашылығын қаржыландыру көлемінің 70%-на дейін өсу әлеуетіне ие болады.

«Ауыл шаруашылығы тауарын өндірушілерді қолдау мақсатында пандемия кезеңінде “ҚазАгро” ҰБХ” АҚ желісі бойынша кредиттер мен лизингтің мерзімін ұзарту және қайта құрылымдау ұсынылады», — деді ведомство басшысы.

С. Омаров ҚазАгро мен оның еншілес ұйымдары ауыл шаруашылығы техникасының несиелері мен лизингтері бойынша мерзімін ұзарту жұмыстарын жүргізіп жатқанын хабардар етті. Кейінге қалдыру сомасы 7,9 млрд теңге болатын 2 231 өтінім мақұлданды.

«Төлемді кейінге қалдыру мәселесін талқылау үшін ауыл шаруашылығы тауарларын өндірушілер ҚазАгро еншілес кәсіпорындарына жүгінуі керек. Бұл – “ҚазАгроҚаржы” және “Ауыл шаруашылығын қаржылай қолдау қоры” агрокредит корпорациясы. Кейінге қалдырудың ең ұзақ мерзімі төлем мөлшері мен несиелеу мерзіміне байланысты, яғни әрбір қарыз алушы бойынша жеке қаралады», — деді С. Омаров.

Шикізатпен қамтамасыз ету үшін мынадай шаралар қабылданатын болады: ҚР Президентінің тапсырмасын орындау шеңберінде майлы, азықтық және көкөніс-бақша дақылдары сияқты рентабельділігі жоғары ауыл шаруашылығы дақылдары алаңы ұлғайтылатын болады. Сондай-ақ шикізат базасын дамыту, өңдеуші кәсіпорындардың жүктемесін және өңделген өнім экспортының көлемін арттыру мақсатында өңдеуге тапсырылған майлы тұқымдарды субсидиялау мүмкіндігін қарастыру жоспарланған.

Сондай-ақ, қазақстандық кәсіпорындарды шошқа етінің экспорты жөніндегі импорттаушылар тізіліміне енгізу туралы шешімді жеделдету жөнінде ҚХР-мен келіссөз жүргізіледі.

«Осы шаралардың іске асырылуы қол жеткен өсу қарқынын сақтап тұруымызға мүмкіндік береді», — деді С. Омаров.

Сондай-ақ министр көктемгі егіс жұмыстарына қосымша бөлінген қаражаттың игерілуі туралы айтты.

«Биыл Президенттің тапсырмасы бойынша “Қарапайым заттар экономикасы” бағдарламасы бойынша көктемгі егіс жұмыстарына 170 млрд теңге бөлінді. Бүгінгі таңда 70 млрд теңге толығымен игерілді. “Қарапайым заттар экономикасы” бағдарламасы бойынша 100 млрд теңгені игеруге біз кірісіп кеттік», — деді С. Омаров.

Барлық өтінімдерді Аграрлық несие корпорациясы қабылдайды. Ай соңына дейін барлық қаражатты игеру жоспарланған.

Ауыл шаруашылығы министрі сондай-ақ ұн, астық және басқа да азық-түлік өнімдерін экспорттауға салынған тыйымды алып тастау мерзімі туралы хабарлады.

«Еліміздің азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін ТЖ кезінде шектеулер мен квоталар енгізілген еді. Алайда бүгінгі күні төтенше жағдайдың аяқталуына байланысты және еліміздің азық-түлік тауарларымен толық қамтамасыз етілуіне байланысты Министрлік 1 маусымнан бастап барлық шектеулер мен тыйымдарды алып тастауды жоспарлап отыр. Тиісті бұйрық талқыланып, келісілуде», — деді ведомство басшысы.

Сонымен қатар С. Омаров көктемгі егіс науқаны туралы айтып берді. Оның айтуынша, көктемгі егісті белгіленген мерзімде өткізуге барлық мүмкіндіктер бар.

«Көктемгі егіс жұмыстарын уақытында жүргізу – Ауыл шаруашылығы министрлігінің, әкімдіктердің және шаруа қожалықтарының маңызды міндеті. Республиканың барлық өңірінде жұмыс қызу атқарылып жатыр», — деді С. Омаров.

Бүгінгі таңда жаздық дәнді және дәнді-бұршақты дақылдар 3 млн гектарға немесе жоспардың 20%-на себілді. Майлы дақылдар миллион гектар жерге егілді. Бұл жоспарланған жұмыс көлемінің шамамен 32%. Көкөніс-бақша дақылдары мен картоп — 309 мың гектар немесе жоспардың 65,5% егілді. Көпжылдық шөптерді, мақта және қант қызылшасын егу аяқталуға тақап қалды.

«Жалпы бүгінгі күні барлық егіс алқабының 34,4%-ына егілді. Ал 2019 жылы осы кезеңде барлық егіс алқабының 31,1% егілді. Көктемгі егісті белгіленген оңтайлы мерзімде өткізуге барлық мүмкіндіктер бар. Бүгінгі таңда барлық мәселелер шешілген, қаржыландыру қарастырылған, тұқымдар бар», — деп атап өтті министр.
 

banner_wsj.gif

Как пандемия повлияла на трафик бизнес-джетов в Казахстане

Эксперты пророчат рынку чартерной и деловой авиации более быстрое восстановление, чем регулярному авиасообщению

Фото: Олег Спивак. Коллаж: Вадим Квятковский

Изменения на казахстанском рынке частных самолетов стали заметны в начале весны.

«В марте мы ощутили значительное снижение перевозок. Обычно в этот период клиенты летают на отдых и в деловые поездки. В марте большая часть рейсов была отменена, так как почти все бизнес-мероприятия были перенесены в связи с распространением коронавируса», – сообщил «Курсиву» директор Air Charter Service в Казахстане Евгений Галкин.

Air Charter Service – крупный игрок мирового рынка чартерной авиации, основные направления деятельности компании – это бизнес-авиация, групповые пассажирские и грузовые авиа­перевозки. В то же время, отмечают в компании, именно на март – на те дни, когда был объявлен режим чрезвычайного положения, – пришелся рост заказов на перелеты, поскольку многие постоянные клиенты бизнес-джетов эвакуировали себя и свои семьи частными рейсами в Казахстан из-за границы.

Период оживления оказался коротким: в апреле, когда в республике действовал режим ЧП, все чартерные рейсы внутри РК были запрещены, рассказывают в казахстанском представительстве Air Charter Service. Исключение составляли перевозки пациентов в критическом состоянии и пассажиров, у которых была государственная аккредитация (например, представителей строительных компаний, возводящих стратегические объекты).

Возможность путешествовать частными самолетами за границу сохранилась, но только у иностранных граждан, которые имеют право улететь из Казахстана в другую страну. Другими словами, пока возможно выполнение исключительно репатриационных рейсов. Та же Air Charter Service в Казахстане организовывала, например, эвакуацию граждан Узбекистана и США. Эвакуация граждан Казахстана из-за границы частными рейсами также возможна, но представители отрасли отмечают, что репатриационные рейсы требуют индивидуального согласования с государственными органами по противодействию COVID-19 и организуются крайне сложно.

Набор мер предосторожности на частном авиарейсе в период пандемии, рассказывает Евгений Галкин, выглядит так:

«Стало нормой спрашивать у пассажиров актуальный тест на коронавирус, пассажиры в свою очередь спрашивают отрицательный тест на COVID у всех членов экипажа. После каждого рейса происходит обязательная обработка салона самолета, специальными средствами обрабатываются все поверхности кресел и панелей».

На официальном сайте одного из участников казахстанского рынка частных авиаперевозок, компании Astana Business Aviation, представлен перечень направлений, популярных у их клиентов, и расценки на такие перелеты. Перелет на Мальдивы и обратно обойдется в сумму от $85 тыс., а путешествие из Нур-Султана в Москву с возвращением – от $33 тыс. В Air Charter Service, комментируя вопрос о стоимости чартерных перевозок в период пандемии, отметили, что цены заметно снизились, так спрос на услуги авиакомпаний сократился: «Мы видим значительную конкуренцию среди авиаперевозчиков. В среднем тарифы авиакомпаний снизились на 15–20%».

kak-pandemiya-povliyala-na-trafik-biznes-dzhetov-v-kazaxstane0001.jpg

Авиаперевозчик, который работает на рынке чартерной и деловой авиации уже 30 лет, рассчитывает, что летом и осенью 2020 года пассажиры будут чаще выбирать чартерные рейсы и таким образом компании удастся восполнить снижение перелетов, которое наблюдалось в апреле и мае текущего года. Евгений Галкин прогнозирует:

«Мы полагаем, что часть пассажиров сократит свои расходы и снизит частоту полетов на бизнес-джетах. К сожалению, еще часть клиентов перестанет заказывать частные самолеты. Но при этом появятся люди, которые раньше не рассматривали для себя перелеты на бизнес-джетах, но у них были на это деньги, а сейчас крайне актуальным становится вопрос заботы о здоровье. Очевидно, люди будут опасаться летать вместе с 150 пассажирами в замкнутом пространстве, так как в этом случае риск заражения COVID-19 значительно выше. За последние два месяца у нас были заявки от клиентов, которые впервые заказали частный борт в связи с вынужденными обстоятельствами в отсутствие регулярных рейсов».

Похожие выводы на основании опроса своих клиентов делает Private Jet Card Comparisons – своего рода гид по предложениям от компаний, специализирующихся на частных авиаперевозках. Если до пандемии коронавируса 46% респондентов ожидали, что увеличат количество летных часов, которые они проведут в бизнес-джетах, то после пандемии их число сократилось. Но 33% респондентов по-прежнему планируют чаще летать на частных самолетах в 2020-м, чем годом ранее. Для еще трети постоянных клиентов частной авиации объем потребления таких услуг останется на прежнем уровне. 37% продолжат пользоваться услугами чартерной и деловой авиации, но реже, и только 3% заявили, что откажутся от такого способа передвижения.

И даже спад в бизнесе не станет поводом для отказа от частных авиаперелетов, показывают ответы участников исследования Private Jet Card Comparisons на вопрос «Что, скорее всего, повлияет на ваши частные поездки в течение следующих шести месяцев?». 77% выбрали вариант «снижение потенциального воздействия коронавируса», который означает как раз использование бизнес-джетов. И только 22% поставили в приоритет «опасения по поводу личных активов или продаж компании и ее прибыли по сравнению со стоимостью полета в частном порядке».

banner_wsj.gif

#Коронавирус в Казахстане

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Читайте свежий номер

kursiv_kaz.png