Коронавирус әлемдік уран нарығына қалай әсер етті?

«Қазатомөнеркәсіп» ҰАК» АҚ басқарма төрағасы Ғалымжан Пірматовтың пікірі

Фото: Асқар Ахметуллин

COVID-19 пандемиясы көптеген саланың жүмыс тәсілін қайта қарастыруға мәжбүр етті. Атом энеркетикасына келер болсақ, коронавирус дүниежүзіндегі тіршіліктің негізгі қажеттілігін қамтамасыз етуде электр қуатының сенімді әрі таза қайнаркөзі қаншалықты маңызды екенін байқатты. Мұнай мен өзге де шикізат құны құлдырап жатқа кезде, уран бағасының өсуі – уран нарығының бірегей екенінің дәлелі. Уран өнімдеріне деген тұрақты сұраныс пен нарықтағы артық уранның азаюы оның бағасына оң әсер етті. Биыл бұл шикізаттың бағасы 40%-ға өсті. 

Біздің компанияның мажоритарлы акционері – «Самұрық-Қазына» АҚ нарықтағы қолайлы жағдайды, Қазатомөнеркәсіп акциялары бағасының оң динамикасын ескере отырып, қор нарығына компанияның акцияларын қосымша орналастырды. Осылайша, жекешелендірудің кешенді жоспары аясында компания акциясының 25 пайызын жекенің қолына өткізу туралы ҚР Үкіметінің тапсырмасы орындалды. SPO-ны Қазатомөнеркәсіп акцияларының өтімділігін одан әрі арттыру жолындағы оң қадам деп есептейміз.

«Самұрық-Қазына» жеделдетілген жазылым арқылы акция орналастыру үшін ең қолайлы уақытты таңдады. Бұл өз кезегінде инвесторлар тарапынан үлкен қызығушылық тудырды. Нәтижесінде SPO табысты өтті. Институционалды инвесторлар тарапынан түскен өтінім ұсыныстан 2,2 есе көп болса, Қазақстан азаматтары – жеке тұлғалар танытқан сұраныс 2,9 есе асып түсті. 

Лондон қор биржасы (LSE) мен Astana International Exchange биржасында институционалдық инвесторлардан түскен өтінімдерді бұдан әрі жеке инвесторлардың пайдасына AIX-те орналастыру үшін жинау (букбилдинг) –  көптеген мүдделі инвесторларға әлемдік уран өндірісіндегі жетекші кәсіпорын акцияларының саудасына қатысып, сатып алуына мүмкіндік берді.

Халықаралық ірі инвесторлар тарапынан да, Қазақстан азаматтары тарапынан да  сұраныстың жоғары болуы – заңды құбылыс деп ойлаймыз. Уран бағасының орта және ұзақ мерзімде қымбаттауына қатысты инвесторлар үміті ақталды. Ал келісім-шарт қоржыны мен қаржылық көрсеткіші уранның спот-бағамына тікелей байланысты Қазатомөнеркәсіптің –  әлемдік уран өндірісіндегі ең ірі кәсіпорынның акциясына қаржы салу –   инвесторлардың осындай өсімнен пайда көруі үшін берілген бірегей мүмкіндік. 

Сонымен қатар, біздің компания IPO-ға шыққалы бері, екі жыл бойы қаржылық көрсеткіштері мен дивидент төлемінің жоғары деңгейін тұрақты  сақтап келеді. 2018 жылдың қорытындысы бойынша, Қазатомөнеркәсіптің бір акцияға төлеген дивиденті – 308,46 теңге болса, ал 2019 жылы 381,72 теңгені құрады.

Коронавирусқа байланысты өндірістің төмендеуіне, тіпті компанияда шектеу шараларының енгізілгеніне қарамастан,  Қазатомөнеркәсіп сатылым көлемін бұрынғы деңгейінде сақтап қалды. Өндіріс орындарындағы қызметкерлер саны  барынша азайтылды. Өзге барлық қызметкерлер еңбек ақысы сақтала отырып, үйлеріне жіберілді.

Тау-кен дайындау жұмысы, соның ішінде геотехнологиялық полигондарда жаңа блок дайындауға қатысты жұмыстар тоқтатылды. Өзге де ірі өндірушілер уран кеніштеріндегі жұмысты тоқтату тұру туралы шешім қабылдаған. Жалпы өндірістің COVID-19 пандемиясы салдарынан уақытша тоқтауы мен азаюы  –  уранға деген сұраныс пен ұсыныс теңгерімінің жақсаруына ықпал етуі тиіс.

banner_wsj.gif

В Facebook начался бойкот рекламы

Но он не оказал большого влияния на бизнес компании

Фото: Pixabay

Свыше 240 компаний приостановили свои рекламные расходы в Facebook, объясняя свои действия обеспокоенностью по поводу распространения в этой социальной сети риторики ненависти и дезинформации. 

Многие из них приняли участие в организованном борцами за гражданские права бойкоте, который официально стартовал 1 июля. Впрочем, маловероятно, что Facebook, чья ежегодная прибыль составляет $70 млрд благодаря более чем 8 миллионам рекламодателей, получит серьезный финансовый урон, если только бойкот не станет более масштабным и компании будут поддерживать его на протяжении долгого времени.
 
Если бы с мая все 100 крупнейших американских рекламодателей компании бойкотировали бы Facebook и Instagram в течение целого года (наиболее экстремальный сценарий), это означало бы снижение дохода компании в США и Канаде на 18,6% и падение доходов на глобальном уровне примерно на 9%. Вопрос о финансовом влиянии бойкота официальный представитель Facebook на момент подготовки материала не прокомментировал.

11_WSJ Приблизительные рекламные расходы крупнейших участников бойкота-1.jpg

Ключевой источник дохода Facebook –  это миллионы субъектов малого и среднего бизнеса, использующих сложную рекламную систему компании для таргетирования своей рекламы на потенциальных клиентов. По данным Deutsche Bank, на МСБ приходится 76% всех рекламных расходов в Facebook, и, скорее всего, эти компании даже на время не станут отказываться от такого высокоэффективного маркетингового канала, особенно в условиях пандемии.

11_WSJ Рекламная прибыль Facebook (весь мир) 2019-1.jpg

Несмотря на устойчивое финансовое положение Facebook, бойкот несет для компании определенные риски. Внимание, которое крупные бренды привлекли к себе, приостановив свои рекламные кампании, может побудить пользователей Facebook и Instagram проводить меньше времени на этих платформах. Кроме того, к бойкоту могут присоединиться и небольшие семейные компании. Также негативный пиар может стать поводом для усиления контроля за компанией со стороны государства. Facebook уже испытывает на себе повышенный интерес со стороны Капитолийского холма, прежде всего демократов, которые считают, что компания не прилагает необходимых усилий для наведения порядка на своей платформе.

Перевод с английского языка осуществлен редакцией Kursiv.kz

banner_wsj.gif

#Коронавирус в Казахстане

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Читайте свежий номер

kursiv_uz_banner_240x400.jpg