Kcell Қазақстандағы цифрлық теңсіздікті қалай жояды

Оператор мыңнан астам ауылға мобильді Интернетке қосылу жобасына қатысады

«Кcell» ұялы байланыс операторы ағымдағы жылдың маусым айының соңында басқа ұялы байланыс операторларымен «250+» жобасы аясында 250 адамнан немесе одан көп тұратын жиырмадан астам ауылға мобильді Интернетке кең жолақты қол жетімділікті ұсынды. Соның арқасында ұялы Интернет осы жылдың соңына дейін мыңға жуық елді мекендерге жетеді. 


«250+» жобасы 3G немесе 4G мобильді желілер құрылысын салу арқылы ауылдық елді мекендерге кең жолақты қол жетімді мобилді интернет енгізуді қарастырады. Жобаның атауы айтып тұрғандай базалық станциялар 250 адамнан астам халқы бар елді мекендерде орнатылады.


Айта кету керек, «250+» жобасы Kcell, «Қазақтелеком» АҚ үшін ауылдық жерлерде талшықты-оптикалық байланыс желілерін салудың жалғасы болмақ. Елдегі ең ірі байланыс операторы  талшықты оптикалық байланыс желілерін (ТОБЖ) ірі елді мекендерге жеткізіп, мобильді операторлар құрылып жатқан инфрақұрылым базасын пайдалана отырып, ауылдық елді мекендерге арналған Интернет желісіне мобильді кең жолақты қол жеткізу қызметтерін қамтамасыз етеді. 


«Қазақтелеком» ТОБЖ жобасын 2018 жылы іске асырды. Оны іске асыру нәтижесінде оптикалық талшыққа 1200 ауыл қосылған, оған тағы 800-ден астам елді мекен қосылады, олардың аумақтық жерсеріктері үшін мобильді желі құруға болады. Бұл жұмысқа республиканың ұялы байланыс операторлары кірген. Оның ішінде Kcell компаниясы алғашқылардың бірі болып қосылды. 2020 жылдың бірінші тоқсанында шамамен абоненттерінің саны 8 миллион адамға жетті, жалпы елімізде 18,5 миллион адам бар.


Енді мобильді оператордың абоненттік базасы ауылдық жерлердің есебінен өсуде - бүгінде «250+» жобасының аясында Kcell тұрғындары 250 және одан көп адам тұратын 24 елді мекенде өз тұрғындарын ұялы кең жолақты Интернетпен қамтамасыз ету үшін өз станцияларын іске қосты. Бұл инфрақұрылымдық жобаны елдің үш ұялы байланыс операторы толықтай қаржыландыруды өз мойнына алғанын ерекше атап өткен жөн. Сонымен қатар, «Қазақтелеком» АҚ компаниялар тобының операторлары - Kcell және Tele2 / Altel - жобаның коммерциялық тиімділіктен гөрі әлеуметтік екенін түсініп, ауылдарда ұялы желілерді салуға жұмсалатын шығындардың 65% -ын өз мойнына алды.


«Кcell» АҚ басқа ұялы байланыс операторларымен бірге іске асырып жатқан «250+» жобаның құндылығын бағалау өте қиын», - дейді тәуелсіз директор, «Кcell» АҚ директорлар кеңесінің мүшесі Рашит Махат.
- Біз кең байтақ еліміздің бүкіл аумағын жоғары жылдамдықты мобильді интернетпен қамтуға тырысамыз. Бұл ауыл тұрғындарының өмірін ыңғайлы етіп қана қоймайды, сонымен бірге Қазақстанның әлеуметтік ландшафтын айтарлықтай өзгертеді, өйткені мобильді Интернетке кең жолақты қол жетімділіктің болуы электронды мемлекеттік қызметтерді, телемедицина қызметтерін пайдалану немесе қашықтықтан білім алу тұрғысынан ғана емес, сонымен қатар табыс әкелетін жаңа кәсіп түрлерімен айналысуға үлкен мүмкіндіктер ашады. Әсіресе, бұл интернетте тез ақша табуды үйренетін жастарға қатысты. Жобаның нақты кестесі бар. Ол әкімдіктермен  бірлесіп әзірленді. Нәтижесінде қорытынды құжатқа 250 немесе одан да көп тұрғыны бар 1000-нан астам ауыл кірді».

«250+» жобасы «Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасын іске асырудың негізгі элементі болып табылады. Осылайша, ол ауыл мен қала арасындағы цифрлық теңсіздіктің қырлары жойылады. Және ел экономикасын дамытудағы драйверлердің бірі болып табылады», - дейді тәуелсіз директор және директорлар кеңесінің мүшесі Динара Іңкәрбекова.


«Ұялы байланыс желісін құру жұмысы «Қазақтелеком» ауылдарға оптикалық талшықты әкелгеннен кейін мүмкін болды», - деп түсіндіреді «Кселл» АҚ бас техникалық директоры Асқар Есеркегенов. - Шындығында, бүгінде оптикалық талшық үздіксіз және минималды кідірістің жоғары дәрежесін қамтамасыз ететін сигнал берудің ең сенімді әдісі болып қала береді. Радио сигнал шектеулі аумақта ұқсас параметрлерді ғана шығара алады, сондықтан ұялы байланыс операторлары ТОБЖ кіру нүктелерінің базалық ауылдардың максималды санының пайда болуын күтті - 2020 жылдың соңына дейін республикада жалпы саны 6,5 мың ауыл болса, ал 2 мыңнан астамы елді мекендер болды. Олардың кейбіреулері ТОБЖ кіру нүктелері болатын мобильді кең жолақты интернетпен қамтылған.


«Біздің 2018 жылдан бастап АЕМ ТОБЖ бағдарламасын жүзеге асырып келе жатқан серіктесіміз «Қазақтелеком» АҚ арқасында еліміз бойынша ауылдық елді мекендерге арналған талшықты оптикалық байланыс желілерін (ТОБЖ) салу, мобильді операторлар құрылып жатқан инфрақұрылым базасындағы трансмиссияны пайдалана отырып, ауылдық елді мекендерге арналған Интернет желісіне мобильді кең жолақты қол жеткізу қызметтерін қамтамасыз етеді», - деді Есеркегенов. 


Бүгінгі таңда «Қазақтелеком» АҚ жыл соңына дейін талшықты-оптикалық желілерге қосылатын еліміздің 800 елді мекенінің 400-ден астам ауылдық округтеріне мобильді желілердің құрылысын бастауды қамтамасыз етпек. Kcell ауылдардың өздерінде де, жақын маңдағы ауылдарда да кең жолақты мобильді байланыспен айналысатын бас компанияны ұстанады. Тіпті карантин бұл жұмысты тоқтата алмады - ұялы байланыс операторы өз желілерін наурыз, сәуір және мамыр айларында орнатты, өйткені пандемия кезінде Интернеттің қашықтықтан оқытуды, жұмыс пен қызмет көрсетудегі маңыздылығы анықталды. Енді бұл бағыттағы жұмыс қарқынды жалғасуда.


«Енді мобильді оператордың арқасында жиырмадан астам ауыл жылдамдығы жоғары мобильді Интернетке қол жеткізе алады, «250+» жобасы іске асырылып, 1000-нан астам жаңа ауылға кең жолақты қол жетімді интернет пайда болады. Сол кезде ғана елде интернеттің ену деңгейінің жалпы көлемі 99% жетеді. Яғни, Қазақстанның барлық тұрғындары желіге қол жеткізе алады», - дейді еліміздің цифрлық даму, инновация және аэроғарыш өнеркәсібі министрі Асқар Жұмағалиев. «Бұл көрсеткіш, байланыс операторларының сәтті жұмысының арқасында Интернетті инфрақұрылымда да, баға жағынан да қол жетімді ете отырып, еліміз не бәрі 16 жылдың ішінде қол жеткізді».

2005 жылы елімізде 100 адамның тек 4-уі интернетті қолдана алды, ал ең сұранысқа ие қызметтер пакетінің - жүктелу жылдамдығы бар-жоғы 128 кбит/с болатын. Оның құны 19 900 теңгені құрады. Бүгінгі күні жүктеу жылдамдығы ондаған немесе жүздеген есе артты, ал тариф 3600 теңгеге дейін төмендетілді - нәтижесінде елдегі интернетті пайдаланушылардың үлесі осы уақытқа дейін 18,5 млн. адам тұратын жалпы халықтың 84,2% -ын құрады. Қазір интернет барлық 118 қалада және 4155 ауылдық елді мекенде қол жетімді, «250+» жобасы аяқталған соң 5000-нан астам ауыл кең жолақты қол жеткізу қызметтерімен қамтамасыз етіледі, ал оны пайдаланушылар үлесі 99,3% -ға дейін артады. 

 

PR - материал

«Курсивті» кез келген жерде оқыңыз. Бизнес әлеміндегі ең өзекті жаңалықтар Facebook, Telegram және Яндекс.Дзен-де.

banner_wsj.gif

 

Пандемияға сақадай сай болған супермаркет

Төтенше жағдай бола қалса не істеу керегін 2005 жылдан бері тәптіштеп жоспарлаған америкалық ритейлерден не үйренуге бады?

Фото:Shutterstock.com

Коронавирус әлемді жайлағалы бері америкалықтар дүкеннен ең қажет деген заттарды молынан алып қоюға мәжбүр болды. Азық-түлік дүкендері мен дәріханалардың қаншалықты маңызды екенін бәрі анық сезініп үлгерді. Бөлшек сауда желілеріне пандемия құдды жай отындай болып отыр. Қандай амалдың дұрыс екенін білмей, бірі дүкенге кіретіндерді шектеп, сыртта ұзын-сонар кезек туындатса, енді бірі кезектен қашып бәрін кіргізіп, сақтауы тиіс арақашықтықты бұзып жатыр. Осы ретте төтенше жағдай кезінде не істеу керегін нақты білетін H-E-B супермаркеттер желісі жайлы айтып кеткен жөн болар. 

 2020 жылғы наурыздың басында H-E-B дүкендерінде белгілі бір тауарларға шектеу қойылды. Яғни адам басына нақты қаншасы берілетіні белгіленген. Сонымен бірге денсаулығына байланысты демалысқа шығу талаптарын кеңейтіп, жақын байланысты шектеп, сөрелерді қажет тауарларға толтырып үлгеру үшін жұмыс уақытын қысқартқан. Қызметкерлері үшін коронавируске байланысты жедел желі ұйымдастырып, жалақысын көбейткен. Жалпы алғанда аталған желі төтенше жағдайда бірінші рет тиянақты, жүйелі жұмыс атқарып жатқан жоқ. 2017 жылы Харви дауылы кезінде зардап шеккендерге қол ұшын берген екен. 

Пандемияға дейін…

Төтенше жағдайларға дайындық шаралары жөніндегі директор Джастен Ноакс эпидемия тарай қалған жағдайда жасалатын амалдардың тәртібін 2005 жылдан бері жасай бастаған. Сол жылы H5N1 вирусы таралған еді. Ал 2009 жылы доңыз тұмауы кезінде жоспарды тіпті дамытып, бір ізге түсіріп алыпты.  

Компания басшысы Крейг Бойанның айтуынша, төтенше жағдайға дайындық шаралары директорының лауазымы - штаттағы қызмет орны. Пайдаланылмаған қор барлық қоймада бар, су және осы сынды ең маңызды азық-түлік әрдайым жөнелтуге дайын тұрады.   
Коронавирустың адамнан адамға жұғатыны белгілі болған кезде H-E-B дереу жағдайды бақылауға алған. Өйткені қытайлық жеткізушілермен жұмыс істейді. Сөйтіп 2 ақпанда «шаң басқан» сақтық шараларын қолға алып, Қытайда атқарылып жатқан амалдармен салыстырып, алда не болуы мүмкін және не істеу керек деп жоспар құра бастаған.  
Бойанның сөзіне сүйенсек, қаңтардан бастап Қытайдағы бөлшек саудамен айналысатындармен сөйлесіп, хабар біліп жүріпті. Артынша вирус өршіген Италия мен Испаниямен де байланысып, мән-жай сұрасқан. Мұндағы мақсат – сұранысты анықтау, қаншалықты өзгеріс барын білу. Осылайша төтенше жағдайға байланысты жедел әрекет моделін қытайлықтардың азаматтарды қорғау шараларына және 2009 жылғы H1N1 эпидемиясы кезіндегі ахуалға қарай жасап шыққан. Індет таралса, менеджерлері бар ресурсты қалай қолданып, жаңасын қайдан алуға болатынына бас қатырған. Әсіресе, Техастың ең үлкен қаласы – Хьюстон жаққа таралғанда не істеуге болатынын жобалапты. Қытайлық ритейлерлер пандемия басталған кезден бері жасалған шараларды бастан-аяқ тізіп беріпті. Тазалық мәселесі, қала түгел карантинге жабылғанда қызмет көрсету жағы қалай болады –бүкіл ақпаратқа қанық қылған. Тіпті әу баста не істеуге болатыны туралы да кеңес берген.

Қызметкерлер дайындығы   

Техаста коронавирус жұқтырған дерек алғаш рет 12 ақпанда тіркелген. Бір айда кей азық-түлік біршама азайған, сөйтіп 14 наурызда H-E-B жұмыс уақытын қысқартады. Дүкен 8:00 мен 20:00 аралығында ғана ашық. Ноакстың айтуынша, мұндай графикке көшу жоспардың бір бөлігі болған. Яғни сөреге тауарды уақытында толтырып тұруға үлгеру үшін жасалған. Кадр бөлімінің басшысы Тина Джеймс кеңседе істейтін қызметкерлерден қойма мен дүкен жұмысына көмектескісі келетіндер бар ма деп сұрастырған. Сөйтсе 800 ерікті бірден келісіпті.    

Жедел штаб жұмысы

4 наурыз күні H-E-B Сан-Антониода төтенше жағдай кезінде жұмыс істеуге арналған жедел штаб іске кіріседі. Құрамында бөлімі қатты зардап шеккен менеджерлер жұмыс істейді. Олар бірлесіп жан-жақсы талдай отырып, бір байламға келеді. Штаб қатысушыларына күнделікті екі рет ыстық тамақ жеткізіліп тұрады. Қойманың іші кішігірім дүкенге айналған, ол жерден үйіне керек-жарақты сатып ала алады.  

Сұранысқа сай болу

Наурыздың басында Американың бөлшек сауда дүкендерінде базалық тауарлар жетіспей жатады. Сөйтіп H-E-B бір адамға берілетін мөлшеріне шектеу қояды. Бірінші кезекте, медициналық бетперелер, антисептиктер мен тазалық құралдарын көптеп алуға тыйым салынады. Бір қызығы, дәретхана қағазына сұраныстың соншалық артуы мүмкін деген ой ешкімнің ойына кіріп шықпаған. Дүкен директоры «адамдардың неге ол затты үйіп-төгіп алғанын әлі де түсінбеймін» дейді.

Техастағы біраз компания бүгінде бағытын өзгертті. Мысалы мектептер мен мейрамханаларға азық-түлік жеткізетін Labatt қазір H-E-B-мен бірлесіп жұмыс істеп жатыр. Сыра шығаратындар супермаркеттерге жұмыртқа жеткізіп беріп жүрген көрінеді. 

Қазіргі беймәлім жағдай

Пандемия ұзап кетті. Ең үлкен мәселе де  – осы. Ноакс дауыл кезіндегі ахуалмен салыстырып, былай дейді: «дауылдың жақындап келе жатқанын көре аласың, қашан басылатынын да шамалауға болады. Ал мына жағдайда қашан аяқталатыны белгісіз».
Команда күніне екі рет Еуропа мен Қытай жаңалықтарын шолып шығады. Осылайша Америкада не болуы мүмкін деген болжам жасайды. Бірақ қазір нақты ештеңе айту мүмкін емес. «Жергілікті дағдарыс кезінде серіктестердің қайсысына қатысты болатынын алдын-ала табуға болады. Ал пандемия кезінде оны болжай алмаймыз» дейді Тина Джеймс. 
11 наурызда Трамп халыққа үндеу жариялады. Сол күні кеше NBA ойындардың тоқтайтынын айтты. Актерлер Том Хэнкс пен Рита Уилсонның коронавирус жұқтырғаны да сол күні белгілі болды. Осыдан соң H-E-B-ден тауар алушылар тіпті көбейді. Тауар қорын бақылау маманы Майкл Листің сөзінше, тұрмыстық химия, қант және суды халық көп алады. Дүкен сөрелеріне тауар орналастыру негізгі жұмысы болмаса да, басқа қызметкерлер түнгі ауысымдағыларға көмектесу үшін ертерек келеді екен.    

Кез келген жағдайдан сабақ алуға болады. Джастан Ноакс медициналық маскалар мен антисептиктерге сұраныстың артқанын байқағаннан-ақ ТЖ жоспарына көшу керегін түсінген. Өйткені бұл – тұрғындардың эпидемияға байланысты уайымдағанының белгісі болды. Ендігі міндет – сұранысты бақылап, соған сай болу. H-E-B алдағы уақытта да жергілікті халықпен кері байланысқа бекем болуды мақсат тұтып отыр.
 

«Курсивті» кез келген жерде оқыңыз. Бизнес әлеміндегі ең өзекті жаңалықтар Facebook, Telegram және Яндекс.Дзен-де.

banner_wsj.gif

 

#Қазақстандағы коронавирус

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Читайте свежий номер

qazexpocongresskz.jpg