Ақпараттық соғыста жеңу үшін елімізде «Киберқалқан» жобасы іске асырылып жатыр

Тек өткен жылы 2,5 млрд-тан астам кибершабуыл жойылды

Фото;computtera.ru

Ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету және электрондық өнеркәсіпті дамыту

Мемлекетті цифрландыру және интернет инфрақұрылымын дамыту бойынша жүргізіліп жатқан жұмыс ақпараттық қауіпсіздіктің маңызын күшейтеді. Бұл әлемдік үрдіс, өйткені мемлекет пен азаматтар үшін әлеуетті тәуекелдер артуда,-деп мәлімдеді Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрі Асқар Жұмағалиев халыққа есеп беру кездесуінде. Бұл туралы primeminister.kz  сайты хабарлайды.


Қазақстанда «Киберқалқан» бағдарламасы қабылданып, іске асырылып жатыр, оның аясында ұйымдастыру-техникалық шаралар қолданылады.

Тек өткен жылы 2,5 млрд-тан астам кибершабуыл жойылды.

Салаға мамандарды тарту үшін ақпараттық қауіпсіздік бағыты бойынша бөлінетін білім беру гранттарының саны 11 есеге артты.

«Киберқалқан» аясында қабылданған барлық шаралар Қазақстанға 42 позицияға көтеріліп, БҰҰ Киберқауіпсіздік жаһандық рейтингісінде 40-орынды алуға мүмкіндік берді.

 

Экономика салаларын цифрландыру

Мемлекеттік бағдарламаның маңызды бағыттарының бірі — экономика салаларын цифрландыру. Дәл осы жерде индустрия 4.0 технологиясына, дәлме-дәл егіншілікке, электрондық саудаға және т. б. көшу кезінде экономикалық пайданың үлкен әлеуеті шоғырланған.

Бүгінде кәсіпорындарды жаңғырту — бұл жеткілікті түрде шығынды жоба. Сондықтан көптеген кәсіпорындар бұл мақсаттарға қаражаттың жоқ екенін айтады. Басқа елдердің тәжірибесі бойынша, атап айтқанда Канада, Оңтүстік Корея және Германияда, шынымен де жаңғыртқысы келетіндерге көмектесу керек. Сайып келгенде — бұл еңбек өнімділігін және тиісінше бәсекеге қабілеттілікті арттыруға жол ашады.

Мемлекеттік органдарды үйлестіру кезінде кәсіпорындар белгіленген мерзімде мәлімделген жобаларды енгізіп, отандық АT-компанияларды жұмысқа тартуы қажет сондай-ақ кәсіпорындар ҒЗТКЖ-ға бөлетін 1% шеңберінде цифрландырудың басым тәртіппен қатысуы маңызды.

Өз кезегінде, министрліктер кәсіпорындарының базасында құзыреттілік орталықтары құрылады, олар осы салаларды белсенді цифрландыру үшін бірыңғай тәсілдерді әзірлейді.

Отын-энергетика кешені. ОЭК және өнеркәсіптің цифрландырылып жатқан кәсіпорындары үшін біз оларға телекоммуникациялар бойынша инфрақұрылымдық мәселелерді шешуге мүмкіндік беретін технологиялық тәсілдерді ұсындық.

Осы салада 17 «Зияткерлік кен орындарын» құру бойынша жобалар іске асырылуда. Цифрлық технологиялар 2 мұнай өңдеу зауытында енгізілуде, онда енгізілген цифрлық технологиялар жөндеу аралық кезеңді 3 жылға дейін ұлғайтуға мүмкіндік берді, бұған дейін МӨЗ зауыттары жыл сайын жөндеуге тоқтатылған болатын.

Өнеркәсіп. Осы индустрияда 13 жүйе құраушы кәсіпорында және 112 өнеркәсіп кәсіпорнында цифрландыру жобалары жүргізілуде, сондай-ақ 7 модельді цифрлық фабрика құру бойынша жұмыстар атқарылып жатыр.

Агроөнеркәсіп кешені. АӨК-те 49 цифрлық ферма құрылды, оның ішінде 28 өсімдік шаруашылығы және 21 мал шаруашылығы фермасы базасында.

Электрондық сауда. Электрондық сауданы дамыту Қазақстанға экономикалық өсудің жоғары әлеуетін ұсынады. Айта кету керек, 2019 жылы онлайн-сатып алушылар саны 1,3 есеге артты. Бөлшек сауданың жалпы көлемінде электрондық сауда көлемі 4 есе өсті. Салық жеңілдіктерін алу үшін 579 жаңа интернет-дүкен тіркелген.

Айта кету керек, өткен жылдың соңында ндустрия және энергетика министрліктерінде цифрлық вице-министрлер тағайындалды, олар өз әріптестерінің үлгісі бойынша ведомствоға қарасты салаларды цифрландыру процестеріне жаңа идеялар енгізеді.

2019 жылы экономика салалары үшін цифрлық жобалардың жиынтық пайдасы 94,4 млрд теңгені құрады.

 

Инновациялық экожүйені құру

2 жыл ішінде «Astana Hub» АT стартаптарының халықаралық технопаркі технологиялық кәсіпкерлікті тарту орталығына айналды. Технопарк 100%-ға толтырылған, мемлекеттік қолдау шараларымен 800-ден астам стартап жобалар қамтылды.

Министрлік Astana Hub-тың шетелдік қатысушылары үшін визалық және еңбек режимдерін оңайлату бойынша жағдай жасады. Сондай-ақ 260-тан астам отандық компаниялар пайдаланған, оңайлатылған салық салу түрінде технопарктің қатысушылары үшін салықтық преференциялар қабылданды. «Венчурлік қаржыландыру туралы» Заңға қол қойылды.

Қазақстандық стартаптар мен АТ-компаниялар тартқан инвестициялар көлемі 32,8 млрд теңгені құрайды.

«Цифрлық Қазақстан» мемлекеттік бағдарламасының міндеттерінің бірі — Қазақстанның АТ-саласын қолдау. Министрлік АТ-саласын дамыту бойынша тиісті жол картасын бекітті.

Айта кету керек, бүгінде нарықта 7 мыңға жуық компания бар. Министрлік халықаралық нарыққа шығу үшін жоғары әлеуетті көрсететін 30 компанияны іріктеп алды. Сондай-ақ экспорттық қолдау мәселесі пысықталып жатыр.

Сондай-ақ бүгінгі күні еліміздің барлық мектептері компьютерлік техникамен жабдықталған және еліміздің 94,2% мектептері интернет желісіне қосылған. Сонымен қатар 2019-2020 жылдарға жоғары білім беру үшін АКТ бағыты бойынша 19 мыңға жуық грант бөлінді.

Сонымен қатар төменгі сыныптағы мектептерде бағдарламалау негіздері енгізілді, «Astana IT университеті» ашылды, онда бүгінгі таңда жаңа буын мамандарын даярлайды, Astana Hub-та «Әлем» мектебі ашылды, онда қазақстандықтарды бағдарламалауға тегін үйретеді.

Мемлекеттік органдар мен әкімдіктер ХҚКО арқылы халықтың цифрлық сауаттылығын арттыру бойынша жұмыс жүргізуде.


 

banner_wsj.gif

Четыре шага к онлайн-приватности

Советы от управляющего директора «Лаборатории Касперского» в Казахстане, Центральной Азии, странах СНГ и Балтии

Фото: Depositphotos/nuvolanevicata

Ваши почтовые ящики завалены спамом? Не знаете, куда деваться от запросов в друзья, приходящих от не пойми кого, а ваши публикации в Facebook комментируют все, кому не лень? Вас неотступно преследует реклама товаров, которые вы недавно искали в интернете? Вероятно, интернет слишком много о вас знает. Но ничего страшного – вот четыре совета, которые помогут вам сохранить приватность в сети.

1. Прежде чем что-то публиковать, подумайте

Да, не вы за собой шпионите и нарушаете собственные границы, но ваша онлайн-приватность все же начинается с вас и ваших решений: того, какой информацией вы делитесь и что оставляете при себе.

Перед тем как что-нибудь опубликовать, подумайте о последствиях: не выкладывайте на всеобщее обозрение контент, который может нарушить вашу (или чью-то еще) приватность. Вы же не выложите на Facebook ваш пароль? Вот именно. И со всем остальным так же: не нужно публиковать то, что может рассказать о вас больше, чем следует, например, адрес, личный номер телефона, адрес электронной почты и так далее.

То же касается билетов на самолет и любых документов со штрих-кодами или QR-кодами. Если вы сфотографировали билет на концерт с QR-кодом и выложили его в Instagram, считайте, что вы его уже кому-то подарили.

Если вы все же хотите выложить фото билета, позаботьтесь о том, чтобы не было видно QR-кода и номера билета – их нужно хорошенько замазать в фоторедакторе. Мы уже писали о том, как замазывать что-либо на картинке правильно, чтобы потом нельзя было прочитать информацию. Но безопаснее, конечно, ничего не выкладывать вообще.

2. Избавьтесь от слежки в браузере

Когда вы заходите на сайт, срабатывает система аналитики веб-трекер. Она следит за тем, кто и как часто посещает страницу. Как правило, эта система принадлежит какому-нибудь интернет-гиганту вроде Google или Facebook. Они используют информацию о посещенных вами сайтах, чтобы определять ваши интересы и предлагать «правильную» рекламу.

Чтобы избавиться от такого внимания, можно использовать режим «инкогнито». Но учтите, что приватный поиск скрывает не всю информацию о вас – кое-что все же будет видно сайтам, которые вы посещаете (и третьим сторонам, о которых вы даже и не подозреваете).

От чересчур любознательных сайтов и систем аналитики спасут специальные решения для блокировки веб-трекеров, например, компонент «Защита от сбора данных» в вашем антивирусном решении.

Кстати, некоторые браузеры и поисковые системы тоже собирают данные пользователей, чтобы показывать им рекламу. Не хотите такого? Тогда используйте браузер, который бережно отнесется к вашей приватности (например, Firefox), и поисковик, который не будет за вами шпионить (например, DuckDuckGo или Startpage.com). Но имейте в виду, что такая приватность требует жертв. Как правило, приватные поисковые системы выдают менее релевантные результаты, ведь они о вас ничего не знают.

У браузеров, выступающих против слежки, есть свой недостаток: несовместимость с некоторыми сайтами. Так, в Firefox некоторые страницы могут отображаться некорректно, поскольку чаще всего их адаптируют под считающийся золотым стандартом среди веб-дизайнеров браузер Google Chrome.

3. Покопайтесь в настройках социальных сетей

Социальные сети – публичные пространства, но не все публичные пространства одинаковы и не все публичные вещи следует показывать всем подряд. Во многих соцсетях можно выбрать, кто будет видеть определенный контент на вашей странице: все пользователи, только зарегистрированные, друзья и друзья друзей, только друзья и так далее.

В дополнение к этому в большинстве социальных сетей есть еще множество самых разных настроек. Вы можете, например, запретить показывать ваш профиль в результатах поиска или не дать другим пользователям отмечать вас в публикациях и писать вам сообщения. Так что если вы устали от навязчивых «друзей», спамеров и мошенников, поройтесь в настройках приватности ВКонтакте, Instagram, Facebook, TikTok, «Одноклассников», Twitter и других сервисов.

4. Удаляйте старые аккаунты, не теряя данных

Со временем у каждого из нас накапливаются десятки учетных записей, причем некоторые из них мы используем редко или вовсе забрасываем. Помните, что не все аккаунты удаляются автоматически по прошествии некоторого времени – многие из них так и остаются в сети и в какой-то момент могут стать причиной утечки ваших данных. Как вы знаете, утечки случаются чаще, чем хотелось бы.

Заведите привычку удалять аккаунты, которыми вы больше не пользуетесь и не планируете пользоваться в будущем. Делайте это безо всяких колебаний, особенно если речь идет об учетных записях, где много личных данных: профилях в социальных сетях, почтовых ящиках и аккаунтах в платежных системах.

Если вы начитались статей о приватности и готовы распрощаться со всеми или некоторыми соцсетями, имейте в виду, что это можно сделать без потери данных – обратитесь в службу поддержки сети или спросите у нас, как это сделать.

banner_wsj.gif

#Коронавирус в Казахстане

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Читайте свежий номер

kursiv_uz_banner_240x400.jpg