Шоколадтағы қоспа: кәсіпкер ұлттық өнімді кәмпитке айналдырды

Павлодарлық Айнұр Темірова шығаратын «Etno Food» өнімдерін облыстың брендіне айналдыру ұсынысы түсіп жатыр

Фото: Дина Әбелдинова

Павлодар қаласының тұрғыны, үш баланың анасы Айнұр Теміроваға қоспа, талқан мен жентті шоколадқа қаптап, саудаға шығару туралы ойды жолдасы тастапты. Себебі бүгінгі күні балаларға арналған тәттілердің басым бөлігінің сапасы күмән келтіреді әрі денсаулыққа зиян. Осыны ескерген ол күнделікті дастарқаннан табылатын ұлттық өнімдерден алғашқы кәмпиттерді жасады. Ал кейін бұл идея кәсіптің көзіне айналды.

Туристерге таратпақ

Идеяны жүзеге асыру үшін Айнұр Темірова өңірлік кәсіпкерлер палатасына барып, «Бизнес-Мектеп» жобасы аясында кәсіпкерліктің қыр-сырын үйренді. Мұндағы мамандар кондитерлік өнім жасау туралы бизнес-жоспар құруға да көмектесті. Жобасын комиссия алдында сәтті қорғап, «Бизнестің жол картасы –2020» мемлекеттік бағдарламасы аясында 2,5 млн теңге грантқа ие болды. Бұл қаржыға цехқа қажет құралдар мен шикізат сатып алды. 

Осылайша, Айнұр Темірова қарапайым ойдан туындаған ісін сәтті жүзеге асыруда. Өзінен бөлек, 3 адамды тұрақты жұмыспен қамтып отыр. Бүгінде күніне шамамен 10 қаптама кәмпит дайындайды. Біреуінің бағасы – 1500-2000 теңге шамасында. 

«Тұтынушылардың қалауына қарай бір қорапта қоспадан және талқаннан жасалған кәмпиттер болады. Кейбіреулері тек қоспасы бар шоколодтарды құп көреді. Тапсырыс қабылдаған соң шоколадты ерітіп, қоспа, жентті әлгі шоколадпен қаптап, арнайы қалыпқа құйып, қатырып, дайын болған кезде тапсырыс берушінің мекенжайына апарым беремін. Одан бөлек, облыс орталығындағы екі дүкеннен біздің өнімдерді алуға болады», –дейді Айнұр Темірова.

IMG_9163.JPG
Бұл ретте ұлттық үлгідегі кәмпиттерге деген сұраныс жергілікті туристік фирмалар тарапынан зор екенін атап өту керек. Тіпті, бірқатары өңірге келетін меймандарға ұсыну үшін серіктестік орнатуға бейілді көрінеді. Сол арқылы қоспа мен женттен жасалған тәттілерді облыстың бренді ретінде туристерге таратпақ. Той жасаушылардан да тапсырыс көп түседі.

Шикізат табу оңай емес 

«Etno Food» шоколадтары тек табиғи, экологиялық таза өнімдерден жасалады. Ал мұндай сапалы шикізатты табу әсте оңай емес. Бұған дейін семейлік «Адал ас» компаниясынан жент сатып алып келген Айнұр Темірова енді оны өз қолымен дайындайтын болды. Қоспаны жергілікті шаруалардан сатып алады. Алдағы уақытта шикізатқа тәуелділік болмас үшін шаруа қожалығын ашпақ ойы да бар. 
«Шыны керек, сапасы жоғары, дәмі тіл үйіретін сары май, жент пен қоспаны табу қиын. Сондықтан мемлекеттік бағдарламалардың бірі арқылы ірі қара алып, шоколад дайындауға қажет сүт өнімдерін өзім дайындасам деймін», – дейді кәсіпкер. 

Сонымен қатар, Айнұр Темірова алдағы уақытта бауырсақтың түр-түрін пісіріп, саудаға шығаруды көздейді. 

 

banner_wsj.gif

В Казахстане торговые центры ожидают к осени оттока арендаторов

Прогнозируется, что последствия кризиса для ретейлеров еще впереди

Фото: Офелия Жакаева

Двухмесячный карантин практически не проредил ряды арендаторов торговых площадей в казахстанских торговых центрах. Но девелоперы настроены не слишком оптимистично и прогнозируют, что главные последствия кризиса для ретейлеров еще впереди.

С 25 мая арендаторы ТРЦ открыли двери своих офлайн-магазинов и начали торговлю, пытаясь наверстать месяцы простоя. Девелоперы сообщают, что потерь среди арендаторов торговых центров практически нет.

«Несмотря на сложнейший период на рынке ретейла, на данный момент мы существенного оттока арендаторов не видим ни в своих центрах, ни в других проектах на рынке», – комментирует ситуацию директор по управлению торговыми активами компании, управляющей несколькими ТРЦ в Алматы и Нур-Султане, Шахида Садырова.

Слабым звеном оказались единичные мелкие арендаторы, которые не успели закупить летние коллекции перед объявлением режима ЧП. Так, молл «Апорт» из 272 арендаторов покинули 9 небольших индивидуальных предпринимателей. ТРЦ «Спутник» не досчитался двух-трех арендаторов. В то же время в молле «Апорт» за первый месяц работы после локдауна открыли свои магазины десять новых брендов, кроме того, открылся бар «Пинта», который занял сразу 900 кв. м. Готовится к открытию McDonald’s с McCafe, Marwin&Меломан и еще несколько брендов, сообщает один из основателей и совладелец моллов «Апорт» Дмитрий Ревин.

В «Достык Плаза», по данным директора департамента аренды Марины Шишкиной, открылись новые бутики по продаже ювелирных изделий, парфюмерии, товаров для детей. Девелоперы отмечают, что период локдауна повысил спрос на домашний текстиль, товары для творчества, книги, настольные и семейные игры. Однако владельцы и управляющие торговыми центрами не спешат радоваться, полагая, что последствия текущего кризиса отрасль почувствует к осени. К этому времени рынок могут покинуть в первую очередь непрофессиональные и несетевые игроки, у которых нет достаточной ликвидности для поддержания товарооборота.

«В ситуации неопределённости игроки на рынке зачастую не готовы принимать сложные для себя и судьбоносные решения. Мы прогнозируем существенный отток арендаторов, которые завершат свою историю на рынке после летнего сезона. Те арендаторы, которым не удалось договориться на особые льготные условия аренды, не смогут вовремя и в полном объёме заказать осенние коллекции и полноценно торговать на рынке», – объясняет Садырова.

«Осенью возможны изменения, когда мы почувствуем результаты карантина и остановки экономики», – соглашается с коллегой управляющий ТРЦ «Спутник» Ержан Уразбаев.

При ограничении доступа к офлайн-магазинам сложно будет удержаться на плаву и тем игрокам, кто не смог наладить онлайн-торговлю.

«Игроки, вовремя инвестировавшие в эффективные инструменты онлайн-продаж, сегодня окажутся в приоритете и будут иметь больше шансов на безболезненный выход из посткарантинного периода», – считает Садырова.

Чтобы минимизировать потери и сохранить вакантность на приемлемом уровне, девелоперы разрабатывают для арендаторов льготные схемы арендных платежей с разными сценариями.

Среди самых распространенных: скидки и отложенные платежи, равномерно распределенные на посткарантинный период, либо единовременные платежи в конце 2020-го – начале 2021 года.

 

*Материал подготовлен при поддержке Colliers International Kazakhstan
 

banner_wsj.gif

#Коронавирус в Казахстане

Читайте нас в TELEGRAM | https://t.me/kursivkz

Читайте свежий номер

kursiv_uz_banner_240x400.jpg